כתבה פרסומית מתאפקים לשירותים? 8 טעויות שעושים בעבודה - ועולות בבריאות

לא מאווררים את המשרד, מנשנשים בלי סוף ויושבים בצורה לא נכונה על הכיסא: 8 טעויות שאתם חייבים להפסיק לעשות במקום העבודה - למען הבריאות שלכם

מאת: מיכל הלפרין, מערכת אינפומד

אם אתם עובדים בעבודה משרדית, אתם וודאי מכירים את הסיטואציה: אחרי שבזבזתם חצי שעה בפקקים (במקרה הטוב), הגעתם למשרד, שוב התיישבתם מול המחשב עד שיצא ממנו עשן, החלטתם שאתם רעבים ועברתם ממצב ישיבה למצב של אכילה - וחוזר חלילה. בסוף היום סיימתם את העבודה מותשים, חסרי אנרגיה עם גב כואב וצוואר תפוס.


קראו עוד: כך העבודה שלכם גורמת להזדקנות מוקדמת ולדיכאון


"באופן כללי, עבודה משרדית עלולה לגבות מחיר בריאותי, אם לא נזהרים מכמה טעויות נפוצות", מסבירה ד"ר דנה פלורנטין, מומחית ברפואת משפחה ב"שרותי בריאות כללית". "לרוב מדובר בעובדים שנוטים לשבת שעות ארוכות ונמנעים מפעילות גופנית או מזניחים את נושא התזונה".


יחד עם ד"ר פלורנטין בדקנו מהן הטעויות הנפוצות שאנו עושים במשרד ופוגעות לנו בבריאות - וכיצד ניתן לפתור אותן:



1. הטעות: לא קמים מספיק מהכיסא

כשאתם שקועים בתוך מצגת שעליכם להכין, עוברים ללא הרף על מיילים או סתם מתעצלים לקום במשך שעות ארוכות, מערכת השלד שלכם עלולה לשלם על כך ביוקר. המנח הסטטי מקשה על זרימת הדם לשרירים, לאברים וגם למוח, וכך עלולה להיווצר בעיה בתפקוד השרירים והעצמות. אפילו הראייה מתדרדרת, כיוון שמרגילים את שרירי העין לראייה מקרוב בלבד.


הפתרון: פשוט תחליטו שבכל חצי שעה אתם קופצים להביא לעצמכם כוס מים או להימתח. בנוסף, במקום להציב לכם מטרות כמו להירשם לחדר כושר ולהתאמן לאחר שעות העבודה (סיכוי קלוש שתעמדו בזה, נכון?), נסו להתאמן לפני שאתם מגיעים לעבודה. כך גם תרוויחו משימה אחת פחות - וגם תגיעו רעננים וחיוניים יותר.


כואב לכם הגב? קומו להימתח


2. הטעות: נכנעים לנשנושים 

עוגיות, בורקסים, ואפילו יותר מדי קפה הפוך: כל אלה אינם מטיבים עם הבריאות או עם מידת הג'ינס שלכם. לצערנו, למרות המודעות הרבה לנושא, משרדים רבים עדיין מספקים את הסחורה הגרועה הזאת - ולכם נותר רק לנסות ולעמוד בפיתוי.


הפתרון: ראשית, כדאי שתסגלו לעצמכם הרגל פשוט: שתו הרבה מים. המים מסייעים למלא את הקיבה ולהילחם בתחושת הרעב, שלא אחת נובעת דווקא מצמא. בנוסף, כשיש לכם אפשרות, הצטיידו ב"נשנושים בריאים" יותר, כגון פירות חתוכים שתביאו מהבית, שקדים או יוגורט דל שומן.



3. הטעות: נמצאים בסביבת עבודה מלחיצה

מתח ולחץ בחיים עלולים לגרום למגוון בעיות בריאות, החל מירידה בחוזקה של מערכת החיסון, לחץ דם גבוה, ועד למחלות לב וסרטן.


הפתרון: תמיד אפשר לנסות לחפש סביבת עבודה קצת יותר רגועה. אם זה לא מתאפשר, רצוי להשתמש בטכניקות שונות מחוץ לשעות העבודה, שיסייעו בהפחתת הלחץ. פעילויות כגון דמיון מודרך, פעילות אירובית ואפילו טיפול פסיכולוגי יכולים להיות התשובה לכך.



4. הטעות: מתאפקים ללכת לשירותים

איפוק עלול לגרום להגדלה של שלפוחית השתן ולאורך זמן לפגוע גם בתפקוד שלה. בנוסף, אתם עלולים לסבול מגזים ומתחושה לא נעימה.


הפתרון: אל תחכו שהבוס ישדרג את חדר השירותים - קחו יוזמה! קנו מפיץ ריחני, או עציץ נחמד והשתמשו במגבוני חיטוי במקרה הצורך. לאחר מכן תלו שלט שיפנה את תשומת לב העובדים בבקשה לשמירה על ניקיון השירותים.



5. הטעות: לא מאווררים את המשרד 

כאשר אתם שוהים באזור עם מערכת אוויר סגורה, המתקיימת על ידי מזגן בלבד, אתם עלולים למצוא את עצמכם נדבקים שוב ושוב בווירוסים, שיכולים לעבור מעובד אחד לשני.


הפתרון: אם זכיתם בחדר עם חלון, אל תהססו לפתוח אותו ולנשום לרווחה - לטובתכם ולטובת העובדים שלידכם. אגב, אם החלון מספק מספיק אור - וותרו על הפלורסנט. מחקרים הראו ששימוש בתאורה מלאכותית עלול להשפיע על מצב הרוח שלנו.



6. הטעות: יושבים ליד שמשת חלון ולא משתמשים בקרם הגנה

אם לא לקחתם לתשומת לבכם את המלצתנו הקודמת לאוורר את החדר ולא פתחתם חלון, או אם אין לכם אפשרות כזאת ואתם יושבים ליד חלון סגור, חשוב שתבינו שקרינת השמש חודרת גם דרך הזגוגית.


הפתרון: הקפידו על שימוש בקרם הגנה בכל שעתיים-שלוש, או על כיסוי מתאים - גם בתוך המשרד.



7. הטעות: יושבים במנח גבוה או נמוך מדי 

כאשר אתם יושבים מול המחשב ומרכינים את הראש מטה או לחילופין מביטים מעלה על מנת להביט במסך המחשב, אתם עלולים לגרום לעצמכם לכופף או להרים את חוליות הצוואר - מה שגורם לא אחת לבעיות צוואר וכאבי גב.


הפתרון: על מנת להימנע מכאבי גב ומבעיות צוואר ההמלצה היא להקפיד על המנח הבא: שבו בנוח כאשר הגובה העליון של המסך מקביל לגובה העיניים שלכם. עצמות השלד שלכם יודו לכם על זה.



8. הטעות: לא מוצאים סיפוק בעבודה

לא כולנו עובדים בעבודת חיינו, והשגרה יכולה לשחוק וגם לגרום לנו לתחושת חוסר סיפוק מתמדת. 


הפתרון: גם בעבודה הכי משעממת בעולם, אפשר לנסות להגדיל ראש ולמצוא פתרונות יצירתיים ומלאי משמעות שיגבירו את תחושת הסיפוק והאושר. נסו להתעניין, ללמוד ולגוון את תחום העיסוק במידת האפשר.


פורום כירופרקטיקה

 עומר הירש

עומר הירש עומר הירש, מנהל פורום כירופרקטיקה. מתמחה בטיפול בפגיעות ספורט דרך הפדרציה הבינלאומית לכירופרקטיקת ספורט (FICS)
עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • כאבי תופת בצד שמאל באמצע הגב
  • שוש
  • 29/11/2011 22:08
  • שלום, הנני סובלת מכאבים חזקים מאוד בצד שמאל באמצע הגב, בזמן התפרצות יש הרגשה שהגב נמצא בתוך מלחציים (מכבש) הכאב משתק משפיע על הנשימה ואי יכולת להתיישר, עשיתי צילום של החזה ועמוד השידרה (צד שמאל), אודה לך על תגובה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שוש שלום
  • ד"ר גיא אלמוג
  • 30/11/2011 12:17
  • ישנם מספר גורמים אפשריים לכאביך, חלקם מכאניים (פציעות שריר ומפרקים) אך ייתכן וגם מדובר בפציעת דיסק בגובה זה. במידה ויש הקרנות לחזה או לרגליים, במידה ויש ירידה בתחושה בחזה ובבטן פני מיד להבדק. אני מציע שתקדמי גם טיפול שיקומי וגם בדיקת CT לעמוד שדרה גבי. במידה והטיפול יעזור את כמובן יכולה לבטל את עניין ה CT. בברכת בריאות שלמה, ד"ר אלמוג

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • גב תחתון עמוד שידרה צד השמאל וכתף
  • רפאל
  • 09/05/2017 14:40
  • סובל מכאבי גב תחתון בצד השמאל ןכתף השמאל עם זרמים עד כף היד לאחר תאונה דרכים נכנס בי אוטובוס ברכב הפרטי שלי ומאז אני סובל פריצות דיסק 4321 עושה שייאצו ולא עוזר כלום מקבל כדורים אוטופן ארקוקסיה וזריקת ולטרין ולא עוזר כאבים חזקים מאוד שמשתק אותי לזוז מה עלי לעשות

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שלום רפאל, לצערי בלי בדיקה אני לא יכול לתת לך תשובות טובות, אבל מלצבים כמו שאתה מתאר כירופרקטיקה הוכחה כפתרון היעיל ביותר. המלצתי אליך כרגע היא להגיע לביקור אצל כירופרקטור, לעבור בדיקה, ולהחליט יחד איתו/ה על המסלול הנכון ביותר עבורך להחלמה. בהצלחה. אם אתה צריך עזרה במציאת כירופרקטור את יכול לגלוש לאתר האגודה הישראלית לכירופרקטיקה israeldc.com אם אתה לא מצליח, אתה מוזמן לכתוב מהיכן אתה בארץ ואנסה לעזור כמיטב יכולתי. בהצלחה והחלמה מהירה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • גם אני סובל מזה
  • שי
  • 22/07/2017 08:24
  • מיגבלה בצאור
  • ח
  • 14/06/2017 20:07
  • אני סובלת מעקמת בגב וממיגבלה ואי נוחות בצאור ובתנוחות מסוימות גם כאב שמגיע לאוזן האם יכול להיות מצב של קיצור השרירים או הרצועות בצואר? ואם כן האם אפשר להחזיר למצב הקודם? תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שלום ח', המגבלה בתנועה, וההקרנה לאוזן יכולים להיות תוצאה של שריר שמתפקד בצורה לא נכונה, עם נק' הדק, במיוחד אם מדובר בשריר הטרפז ו/או ה SCM, להלן שני קישורים המראים את תבנית הכאב האופיינית לשני השרירים הנ"ל: http://www.triggerpoints.net/muscle/sternocleidomastoid http://www.triggerpoints.net/muscle/trapezius בהנחה והבעיה היא אכן אחד מ/או שני השרירים הנ"ל אז טיפול נכון בהחלט יכול לפתור את הבעיה ולהביא לחזרה למצב קודם. גם אם הבעיה קשורה יותר לחוליות הצוואר, טיפול כירופרקטי יכול במקרים רבים להביא לפתרון הבעיה ולהשבת טווח תנועה תקין. אם הבעיה קשורה לעקמת, אז בהחלט אפשר לשפר את המצב, אבל אלא אם מצב העקמת ישתפר, פוטנציאל השיפור יהיה מוגבל יותר.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • הטיפול בצואר
  • ח
  • 19/06/2017 17:16
  • לצערי אין לי אפשרות לתת לך מענה לשאלה זו, כי זה מאד אינדיוידואלי. יש מקרים בהם רואים הצלחה ושיפור כבר אחרי ביקור אחד, יש מקרים בהם יש צורך ביותר ביקורים. זה תלוי במצב ההתחלתי, בשיתוף הפעולה, בטכניקה בה משתמש הכירופרקטור (לא כל טכניקה מתאימה לכל מטופל, מבחינה פיזית, רגשית, תפיסתית וכו'), בפעילויות שמתבצעות מחוץ למרפאה (עבודה, נהיגה, הרגלי חיים) ועוד.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • אם אר אי
  • ח
  • 19/06/2017 17:23
  • כאבי רגליים
  • ד
  • 27/06/2017 18:14
  • שלום אני כ3 שבועות אחרי לידה. בלידה קיבלתי אפידורל. דיברתי עם המרדים והבנתי שכאבי רגליים כמו שלי לא קשורים לאפידורל. אני פונה אליך בבקשת אבחון וכיצד לטפל. כמה ימים אחרי הלידה התחלתי להרגיש כאבי רגליים בשני הצדדים. הרגשה של כאב כיאילו עמדתי הרבה או הלכתי שעות רבות. למרות שאני במנוחה רוב הזמן. הכאב הוא כאשר אני עומדת או הולכת בבית. הכאב הולך ובא. כאב מעומעם בכל הרגל ובעיקר באיזור התחתון של הרגל.. לכיוון הקרסול. יש לציין שגם יש לי כאב חד שגב התחתון כאשר אני מתיישבת בתנוחה מסויימת. ויש לציין גם כי בלילה מופיעים לי התכווצויות שרירים ברגליים שנמתחות ישר וחזק. גם במנוחה יש הרגשה מוזרה ברגליים.. כמו של אחרי מתיחה. בנוסף אוסיף כי בהריון התאמצתי הרבה בהליכה או בעמידה וכי הקרסוליים וכף הרגל היו נפוחות. אבל מספר ימים אחרי הלידה הנפיחות כבר ירדה. אין לי ורידים נראים לעין ברגליים.הן נראות רגילות לגמרי. אודה לעזרתך.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שלום ד, סליחה על העיכוב בתשובה. קודם כל אני מקווה שכל התסמינים כבר נעלמו. יחד עם זאת, להלן תשובתי: ראשית יתכ ועדיין יש בצקת מסויימת שמקשה על הדריכה. שנית, יתכן בהחלט שמדובר בתופעה שנגרמה ע"י האפידורל, למרות דבריו של הרופא, בסופו של דבר אנחנו לא תמיד יודעים מהן ההשלכות של זריקת האפידורל. מעבר לכך, יתכן שכתוצאה מההריון והלידה, נוצר מצב בו יש לך לחץ על עצב זה או אחר, שריר זה או אחר שאינו מתפקד כראוי, או חוסר איזון מטבולי - כיווצי שרירים למשל יכולים להיגרם כתוצאה מהתייבשות, חוסר במגנזיום, חוסר בסידן ועוד. בקיצור, יש הרבה אפשרויות, עצתי אליך היא להגיע לביקור אצל כירופרקטור, לקבל תשובות אחרי בדיקה מלאה, להתחיל טיפול ולראות לאן זה מוביל. בהצלחה, ומזל טוב! נ.ב. מומלץ מאד גם להביא את הרך הנולד לבדיקה! בטוח מאד, ויכול לעזור מאד בהתפתחות תקינה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
ד"ר שמואל יצחק ד"ר שמואל יצחק
אורטופד כללי, רפואת ספורט קרא עוד
ד"ר נחשון רנד ד"ר נחשון רנד
מומחה לאורתופדיה ועמוד שדרה קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל