כתבה פרסומית מתאפקים לשירותים? 8 טעויות שעושים בעבודה - ועולות בבריאות

לא מאווררים את המשרד, מנשנשים בלי סוף ויושבים בצורה לא נכונה על הכיסא: 8 טעויות שאתם חייבים להפסיק לעשות במקום העבודה - למען הבריאות שלכם

מאת: מיכל הלפרין, מערכת אינפומד

אם אתם עובדים בעבודה משרדית, אתם וודאי מכירים את הסיטואציה: אחרי שבזבזתם חצי שעה בפקקים (במקרה הטוב), הגעתם למשרד, שוב התיישבתם מול המחשב עד שיצא ממנו עשן, החלטתם שאתם רעבים ועברתם ממצב ישיבה למצב של אכילה - וחוזר חלילה. בסוף היום סיימתם את העבודה מותשים, חסרי אנרגיה עם גב כואב וצוואר תפוס.


קראו עוד: כך העבודה שלכם גורמת להזדקנות מוקדמת ולדיכאון


"באופן כללי, עבודה משרדית עלולה לגבות מחיר בריאותי, אם לא נזהרים מכמה טעויות נפוצות", מסבירה ד"ר דנה פלורנטין, מומחית ברפואת משפחה ב"שרותי בריאות כללית". "לרוב מדובר בעובדים שנוטים לשבת שעות ארוכות ונמנעים מפעילות גופנית או מזניחים את נושא התזונה".


יחד עם ד"ר פלורנטין בדקנו מהן הטעויות הנפוצות שאנו עושים במשרד ופוגעות לנו בבריאות - וכיצד ניתן לפתור אותן:



1. הטעות: לא קמים מספיק מהכיסא

כשאתם שקועים בתוך מצגת שעליכם להכין, עוברים ללא הרף על מיילים או סתם מתעצלים לקום במשך שעות ארוכות, מערכת השלד שלכם עלולה לשלם על כך ביוקר. המנח הסטטי מקשה על זרימת הדם לשרירים, לאברים וגם למוח, וכך עלולה להיווצר בעיה בתפקוד השרירים והעצמות. אפילו הראייה מתדרדרת, כיוון שמרגילים את שרירי העין לראייה מקרוב בלבד.


הפתרון: פשוט תחליטו שבכל חצי שעה אתם קופצים להביא לעצמכם כוס מים או להימתח. בנוסף, במקום להציב לכם מטרות כמו להירשם לחדר כושר ולהתאמן לאחר שעות העבודה (סיכוי קלוש שתעמדו בזה, נכון?), נסו להתאמן לפני שאתם מגיעים לעבודה. כך גם תרוויחו משימה אחת פחות - וגם תגיעו רעננים וחיוניים יותר.


כואב לכם הגב? קומו להימתח


2. הטעות: נכנעים לנשנושים 

עוגיות, בורקסים, ואפילו יותר מדי קפה הפוך: כל אלה אינם מטיבים עם הבריאות או עם מידת הג'ינס שלכם. לצערנו, למרות המודעות הרבה לנושא, משרדים רבים עדיין מספקים את הסחורה הגרועה הזאת - ולכם נותר רק לנסות ולעמוד בפיתוי.


הפתרון: ראשית, כדאי שתסגלו לעצמכם הרגל פשוט: שתו הרבה מים. המים מסייעים למלא את הקיבה ולהילחם בתחושת הרעב, שלא אחת נובעת דווקא מצמא. בנוסף, כשיש לכם אפשרות, הצטיידו ב"נשנושים בריאים" יותר, כגון פירות חתוכים שתביאו מהבית, שקדים או יוגורט דל שומן.



3. הטעות: נמצאים בסביבת עבודה מלחיצה

מתח ולחץ בחיים עלולים לגרום למגוון בעיות בריאות, החל מירידה בחוזקה של מערכת החיסון, לחץ דם גבוה, ועד למחלות לב וסרטן.


הפתרון: תמיד אפשר לנסות לחפש סביבת עבודה קצת יותר רגועה. אם זה לא מתאפשר, רצוי להשתמש בטכניקות שונות מחוץ לשעות העבודה, שיסייעו בהפחתת הלחץ. פעילויות כגון דמיון מודרך, פעילות אירובית ואפילו טיפול פסיכולוגי יכולים להיות התשובה לכך.



4. הטעות: מתאפקים ללכת לשירותים

איפוק עלול לגרום להגדלה של שלפוחית השתן ולאורך זמן לפגוע גם בתפקוד שלה. בנוסף, אתם עלולים לסבול מגזים ומתחושה לא נעימה.


הפתרון: אל תחכו שהבוס ישדרג את חדר השירותים - קחו יוזמה! קנו מפיץ ריחני, או עציץ נחמד והשתמשו במגבוני חיטוי במקרה הצורך. לאחר מכן תלו שלט שיפנה את תשומת לב העובדים בבקשה לשמירה על ניקיון השירותים.



5. הטעות: לא מאווררים את המשרד 

כאשר אתם שוהים באזור עם מערכת אוויר סגורה, המתקיימת על ידי מזגן בלבד, אתם עלולים למצוא את עצמכם נדבקים שוב ושוב בווירוסים, שיכולים לעבור מעובד אחד לשני.


הפתרון: אם זכיתם בחדר עם חלון, אל תהססו לפתוח אותו ולנשום לרווחה - לטובתכם ולטובת העובדים שלידכם. אגב, אם החלון מספק מספיק אור - וותרו על הפלורסנט. מחקרים הראו ששימוש בתאורה מלאכותית עלול להשפיע על מצב הרוח שלנו.



6. הטעות: יושבים ליד שמשת חלון ולא משתמשים בקרם הגנה

אם לא לקחתם לתשומת לבכם את המלצתנו הקודמת לאוורר את החדר ולא פתחתם חלון, או אם אין לכם אפשרות כזאת ואתם יושבים ליד חלון סגור, חשוב שתבינו שקרינת השמש חודרת גם דרך הזגוגית.


הפתרון: הקפידו על שימוש בקרם הגנה בכל שעתיים-שלוש, או על כיסוי מתאים - גם בתוך המשרד.



7. הטעות: יושבים במנח גבוה או נמוך מדי 

כאשר אתם יושבים מול המחשב ומרכינים את הראש מטה או לחילופין מביטים מעלה על מנת להביט במסך המחשב, אתם עלולים לגרום לעצמכם לכופף או להרים את חוליות הצוואר - מה שגורם לא אחת לבעיות צוואר וכאבי גב.


הפתרון: על מנת להימנע מכאבי גב ומבעיות צוואר ההמלצה היא להקפיד על המנח הבא: שבו בנוח כאשר הגובה העליון של המסך מקביל לגובה העיניים שלכם. עצמות השלד שלכם יודו לכם על זה.



8. הטעות: לא מוצאים סיפוק בעבודה

לא כולנו עובדים בעבודת חיינו, והשגרה יכולה לשחוק וגם לגרום לנו לתחושת חוסר סיפוק מתמדת. 


הפתרון: גם בעבודה הכי משעממת בעולם, אפשר לנסות להגדיל ראש ולמצוא פתרונות יצירתיים ומלאי משמעות שיגבירו את תחושת הסיפוק והאושר. נסו להתעניין, ללמוד ולגוון את תחום העיסוק במידת האפשר.


פורום כירופרקטיקה

 עומר הירש

עומר הירש עומר הירש, מנהל פורום כירופרקטיקה. מתמחה בטיפול בפגיעות ספורט דרך הפדרציה הבינלאומית לכירופרקטיקת ספורט (FICS)
עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • יאיר
  • יאיר
  • 22/08/2016 16:27
  • האם קיימים כמה שיטות שונות של כירופרקטיקה? מה זה כירופרקטיקה עדינה? קראתי על איזו שיטה גרמנית.,כירופרקט הרי פינקביינר - היילפרקטיקר שמומחה בשיטת crt לטיפול בבעיות סחוסים ומפרקים ובאלי נחום שעבר התמחות מקצועית בשיטת crt ובמכשיריה,רפואת תדרים. טיפול גם בהתחדשות התא. מה דעתך על הטיפול ויעילותו?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שלום יאיר, ותודה על השאלה החשובה! יש מגוון רחב של טכניקות בכירופרקטיקה, למשל גונסטד, תומפסון, אקטיבטור, נטוורק ספיינל אנליסיס (או באנגלית Gonsted, Thompson, Activator, Network Spinal Analysis) ועוד. אני לא מכיר ״כירופרקטיקה עדינה״. העדינות של הטכניקה היא בד״כ תלויה אך ורק במטפל. כבר ראיתי בחורות עדינות מטפלות בצורה אגרסיבית למדי, וגברים גובה 2 מטר 120 ק״ג עם ידיים עדינות כמו חתול. יש כירופרקטור בגרמניה שמחה כמה שנים מלמד הדיוטות (אנשים לא הכשרה) כיצד לבצע מניפולציות להן הוא קורא כירופרקטיקה עדינה. אדם שהוכשר באופן זה ללא הכשרה כירופרקטית מלאה, אינו כירופרקטור, לא באופן כללי, ולא ע״פ החוק במדינת ישראל, אינו עוסק בכירופרקטיקה ועל פי חוק אינו רשאי לפרסם עצמו כעוסק בכירופרקטיקה!! לגבי רפואת תדרים אין לי לצערי הרבה מה לומר שכן אני לא מבין גדול בעניין, אך גם זו אינה דוגמא לטיפול כירופרקטי.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • הארי פינקביינר הוא פשוט קוסם
  • יערה
  • 23/02/2018 07:04
  • טיפול מומלץ לבלט דיסק
  • אלכס
  • 20/02/2018 17:39
  • שלום וברכה, ביצעתי צילום CT ולהלן התוצאות: סריקת L5-S1: "בלט מרכזי של הדיסק מעט יותר למשאל עם לחץ קל על השק הדורלי. אין ספינלסטינוזיס. פורמינות שמורות." אשמח לשמוע על טיפול מומלץ בקרה הנ"ל ורופאים/מטפלים מומלצים באזור חיפה. תודה מראש.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שלום אלכס, אם אין לך תסמינים, אין בהכרח משהו שצריך לעשות. ממצא ב CT של בלט דיסק אינו בהכרח קשור לתסמינים אלו או אחרים. אם יש לך תסמינים, או אם אתה רוצה להתחתיל לטפל בעצמך כדי למנוע הידרדרות או בלטים נוספים, המלצתי היא להגיע לביקור אצל כירופרקטור הקרוב לביתך.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • טנדוניטיס בייספס
  • מוטי פרחי
  • 18/02/2018 20:21
  • דר הירש שלום לפני כ4 חודשים (01/11/17) מתחתי את גיד הבייספס ביד ימין בראש הארוך שמתחבר לכתף, כתוצאה מחבלה/טראומה. ביצעתי XRAY למחרת המקרה אך לא נמצאו משקעי סידן או פגיעות בשלד. כמו כן, ביצעתי US שבועיים לאחר המקרה אך לא הייתה עדות לקרע חלקי או מלא בגיד כלשהו. שלושה שבועות לאחר המקרה ביקרתי אצל מנהל מחלקת ניתוחי כתף ב"עמק" ואובחנתי על סמך הממצאים ובדיקה גופנית כסובל מTENDONITIS וקבע כי אין עדות לקרע משמעותי בשרוול המסובב. מבחן HAWKINS היה חיובי לצערי. כיום (18\02\18) הכאב העמום שהיה קיים במנוחה חלף כמעט לחלוטין וטווח התנועה מלא אם כי עדיין יש כאב חד דמוי דקירה בתנועות חדות ופתאומיות. אני מקפיד על חימום, פיזיוטרפיה, תרגילים אקסנטריים בחד הכושר ומתחיות. שאלתי היא: האם ניתן לעמוד את פרק הזמן שיידרש עד החלמה מלאה והאם קיימת אפשרות להחלמה מלאה או שמא מדובר בפגיעה לצמיתות ונכות לכל החיים? שאלה נוספת: האם ניתן לקבל הפניה לMRI על מנת לראות בבירור במה מדובר ולשלול אפשרות שה TENDONITIS החמיד לTENDINOSIS!! וכמובן על מנת לראות אם הצלקת שנוצרה היא צלקת "טובה" ללא חלקיקים ולכלוך שאיננו שייך. תודה מראש.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שלום מוטי, בנוגע ל MRI, זו שאלה להפנות לרופא המשפחה או לאורתופד, שכן אחד מהם יהיה זה שיצטרך לתת לך את ההפניה, אבל עקרונית יכול להיות שימצאו לנכון להפנות אותך. לגבי משך הזמן, לצערי בלי לבדוק אותך ולהבין את הגורם לכאב המתמשך אין לי דרך לענות לך על השאלה. יתכן שלמרות כל הטיולים שעשית, נותר חוסר איזון ביומכאני כלשהו, או חוסר איזון תפקודי בין השרירים השונים של הכתף, או בעיה צווארית זו או אחרת שמונעת החלמה מלאה של הפציעה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
ד"ר שמואל יצחק ד"ר שמואל יצחק
אורטופד כללי, רפואת ספורט קרא עוד
ד"ר ברק סגל ד"ר ברק סגל
מומחה בכירורגיה אורטופדית- פציעות ספורט קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל