כתבה פרסומית מתאפקים לשירותים? 8 טעויות שעושים בעבודה - ועולות בבריאות

לא מאווררים את המשרד, מנשנשים בלי סוף ויושבים בצורה לא נכונה על הכיסא: 8 טעויות שאתם חייבים להפסיק לעשות במקום העבודה - למען הבריאות שלכם

מאת: מיכל הלפרין, מערכת אינפומד

אם אתם עובדים בעבודה משרדית, אתם וודאי מכירים את הסיטואציה: אחרי שבזבזתם חצי שעה בפקקים (במקרה הטוב), הגעתם למשרד, שוב התיישבתם מול המחשב עד שיצא ממנו עשן, החלטתם שאתם רעבים ועברתם ממצב ישיבה למצב של אכילה - וחוזר חלילה. בסוף היום סיימתם את העבודה מותשים, חסרי אנרגיה עם גב כואב וצוואר תפוס.


קראו עוד: כך העבודה שלכם גורמת להזדקנות מוקדמת ולדיכאון


"באופן כללי, עבודה משרדית עלולה לגבות מחיר בריאותי, אם לא נזהרים מכמה טעויות נפוצות", מסבירה ד"ר דנה פלורנטין, מומחית ברפואת משפחה ב"שרותי בריאות כללית". "לרוב מדובר בעובדים שנוטים לשבת שעות ארוכות ונמנעים מפעילות גופנית או מזניחים את נושא התזונה".


יחד עם ד"ר פלורנטין בדקנו מהן הטעויות הנפוצות שאנו עושים במשרד ופוגעות לנו בבריאות - וכיצד ניתן לפתור אותן:



1. הטעות: לא קמים מספיק מהכיסא

כשאתם שקועים בתוך מצגת שעליכם להכין, עוברים ללא הרף על מיילים או סתם מתעצלים לקום במשך שעות ארוכות, מערכת השלד שלכם עלולה לשלם על כך ביוקר. המנח הסטטי מקשה על זרימת הדם לשרירים, לאברים וגם למוח, וכך עלולה להיווצר בעיה בתפקוד השרירים והעצמות. אפילו הראייה מתדרדרת, כיוון שמרגילים את שרירי העין לראייה מקרוב בלבד.


הפתרון: פשוט תחליטו שבכל חצי שעה אתם קופצים להביא לעצמכם כוס מים או להימתח. בנוסף, במקום להציב לכם מטרות כמו להירשם לחדר כושר ולהתאמן לאחר שעות העבודה (סיכוי קלוש שתעמדו בזה, נכון?), נסו להתאמן לפני שאתם מגיעים לעבודה. כך גם תרוויחו משימה אחת פחות - וגם תגיעו רעננים וחיוניים יותר.


כואב לכם הגב? קומו להימתח


2. הטעות: נכנעים לנשנושים 

עוגיות, בורקסים, ואפילו יותר מדי קפה הפוך: כל אלה אינם מטיבים עם הבריאות או עם מידת הג'ינס שלכם. לצערנו, למרות המודעות הרבה לנושא, משרדים רבים עדיין מספקים את הסחורה הגרועה הזאת - ולכם נותר רק לנסות ולעמוד בפיתוי.


הפתרון: ראשית, כדאי שתסגלו לעצמכם הרגל פשוט: שתו הרבה מים. המים מסייעים למלא את הקיבה ולהילחם בתחושת הרעב, שלא אחת נובעת דווקא מצמא. בנוסף, כשיש לכם אפשרות, הצטיידו ב"נשנושים בריאים" יותר, כגון פירות חתוכים שתביאו מהבית, שקדים או יוגורט דל שומן.



3. הטעות: נמצאים בסביבת עבודה מלחיצה

מתח ולחץ בחיים עלולים לגרום למגוון בעיות בריאות, החל מירידה בחוזקה של מערכת החיסון, לחץ דם גבוה, ועד למחלות לב וסרטן.


הפתרון: תמיד אפשר לנסות לחפש סביבת עבודה קצת יותר רגועה. אם זה לא מתאפשר, רצוי להשתמש בטכניקות שונות מחוץ לשעות העבודה, שיסייעו בהפחתת הלחץ. פעילויות כגון דמיון מודרך, פעילות אירובית ואפילו טיפול פסיכולוגי יכולים להיות התשובה לכך.



4. הטעות: מתאפקים ללכת לשירותים

איפוק עלול לגרום להגדלה של שלפוחית השתן ולאורך זמן לפגוע גם בתפקוד שלה. בנוסף, אתם עלולים לסבול מגזים ומתחושה לא נעימה.


הפתרון: אל תחכו שהבוס ישדרג את חדר השירותים - קחו יוזמה! קנו מפיץ ריחני, או עציץ נחמד והשתמשו במגבוני חיטוי במקרה הצורך. לאחר מכן תלו שלט שיפנה את תשומת לב העובדים בבקשה לשמירה על ניקיון השירותים.



5. הטעות: לא מאווררים את המשרד 

כאשר אתם שוהים באזור עם מערכת אוויר סגורה, המתקיימת על ידי מזגן בלבד, אתם עלולים למצוא את עצמכם נדבקים שוב ושוב בווירוסים, שיכולים לעבור מעובד אחד לשני.


הפתרון: אם זכיתם בחדר עם חלון, אל תהססו לפתוח אותו ולנשום לרווחה - לטובתכם ולטובת העובדים שלידכם. אגב, אם החלון מספק מספיק אור - וותרו על הפלורסנט. מחקרים הראו ששימוש בתאורה מלאכותית עלול להשפיע על מצב הרוח שלנו.



6. הטעות: יושבים ליד שמשת חלון ולא משתמשים בקרם הגנה

אם לא לקחתם לתשומת לבכם את המלצתנו הקודמת לאוורר את החדר ולא פתחתם חלון, או אם אין לכם אפשרות כזאת ואתם יושבים ליד חלון סגור, חשוב שתבינו שקרינת השמש חודרת גם דרך הזגוגית.


הפתרון: הקפידו על שימוש בקרם הגנה בכל שעתיים-שלוש, או על כיסוי מתאים - גם בתוך המשרד.



7. הטעות: יושבים במנח גבוה או נמוך מדי 

כאשר אתם יושבים מול המחשב ומרכינים את הראש מטה או לחילופין מביטים מעלה על מנת להביט במסך המחשב, אתם עלולים לגרום לעצמכם לכופף או להרים את חוליות הצוואר - מה שגורם לא אחת לבעיות צוואר וכאבי גב.


הפתרון: על מנת להימנע מכאבי גב ומבעיות צוואר ההמלצה היא להקפיד על המנח הבא: שבו בנוח כאשר הגובה העליון של המסך מקביל לגובה העיניים שלכם. עצמות השלד שלכם יודו לכם על זה.



8. הטעות: לא מוצאים סיפוק בעבודה

לא כולנו עובדים בעבודת חיינו, והשגרה יכולה לשחוק וגם לגרום לנו לתחושת חוסר סיפוק מתמדת. 


הפתרון: גם בעבודה הכי משעממת בעולם, אפשר לנסות להגדיל ראש ולמצוא פתרונות יצירתיים ומלאי משמעות שיגבירו את תחושת הסיפוק והאושר. נסו להתעניין, ללמוד ולגוון את תחום העיסוק במידת האפשר.


פורום כירופרקטיקה

 עומר הירש

עומר הירש עומר הירש, מנהל פורום כירופרקטיקה. מתמחה בטיפול בפגיעות ספורט דרך הפדרציה הבינלאומית לכירופרקטיקת ספורט (FICS)
עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • פריצת דיסק l4l5
  • מיכל
  • 20/04/2018 18:07
  • היי חברים, גיליתי לאחרונה שיש לי פריצה l4-l5 ובלטי דיסק ואני סובלת מכאבים בחצי שנה האחרונה שהתחזקו לאחרונה. האם יש לכם המלצה כלשהי (עדיפות לקופת חולים כללית באזור המרכז- חולון-ראשון-בת ים-הרצליה-תל אביב וכו') על מומחים נכונים ברפואה משלימה - כירופרקטיקה וכדומה שעזרו לכם או המלצות על ניתוח קל כלשהו. למשל קראתי על צריבת דיסק. כל מידע יעזור

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • כאבי צוואר וגב
  • עמית
  • 09/04/2018 08:39
  • שלום רב. אני סובל כבר זמן ממושך (מעל לשנתיים) מכאבים יום יומיים בצוואר ולאורך הגב. למרות בדיקות וטיפולים שונים שעשיתי לא ברור לי במה מדובר ולא מצאתי עדיין פתרון. הכאבים חזקים יותר כשהגוף "קר" למשל כשאני מתעורר וכשהגוף מתחמם או נמצא בתנועה הם פוחתים (אבל לא מפסיקים לגמרי). בהטייה של הצוואר לכל כיוון שהוא יש כאבים חזקים וכנ"ל לאורך כל הגב עד וכולל האגן. בבדיקה של HLA-B27 התוצאה שהתקבלה "האלל לא נמצא" והתוצאה בבדיקת C-REACTIVE PROTEIN היא 0.08> בבדיקת ESR התוצאה היא 8 מ"מ. בטיפול תרופתי של 14 יום בארקוקסיה הרגשתי הקלה. טיפולים נוספים שאינם תרופתיים כגון דיקור, פיזותרפיה, אוסתאופטיה ופעילות גופנית כמו יוגה ושחיה לא הראו שיפור. אני אשמח לדעת אם יש אנשים שסובלים מתופעה דומה כדי לנסות ולהבין במה מדובר ואיך הצליחו לטפל בה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שלום עמית, היה בטוח שאינך היחיד שסובל מכאבים שאינם חולפים מעצמם או לאחר טיפול תרופתי, ולעיתים גם טיפולים משלימים ושנים אינם מביאים מזור, בין אם כי זה אינו הטיפול הנחוץ, או כי המטפל הספציפי אליו הלכת לא הצליח למצוא את ההתערבות הנכונה עבורך. אני כמובן ממליץ לך ליצור קשר עם כירופרקטור, ולראות אם כיוונון של מערכת העצבים שלך יביא לפתרון הבעיה. כמו כן, ממה שאתה מתאר נשמע שיש לך הקרנות של כאב, כנראה ממקור מיופציאלי (ולא פריצת דיסק וכו'), ועל כן יתכן ודיקור יבש או טיפול אחר לנק' הדק יכול להיות משמעותי עבורך. דבר אחרון, לא תיארת דבר בנוגע להיסטוריה שלך, או לגבי איך/מתי הכאבים החלו, ויתכן שהפתרון מתחבא בפרטים אלו.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תודה על התגובה
  • עמית
  • 09/04/2018 16:33
  • כמו שאמרתי, גם בתוך מקצוע זה או אחר יש מטפלים שונים עם כישורים שונים וניסיון שונה. בכירופרקטיקה למשל יש מס' לא קטן של טכניקות. יכול להיות שהטכניקה בה השתמש הכירופרקטור שהלכת אליו לא היית הטכניקה לה אתה זקוק. מעבר לכך, לצערי, אני לא יודע לעזור לך בלי לבדוק אותך בעצמי. אני בהחלט חושב שיש מקום לנסות סבב נוסף של טיפולים אצל כירופרקטור אחר, עם סט כלים שונה מזה שהלכת אליו. בהצלחה!

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • דיקור
  • עמית
  • 10/04/2018 13:38
  • יישור של הלורדוזיס הרגילה
  • שרון
  • 31/03/2018 12:02
  • שלום, ביתי בת ה- 16 סובלת מכאבי גב המקרינים לה לרגל ולעיתים אף מרגישה נימול באצבעות הרגליים. חשוב לציין שהיא רקדנית . הכאב החל לפני כחצי שנה עם זצים בגב וכעת החמיר. לפי צילום רנטגן עדיין לא נעשה C.T . נכתב כי לא הודגם מצא חריג בחוליות . והערה שנייה יישור של הלורדוזיס הרגילה. האם תוכל לפרט לי מה זה אומר. האם זה ישתפר בקרוב? היא ממש רוצה לחזור לרקוד ומתוסכלת מהכאב

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שלום שרון, למבנה הגב התקין יש קימורים (במבט מהצד), כאשר קודקוד הקימור פונה לכיוון הבטן, זה נקרא לורדוזיס, וכשהקודקוד פונה לגב השם הוא קיפוזיס.עמוד השדרה המותני והצווארי, באופן תקין הם בלורדוזיס, והגבי (טוראקלי) הוא בקיפוזיס. יישור של הלורדוזיס אומר שהקימור רדוד מהרצוי. המשמעות היא בד"כ עומס מוגבר על מפרקים ושרירים, ולאורך זמן התנוונות מהירה יותר של עמוד השדרה. בגילה זה לא אמור לעשות הבדל משמעותי, וכנראה אין זו הסיבה לכאבים שלה. את מקור הכאב צריך לבדוק ולטפל בהתאם. אם אני יכול לעזור ולהפנות אתכם לכירופרקטור, בשמחה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תגובתך לשאלתי
  • שרון
  • 10/04/2018 00:19
רופאים בתחום
ד"ר שמואל יצחק ד"ר שמואל יצחק
אורטופד כללי, רפואת ספורט קרא עוד
ד"ר ברק סגל ד"ר ברק סגל
מומחה בכירורגיה אורטופדית- פציעות ספורט קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל