כתבה פרסומית טפילים במעיים – בעיה נפוצה בכל גיל

טפילים במעיים – בעיה נפוצה בכל גיל

אם גם אתם סובלים מתסמינים כגון שינויי מצב רוח, גזים, עצירות, צורך לאכול דברים מתוקים, הפרעות בריכוז, קיבלתם אבחנה מצד רופאים שאתם סובלים ממעי רגיז, אך ייתכן שאתם סובלים מטפילים במעיים.

ניתן למנות מס' רב של טפילים וגורמים מזהמים במעי האדם, כשהבולטים מביניהם הם: אמבות, קנדידה, הליקובקטר, בלסטוציסטים, תולעי מעיים, פרוטוזואה ועוד. כל סוג מאופיין בתסמינים שונים, כשההדבקה בהם היא לרוב בדרכים דומות כגון עקיצות חרקים, מזון מורעל, אי הקפדה על היגיינה אחרי ביקור בשירותים, אכילת מזון לא מבושל כביצים ודגים, שתיית מים נגועים ועוד.

לסובלים מטפילים במעיים, יש מספר לא מבוטל של השפעות, שמתקשרות למערכת העיכול, אך גם לבעיות אחרות בגוף. מיציאות שומניות ודביקות, בעלות ריח רע באופן חריג, כאבי בטן תכופים, גזים ונפיחויות, דימום מפי הטבעת ועד שינויי משקל וחוסרים בוויטמינים וחומרים בגוף ועד בעיות נשימה, שיעולים וליחה, הופעת אלרגיות ובעיות בעור כגירודים ופריחות. תסמין מאוד מרכזי לבעיית טפילים במעיים הוא הצורך לאכול מאכלים מתוקים ומיני מאפה. המזהמים החיים על חשבון גוף האדם, נזדקקים לסוכרים, כדי להתקיים, וגורמים לנו לצרוך אותם מזונות עתירים בסוכרים.

אבחון בעיית טפילים במעיים, נעשית לרוב על ידי בדיקת צואה. ישנה חשיבות לביצוע הבדיקה מספר פעמים כדי לוודא אם הטפיל נמצא במעיים, כשלסוגים שונים של מזהמים יש תסמינים שיותר מתאימים להם, ויש תסמינים שמתאימים למספר סוגי טפילים. לכן בדיקות צואה, באות לתת מענה לעניין, כשתוצאות תקינות של בדיקות, לא קובעות במדויק שאין בעיית טפילים במעיים. גם כשהבדיקות יוצאות תקינות, יש לדעת לטפל בבעיה, לתת עליה את הדעת ולטפל בה במספר אמצעים.

טיפול יכול להתבצע הן על ידי תרופות קונבנציונליות, אך הן עלולות לגרום לתופעות לוואי כבחילות וכאבי בטן. בין התרופות ניתן למצוא את וורמוקס לטיפול בתולעים במעיים ופלג'יל, שנועדה גם לטיפול במזהמים. אלטרנטיבה אחרת לטיפול זה היא הטיפול הטבעי נטורופתי, שדורש התמדה ואורך רוח, על מנת להתגבר על הטפילים. הטיפול נועד לתת לגוף בנוסף יכולת התמודדות טובה יותר בעתיד עם בעיות שכאלו, יחד עם השמדת המזהם.

הטיפול הנטורופתי, מורכב ממספר רבדים, כשהוא כולל גם פעילויות להפגת המתח ושימוש במשחות וכדורים טבעיים, כדי לעזור לגוף להתחשל כנגד בעיות טפילים. ראשית כל, חובת שילוב תזונה נכונה על מנת לתת לגוף יכולת שיקום מערכת העיכול, וכן כדי לחסל את המזהם. יש להקפיד על אכילת מזונות עתירי סיבים תזונתיים, כדי להשיב את האיזון למערכת העיכול, אך בד בבד לא להגזים בצריכת סיבים תזונתיים, כדי לא לגרות את המעי.

כמו כן, הימנעות מסוכרים היא עניין הכרחי בתזונה נכונה, בכך שמאכלים עם הרבה סוכרים, משמשים לקיומם של המזהמים במערכת העיכול. בין המזונות נוספים שמומלצים לצריכה, ניתן למצוא זרעי דלעת, אורגנו, גזרים ושום, שידועים בהשפעתם בהשמדת מזהמים במערכת העיכול.

מרכיבים חשובים נוספים בטיפול הטבעי הם שימוש בצמחי מרפא (פרופוליס, אלוורה ועוד), היעזרות בתוספים כג'ל אלוורה לשתייה שמייצב את מערכת העיכול ומעניק ויטמינים חיוניים, עשב דגנים וכדורי "הרב באלנס". כמובן שהטיפול הנטורופתי פונה גם לנפש האדם הפגוע, ולכן הטיפול כולל שיחות, טכניקות נשימה, דמיון מודרך, ומצריך שילוב של פעילות גופנית שמזרימה דם לכל חלקי הגוף, שנושא חומרים משככי כאבים וחומרי ריפוי.

לסיכום, גם אם בדיקות הצואה יוצאות תקינות וכן אם הרופא מאבחן שהבעיה היא- מעי רגיז, לא נפתרה כאן הבעיה. ישנן סיבות שהמעי מתנהג בצורה כזו, וזה רק סימפטום לבעיה אחרת בגוף שמשפיעה עליו, שבין הדרכים שאפשר להתגבר על הבעיה, היא טיפול נטורופתי.

באדיבות איה הוד
בעלת אתר נטורופתיה ורפואה משלימה


פורום תזונת ספורט

 אירית שרון

אירית שרון
אירית שרון, מתמחה בתזונה טבעית ובנטורופתיה. בנוסף אירית שרון מתמחה בתזונת ספורט - ספורט רגיל וספורט Tצנים (מרתון, טריאלתון איירון-מן) ותזונה מותאמת למחלת האנדומטריוזיסלעמוד המורחב של אירית שרון באתר עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • מחלת הנשיקה
  • מחלת הנשיקה
  • 29/11/2016 13:25
  • אני לא יודעת אם הגעתי למקום הנכון, מקווה למצוא תשובה: אני בת 27 מתאמנת 3-4 פעמים בשבוע בחדר כושר (אימון סטנדרטיים כמו שיעורי עיצוב דינאמי וכו) לפני חודשיים גיליתי שיש לי מחלת הנשיקה והרופאה אסרה עליי להתאמן ובכלל היא אמרה שאסור לי להרים שום דבר כבר ולא לעשות שום מאמץ כי במחלת הנשיקה יש סכנה לטחול מוגדל והוא יכול להיקרע. אחרי חודשיים של מחלת הנשיקה- ביצעתי אולטרה סאונד בטן ואמרו לי שהטחול שלי אינו מוגדל. בדיקות דם נוספות הגיעו ואני *עדיין* חולה במחלת הנשיקה האם אני יכולה לחזור להתאמן? יש כושר כלשהו שאני יכולה לעשות?(לא הליכות) תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • מחקר חדש השפעת תוספת פרוביוטיקה – על יכולת ביצוע מאמצי סבולת ושיפור בבריאות ברצי מסטרס
  • פאינה
  • 30/10/2016 22:46
  • שלום רב,אתם מוזמנים להשתתף במחקר החדשני בהשפעת תוספת פרוביוטיקה על יכולת ביצוע מאמצי סיבולת באתר: R4you דרך הלינק: https://www.r4you.co.il/research_category/דיאטה-ותזונה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • כמות חלבון
  • קינן
  • 05/06/2016 16:48
  • כן יש חשיבות לכמות החלבון שאנו אוכלים., אדם שאינו פעיל גופנית יצרוך סביב 0.9 גר" חלבון למשקל גוף. אדם שעושה פעילות צריך לצרוך בים 1-1.5 גר" חלבון למשקל גוף, תלוי בסוג האימון וכאן יש חשיבות לבניית תפריט אישי מתאים לכל אחד ואחד.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • הי קינן כמות החלבון משתנה מאדם לאדם לפי משקל וסוג האימון. כדי לקבל מדדים מדויקים חשוב להיוועץ עם מומחה לבניית תפריט מאוזן. חוסר בחלבונים בעיקר אצל ספורטאים עלול לגרום לפציעות. הרבה בריאות אירית שרון

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
פרופ' פבל קרוגליאק פרופ' פבל קרוגליאק
מנהל היח' לאנדוסקופיה בסורוקה באר שבע קרא עוד
ד"ר שלומי כהן ד"ר שלומי כהן
גסטרואנטרולוג ילדים קרא עוד
הכי נצפים
מתאפקים לשירותים? 8 טעויות שעושים בעבודה - ועולות בבריאות

מתאפקים לשירותים? 8 טעויות שעושים בעבודה - ועולות בבריאות

להמשך קריאה >>
"רוצה בן? תאכלי אבוקדו": כל האמת על קביעת מין הילוד

"רוצה בן? תאכלי אבוקדו": כל האמת על קביעת מין הילוד

להמשך קריאה >>
לא סתם טיפול שיניים: הצערת הפנים על ידי דנטל פייס ליפטינג

לא סתם טיפול שיניים: הצערת הפנים על ידי דנטל פייס ליפטינג

להמשך קריאה >>

יש לך שאלה?

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל