כתבה פרסומית כיצד מונעים כאבי גב באמצעות תרגילים

כאבי גב תוקפים כל אחד ואחת מאיתנו בשלבים השונים של החיים. יש החיים עם כאבי הגב משך כל חייהם. הנה מספר דרכים למניעת או עיכוב התופעה

מניעתם של כאבי גב , כשלעצמם, הם עניין שנוי במחלוקת. במשך זמן רב רווחה הדעה כי פעילות גופנית ואורח חיים כולל בריא ימנעו כאבי גב. אולם הדבר אינו נכון בהכרח. למעשה, מספר מחקרים העלו כי הסוג הלא נכון של פעילות גופנית כמו פעילויות עתירות מעמס עלולות להגדיל את הסיכון שלכם ללקות בכאבי גב. 

למרות זאת, פעילות גופנית היא נדבך חשוב בבריאות הכוללת ואין להזניח אותה. פעילויות נמוכות מעומס כמו שחייה, הליכה ורכיבה על אופניים יכולות להגביר את הכושר הכללי מבלי להוסיף לחץ על הגב התחתון.

תרגילים כאבי גב ספציפיים: שוחחו עם אורטופד על האופן בו יש לבצע תרגילים  אלה.

· כפיפות בטן קצרות, כשהן מבוצעות נכונה, מחזקות את שרירי הבטן ועלולות להפחית את הנטייה לסבול מכאבי גב.

· על אף שהן אינו מועילות לטיפול בכאבי גב, תרגילי מתיחות מועילים בשחרור שרירי גב תפוסים.

· תרגיל הטיית האגן מסייע גם הוא בשחרור שרירי גב מתוחים.

  • חגורות סבלים: עובדים המרימים משאות כבדים לעתים תכופות נדרשים לחגור את החגורות הללו. אין כל הוכחה כי החגורות מונעות פציעות גב. מחקר אחד אפילו הראה כי החגורות הגבירו את הסבירות לפציעה.
  • עמידה: בזמן העמידה, זקפו את ראשכם והכניסו את הבטן. אם אתם נדרשים לעמוד למשך פרקי זמן ממושכים, צריך שיהיה לכם שרפרף קטן שעליו תוכלו להניח רגל אחת בכל פעם. אל תנעלו נעליים בעלות עקבים גבוהים.
  • ישיבה: מוטב להקפיד על כסאות המתאימים למשימה שלפניכם ומספקים תמיכה טובה לגב. על מנת למנוע מעמס על הגב, הכיסא צריך להסתובב על ציר. על מושבי רכב להיות מצוידים בתמיכה לגב התחתון. אם לא, כרית קטנה או מגבת מגולגלת מאחורי הגב התחתון יספקו תמיכה הולמת.
  • שינה: העדפות אישיות משתנות. אם המזרן רך מדי, אנשים רבים יסבלו מכאבי גב. אותו הדבר נכון גם לגבי שינה על מזרן קשה מדי. ייתכן שיידרשו ניסוי טעייה עד להשגת מצע השינה המתאים. לוח דיקט בין קופסת הקפיצים למזרן תקשיח מזרן רך מדי. רפידת מזרן עבה תסייע לרכך מזרן קשה מדי.
  • הרמה: אל תרימו משאות שכבדים מדי עבורכם. אם אתם מנסים להרים דבר-מה, הקפידו שגבכם יישאר ישר וקרוב לרצפה, זקפו את ראשכם והרימו עם הברכיים. החזיקו את החפץ צמוד אליכם. אל תרכנו קדימה כדי להרים. כווצו את שרירי בטנכם כדי לשמור על איזון הגב.

פורום כאבים בכתף ובמרפק

דר' ירון סלע

דר' ירון סלע
ד"ר ירון סלע, מומחה בכירורגיה אורתופדית ומומחה בכירורגיה של כף היד. בעל תת התמחות בתחום הכתף והמרפק. ד''ר סלע הוא מנהל שירות כף היד ומרפק במרכז הרפואי האוניברסיטאי הלל יפה, כרופא כירורג אורתופד עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • שבר בראש הרדיוס - בת 6
  • אופיר
  • 21/04/2018 22:18
  • שלום רב, ביתי בת ה-6 שברה את המפרק. מדובר בשבר ברדיוס. הוחלט לנתחה, בהחזרה סגורה עם קיבוע kw. לאחר כחודש הורד הקיבוע והמסמרים, זאת היה לפני שבוע. מאז טווח התנועה של המפרק מוגבל מאוד. כמעט אפסי. הרופא אמר בפגישה זו כי יש לחכות עם טיפול פיזיוטרפי.יש לנו ביקור נוסף עוד כשבוע אך אנו מודאגים מאוד. האם מוגבלות מהסוג הזה הגיוני? האם לא כדאי להתחיל טיפול פיזיוטרפי מיידי? אנו מנסים לעודד לבצע תנועה בכל דרך. נודה למענה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שלום רב ותודה על פנייתך ! כמובן, אאחל בריאות שלמה והחלמה מהירה. אינני יכול להתייחס לגופו של מקרה, מסיבות ברורות. לא בדקתיה, לא ראיתי הצילומים ואת דו"ח הניתוח והתוצאות לאחר הניתוח. באופן גורף, מפרק המרפק "אינו סלחני" לקיבוע מושך, ונוטה "להיתקע" במהרה. יש בהחלט מקום לאופטימיות בילדה בת 6. החלמה בילדים טובה יותר מבמובגרים בכל הקשור להחלמת שברים ותפקוד המפרקים. פעמים רבות, לקוח מספר שבועות והטווח תנועה חוזר בהדרגה לכיפוף ויישור המרפק ורוטציות של האמה. לעתים יש לשלב עם פזיותרפיה לזירוז השיקום , חיזוק שרירי ושיפור תנועתיות. כל מקרה לגופו, במובן של מידת הנזק לריקמה הרכה, ואופי השבר ושיטת הקיבוע שנבחרה. אינני יכול לתת "עצה מסכנת" בנושא מתי להתחיל הפזיותרפיה במקרה הספציפי הנ"ל, כיוון שאינני מעורב בו. בהצלחה רבה ובריאות שלמה !

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • כאבים בכתף
  • עדן
  • 21/04/2018 21:26
  • היי. בחודשים האחרונים אני סובלת מכאבים באזור הכתף, כאשר אני מרימה את היד למעלה ואחורה. הכאבים בצד האחורי של הכתף. אציין כי גם כשהיד במנוחה אם אני ״לוחצת״ על האזור זה כואב. מה יכולה להיות הסיבה?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • כאבים חזקים בכתף ימין וביד
  • תמר
  • 20/04/2018 02:31
  • שלום, מזה חודשיים וחצי אני סובלת מכאבים חזקים מאוד שהתחילו בכתף ימים (שכמה) ולאחר עברו גם ליד ימין. כאן גם המקום להוסיף שאני בהריון כרגע בשבוע 18. בסביבות שבוע 7 הכל התחיל הלכתי לרופא משפחה שהתייעץ עם רופא נשים ונתן לי זריקה חד פעמית בישבן.הייתה הקלה לאחר כחודש הכאב חזר בהדרגה עד למצב של התעוררות בלילה מכאבים חזרתי לרופא וקבלתי שוב זריקה חד פעמית בישבן שוב הייתה הקלה למספר שעות והכאב חזר.לאחר שבועיים לא יכולתי לסבול את הכאב והלכתי לאורטופד שבהתייעצות עם רופא נשים שוב נתן לי זריקה של סטרואידים הפעם בכתף כאן המקום להוסיף שבמקביל הלכתי לפיזותרפיה ועשיתי טיפולי דיקור יבש כלום לא עוזר סוג הכאב הוא כל היום כאשר בלילה זה מתגבר כך שכבר חודשיים לא ישנתי לילה רצוף.השעה עכשיו 2:30 בלילה ושוב אני ערה אחרי מקלחת חמה עם כאבים ואני מיואשת!! אשמח לדעת מה זה יכול להיות מה ניתן לעשות אני לא יכולה לסבול יותרררר תודה רבה! תמר

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
ד"ר שמואל יצחק ד"ר שמואל יצחק
אורטופד כללי, רפואת ספורט קרא עוד
ד"ר דני וייגל ד"ר דני וייגל
אורטופד ב-Medikids, מרכז מומחים לרפואת ילדים קרא עוד

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל