כתבה פרסומית מתאפקים לשירותים? 8 טעויות שעושים בעבודה - ועולות בבריאות

לא מאווררים את המשרד, מנשנשים בלי סוף ויושבים בצורה לא נכונה על הכיסא: 8 טעויות שאתם חייבים להפסיק לעשות במקום העבודה - למען הבריאות שלכם

מאת: מיכל הלפרין, מערכת אינפומד

אם אתם עובדים בעבודה משרדית, אתם וודאי מכירים את הסיטואציה: אחרי שבזבזתם חצי שעה בפקקים (במקרה הטוב), הגעתם למשרד, שוב התיישבתם מול המחשב עד שיצא ממנו עשן, החלטתם שאתם רעבים ועברתם ממצב ישיבה למצב של אכילה - וחוזר חלילה. בסוף היום סיימתם את העבודה מותשים, חסרי אנרגיה עם גב כואב וצוואר תפוס.


קראו עוד: כך העבודה שלכם גורמת להזדקנות מוקדמת ולדיכאון


"באופן כללי, עבודה משרדית עלולה לגבות מחיר בריאותי, אם לא נזהרים מכמה טעויות נפוצות", מסבירה ד"ר דנה פלורנטין, מומחית ברפואת משפחה ב"שרותי בריאות כללית". "לרוב מדובר בעובדים שנוטים לשבת שעות ארוכות ונמנעים מפעילות גופנית או מזניחים את נושא התזונה".


יחד עם ד"ר פלורנטין בדקנו מהן הטעויות הנפוצות שאנו עושים במשרד ופוגעות לנו בבריאות - וכיצד ניתן לפתור אותן:



1. הטעות: לא קמים מספיק מהכיסא

כשאתם שקועים בתוך מצגת שעליכם להכין, עוברים ללא הרף על מיילים או סתם מתעצלים לקום במשך שעות ארוכות, מערכת השלד שלכם עלולה לשלם על כך ביוקר. המנח הסטטי מקשה על זרימת הדם לשרירים, לאברים וגם למוח, וכך עלולה להיווצר בעיה בתפקוד השרירים והעצמות. אפילו הראייה מתדרדרת, כיוון שמרגילים את שרירי העין לראייה מקרוב בלבד.


הפתרון: פשוט תחליטו שבכל חצי שעה אתם קופצים להביא לעצמכם כוס מים או להימתח. בנוסף, במקום להציב לכם מטרות כמו להירשם לחדר כושר ולהתאמן לאחר שעות העבודה (סיכוי קלוש שתעמדו בזה, נכון?), נסו להתאמן לפני שאתם מגיעים לעבודה. כך גם תרוויחו משימה אחת פחות - וגם תגיעו רעננים וחיוניים יותר.


כואב לכם הגב? קומו להימתח


2. הטעות: נכנעים לנשנושים 

עוגיות, בורקסים, ואפילו יותר מדי קפה הפוך: כל אלה אינם מטיבים עם הבריאות או עם מידת הג'ינס שלכם. לצערנו, למרות המודעות הרבה לנושא, משרדים רבים עדיין מספקים את הסחורה הגרועה הזאת - ולכם נותר רק לנסות ולעמוד בפיתוי.


הפתרון: ראשית, כדאי שתסגלו לעצמכם הרגל פשוט: שתו הרבה מים. המים מסייעים למלא את הקיבה ולהילחם בתחושת הרעב, שלא אחת נובעת דווקא מצמא. בנוסף, כשיש לכם אפשרות, הצטיידו ב"נשנושים בריאים" יותר, כגון פירות חתוכים שתביאו מהבית, שקדים או יוגורט דל שומן.



3. הטעות: נמצאים בסביבת עבודה מלחיצה

מתח ולחץ בחיים עלולים לגרום למגוון בעיות בריאות, החל מירידה בחוזקה של מערכת החיסון, לחץ דם גבוה, ועד למחלות לב וסרטן.


הפתרון: תמיד אפשר לנסות לחפש סביבת עבודה קצת יותר רגועה. אם זה לא מתאפשר, רצוי להשתמש בטכניקות שונות מחוץ לשעות העבודה, שיסייעו בהפחתת הלחץ. פעילויות כגון דמיון מודרך, פעילות אירובית ואפילו טיפול פסיכולוגי יכולים להיות התשובה לכך.



4. הטעות: מתאפקים ללכת לשירותים

איפוק עלול לגרום להגדלה של שלפוחית השתן ולאורך זמן לפגוע גם בתפקוד שלה. בנוסף, אתם עלולים לסבול מגזים ומתחושה לא נעימה.


הפתרון: אל תחכו שהבוס ישדרג את חדר השירותים - קחו יוזמה! קנו מפיץ ריחני, או עציץ נחמד והשתמשו במגבוני חיטוי במקרה הצורך. לאחר מכן תלו שלט שיפנה את תשומת לב העובדים בבקשה לשמירה על ניקיון השירותים.



5. הטעות: לא מאווררים את המשרד 

כאשר אתם שוהים באזור עם מערכת אוויר סגורה, המתקיימת על ידי מזגן בלבד, אתם עלולים למצוא את עצמכם נדבקים שוב ושוב בווירוסים, שיכולים לעבור מעובד אחד לשני.


הפתרון: אם זכיתם בחדר עם חלון, אל תהססו לפתוח אותו ולנשום לרווחה - לטובתכם ולטובת העובדים שלידכם. אגב, אם החלון מספק מספיק אור - וותרו על הפלורסנט. מחקרים הראו ששימוש בתאורה מלאכותית עלול להשפיע על מצב הרוח שלנו.



6. הטעות: יושבים ליד שמשת חלון ולא משתמשים בקרם הגנה

אם לא לקחתם לתשומת לבכם את המלצתנו הקודמת לאוורר את החדר ולא פתחתם חלון, או אם אין לכם אפשרות כזאת ואתם יושבים ליד חלון סגור, חשוב שתבינו שקרינת השמש חודרת גם דרך הזגוגית.


הפתרון: הקפידו על שימוש בקרם הגנה בכל שעתיים-שלוש, או על כיסוי מתאים - גם בתוך המשרד.



7. הטעות: יושבים במנח גבוה או נמוך מדי 

כאשר אתם יושבים מול המחשב ומרכינים את הראש מטה או לחילופין מביטים מעלה על מנת להביט במסך המחשב, אתם עלולים לגרום לעצמכם לכופף או להרים את חוליות הצוואר - מה שגורם לא אחת לבעיות צוואר וכאבי גב.


הפתרון: על מנת להימנע מכאבי גב ומבעיות צוואר ההמלצה היא להקפיד על המנח הבא: שבו בנוח כאשר הגובה העליון של המסך מקביל לגובה העיניים שלכם. עצמות השלד שלכם יודו לכם על זה.



8. הטעות: לא מוצאים סיפוק בעבודה

לא כולנו עובדים בעבודת חיינו, והשגרה יכולה לשחוק וגם לגרום לנו לתחושת חוסר סיפוק מתמדת. 


הפתרון: גם בעבודה הכי משעממת בעולם, אפשר לנסות להגדיל ראש ולמצוא פתרונות יצירתיים ומלאי משמעות שיגבירו את תחושת הסיפוק והאושר. נסו להתעניין, ללמוד ולגוון את תחום העיסוק במידת האפשר.


פורום כירופרקטיקה

 עומר הירש

עומר הירש עומר הירש, מנהל פורום כירופרקטיקה. מתמחה בטיפול בפגיעות ספורט דרך הפדרציה הבינלאומית לכירופרקטיקת ספורט (FICS)
עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • פגיעה בגב תחתון
  • Yarin
  • 11/02/2017 17:08
  • שלום עומר אני הולך באופן קבוע ומתאמן בחדר כושר, בחודש האחרון ישנם כאבים מתחזקים בגב תחתון בצד שמאל מתי שאני כביכול ''מחזק'' את האיזור או מיישר את הגב ונשען אחורה, הכאבים מורגשים בעיקר באימון ובימים לאחר האימון, לאחר כמה ימים הכאב נרגע ובקושי מורגש, אך בזמן שהכאב מורגש ישנה גם תחושת נימול ברגל שמאל, האם ישנה אפשרות שזה פריצת דיסק / בלט דיסק או שמדובר בבעיה בשריר גם? הייתי אצל רופא משפחה והוא איבחן את זה בתור כאבים בשריר שמשפיעים על האגן וזה מורגש כמו כאב בעצם.מה דעתך?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שלום ירין, כאבים כמו שאתה מתאר יכולים לנבוע מפריצת דיסק, אך יכולים גם להיות תוצאה של בעיה בשריר שבתורו מפעיל לחץ על עצב, או אפילו שריר כמו הפסואס (Psoas) שיכול לגרום לכיפוף של עמוד השדרה כך שנוצר לחץ על עצבים ביציאה מעמוד השדרה. בקיצור, לפי התיאור שלך קשה לי לתת לך תשובה טובה. אתה אומר שאת הנימול אתה מרגיש רק באצבעות הרגליים? מה עם כף הרגל? שוק? האם רק בחלק העליון של האצבעות? התחתון? החיצוני? הפנימי? בין האצבע הראשונה והשניה? אפשרות נוספת כמובן היא שיש לך 2 בעיות נפרדות, האחת משפיעה על כאבי הגב, השניה משפיעה על אצבעות הרגליים. יתכן ושתי הבעיות הנ"ל קשורות אחת לשניה. לסיכום - לצערי אני לא יכול לתת לך תשובה טובה יותר בלי בדיקה או תיאור יותר מפורט של התסמינים והממצאים. אני ממליץ לך להגיע לבדיקה אצל כירופרקטור שיוכל להעריך כמו שצריך את תפקוד מערכת העצבים שלך והביומכניקה של הגב שלך, ואז תוכל לקבל תשובה יותר טובה. בהצלחה והחלמה מהירה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • המשך
  • Yarin
  • 12/02/2017 11:20
  • שלום עומר הנימול הוא רק באצבעות והכאב (היום) הרבה יותר חלש מלפני כמה ימים. מרחתי משחה של ולטרן ולא נראה לי זה מה שעשה את השיפור כי פעם קודמת הכאבים נפסקו גם ללא המשחה. פריצת דיסק היא משהו פתאומי או משהו שמצטבר לאןרך זמן? כי מדובר בכאבים חלשים בהתחלה ואז זה עלה ועלה מכל אימון לאימון וחשבתי שמדובר בכאב שרירים אבל עכשיו לאחר אימון ובאמצע אימון זה מורגש היטב. כרגע אני מרגיש כאב רק שאני נשען אחורה ופשוט תחושה לא נעימה למשך היום אבל לא ממש כאבים. סוג של דקירות שורפות כאלה אבל לא ממש מורגשות. הנימול באצבעות הוא רק כלפי חוץ וזה הרגשה ממש מוזרה רק באצבעות בכף רגל שמאל ולפעמים גם בימין אבל לא מורגש

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שלום ירין, פריצת דיסק יכול להיות אירוע פתאומי, אבל גם יכול להיות אירוע ניווני, זאת אומרת כזה שמתפתח לאט. לפי התיאור שלך לא ממש ברור האם יש מעורבות של דיסק או לא, וכאמור יש עוד גורמים אפשריים לתחושת הנימול שאתה חווה, וכמובן שכאב גב יכול להיגרם בגלל כל מני דברים, שרירים הם בהחלט חלק עיקרי מהאפשרויות. אני ממליץ לך ללכת להיבדק כמו שצריך אצל כירופרקטור ולקבל חוות דעת מושכלת לאחר בדיקה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • קרע בכתף שמאלית
  • אורלי
  • 09/02/2017 22:22
  • שלום רב, בדיקת אולטראסאונד וביקור אצל אורטופד התגלה ״קרע של 15 SSמ״ם צילום עם אוסטופית אקרומיאלי״. הרופא ממליץ ניתוח. מכיון שאני לפני מעבר דירה וחתונה של הבן - האם זה דחוף (הרופא טוען לתקופת החלמה של חצי שנה), האם יגרם נזק חמור יותר אם אמתין ? עד שגילו את הקרע (כ-3 שנים של תלונות מצידי) קיבלתי מס׳ זריקות סטרואידים וזה עזר פלאים לכאבים. האם מומלץ לקבל עוד זריקה ע״מ למשוך זמן? תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שלום אורלי, ראשית, מזל טוב לקראת החתונה, ובהצלחה במעבר. לגבי זריקות - בלי לבדוק אותך אני לא יודע להמליץ לך מה לעשות. השאלה היא האם הכאבים במשך 3 שנים היו בגלל הקרע, או שבגלל שהיו לך בעיות כתפיים כבר 3 שנים נוצר הקרע, ועל כך אני לא בטוח שיש לנו דרך טובה לענות. לצערי, זו התשובה הכי טובה שאני יכול לתת לך, כי השאלה שלך היא מאד ספציפית ודורשת פרוגנוזה שאין ביכולתי לתת בלי בדיקה. אני ממליץ לך לגשת לבדיקה אצל כירופרקטור או פזיותרפיסט שעובדים עם בעיות כתפיים ולהתייעץ איתם באופן אישי לגבי הצורך בניתוח והיכולת לדחות אותו במידה ויש צורך כזה. חשוב לזכור שאורטופד הוא כירורג, והכלי העיקרי שעומד לרשותו הוא ניתוח. פעמים רבות ההמלצה על ניתוח תהיה הנכונה מנקודת המבט של האורטופד, אך פעמים רבות יש דרכים נוספות להתמודד עם הבעיה ללא ניתוח, רק צריך להיות מודעים אליהן, ולא תמיד האורטופד מודע לכך, ועל כן המלצתי הנ"ל. בהצלחה!

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • ITB
  • האצן
  • 07/02/2017 10:57
  • לפני מספר חודשים התחלתי להרגיש בזמן בכאב חד בברך שמאל בצד החיצוני של הברךכעבור כמה ימים הכאב חלף, אך חזר שוב בזמן ריצה. אורתופד שבדק אותי קבע שמדובר ב ITB. והמליץ על פיזיותרפיה. לאחר 6 טיפולים של חיזוק השירירים וטיפול של לחיצות נשארה אי נוכחות באזור ובזמן ניסיון לרוץ הכאב חוזר. מה ניתן לעשות ? האם אוכל לחזור לרוץ ללא כאב ?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שלום לך אצן יקר, לצערי מהתיאור שלך אני לא יודע להגידלך הרבה יותר על הכאב שלך, או על הטיפול בו. יחד עם זאת, יתכן שהטיפול שקיבלת לא פתר את הבעיה, זאת אומרת ששריר ה Tensor Fascia Lata שלך, שמחובר ל ITB עדיין לא מתפקד כראוי, ולכן עדיין יש לך כאבים. הסיבות לכך יכולות להוית שונות ומשונות - בעיה בברך, בפיסולה, בקרסול, בירך ועוד. המלצתי אליך היא לגשת לכירופרקטור המטפל בפגיעות ספורט, להיבד ולקבל המלצות לטיפול. אם אתה צריך עזרה במציאת כירופרקטור כזה, תגיד מהיכן אתה בארץ ואשמח לעזור. ברגע שהבעיה הנוירו-ביומכאנית תפתר, תוכל, אם יהיה בכך צורך, לגשת שוב לפיזיותרפיה, והפעם זה גם יעבוד כמו שצריך אני מאמין. בהצלחה והחלמה מהירה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
ד"ר גדעון בורשטין ד"ר גדעון בורשטין
מומחה לכירורגיה אורטופדית קרא עוד
ד"ר דני וייגל ד"ר דני וייגל
אורטופד ב-Medikids, מרכז מומחים לרפואת ילדים קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
הכי נצפים
מתאפקים לשירותים? 8 טעויות שעושים בעבודה - ועולות בבריאות

מתאפקים לשירותים? 8 טעויות שעושים בעבודה - ועולות בבריאות

להמשך קריאה >>
"רוצה בן? תאכלי אבוקדו": כל האמת על קביעת מין הילוד

"רוצה בן? תאכלי אבוקדו": כל האמת על קביעת מין הילוד

להמשך קריאה >>
לא סתם טיפול שיניים: הצערת הפנים על ידי דנטל פייס ליפטינג

לא סתם טיפול שיניים: הצערת הפנים על ידי דנטל פייס ליפטינג

להמשך קריאה >>

יש לך שאלה?

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל