x סגור

ויטמין D

סוג: ויטמין סיכון מנת יתר שמות נוספים: אלפאקאלצידול,קלציפרול,קאלציטריול,כולקלציפרול,ארגוקלציפרול,ויטמין D2,ויטמין D3,

מקורות תזונתיים וטבעיים
אור השמש הוא המקור הטוב ביותר של ויטמין D. הויטמין נוצר בגוף על ידי פעולתן של קרני שמש אולטרא-סגולות על חומרים כימיים המצויים באופן טבעי בעור. חלב מועשר, מוצרי חלב, דגים שמנים (סרדינים, דג מלוח, סלומון וטונה) וכן כבד וחלמון ביצה הם מקורות טובים של ויטמין D.

תכשירים רפואיים
ניתן להשיג ויטמין D ללא מרשם רפואי, לבד או במגוון של תכשירי ויטמינים ומינרלים. זריקות ניתנות רק בהשגחה רפואית

סוגי אוכל המכילים את הויטמין
חלב,ביצים,

חיוני לטיפול ב:
תת פעילות של בלוטת יותרת התריס


כמות יומית מומלצת

גברים:2.5 מיקרוגרם

נשים:2.5 מיקרוגרם

בזמן הריון:10 מיקרוגרם

פירוט: צריכה יומית של 10 מיקרוגרם מספקת את הכמות הדרושה. נשים הרות או מיניקות עשויות להזדקק לתוספת.&




מינון לטיפול בחסר

ברככת הנובעת ממחסור תזונתי מתחילים את הטיפול עם 5,000 - 10,000 IU (יחידות בינלאומיות) של ויטמין D ליום, וממשיכים עם מנת אחזקה יומית של 400 IU. ברכית הנובעת ממחסור תזונתי מתחילים את הטיפול עם 3,000 - 50,000 IU ליום, וממשיכים עם מנת אחזקה יומית של 400 IU. במחסור הנובע מספיגה לקויה מטפלים עם 10,000 - 50,000 IU ליום (מבוגרים) או 10,000 - 25,000 IU ליום (ילדים).










רופאים/מטפלים בתחום
פרופ' יחיאל זיו פרופ' יחיאל זיו
מומחה לפרוקטולוגיה ו...קרא עוד
פרופ' בזיל לואיס פרופ' בזיל לואיס
מנהל מערך המחקר הקרד...קרא עוד

שאל אותנו שאלה
בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל