מהקלת צרבת להאטת ההתפשטות של סרטן: 7 שימושים לאלוורה

שנים נהוג להשתמש באלוורה כעזרה ראשונה לכוויות, אך רק לאחרונה חוקרים מתחילים להבין את כל השימושים רבי העוצמה של הצמח המדהים הזה. אז מה הסגולות הרפואיות של הג'ל הירוק? אלוורה כפי שעוד לא הכרתם

מאת: ד"ר אתי נחשון
תאריך פרסום: 21/06/2016

למי מאיתנו אין בהישג יד ג'ל אלוורה? הרי אנו רצים להשתמש בג'ל הירוק בכל מקרה של כוויה, גירוי בעור או לאחר החשיפה לשמש. אך מתברר כי יתרונות האלוורה רבים ומגוונים הרבה יותר מהקלה על צריבה בעור, ולמרות שצמח האלוורה נמצא בשימוש למטרות רפואיות במשך מאות שנים, רק בשנים האחרונות חוקרים מתחילים לגלות את סגולותיו האמתיות.

קראו עוד: כך תתמודדו עם עקיצות נחש או עקרב: מדריך המזיקים לקיץ

מוצאו של צמח האלוורה, בן למשפחת השושניים, הוא צפון אפריקה, דרום אירופה והאיים הקנריים, אך כיום צמח האלוורה גדל גם במקומות נוספים בעולם בעלי אקלים טרופי. מדובר באחד מהירקות המזינים ביותר על פני כדור הארץ: כל עלה טרי של אלוורה מכיל את הוויטמינים A ,C וE-, את המינרלים גופרית, סידן, מגנזיום, אבץ, סלניום וכרום.

בנוסף, הצמח עשיר בנוגדי חמצון, סיבים, חומצות אמינו, אנזימים, סטרולים (ליפידים, מולקולות טבעיות מסיסות בשמן), ליגננים (חומרים צמחיים דמויי-אסטרוגן) והחשוב ביותר – הג'ל הטבעי הינו מקור עשיר בסוכרים ארוכי-שרשרת שמכונים רב-סוכרים, אשר מווסתים את פעולתה של המערכת החיסונית, מאפשרים לה להתמודד עם מחלות נגיפיות כרוניות, חיידקים זעירים וזיהומים פטרייתיים, וכן משמשים כמעין חומר סיכה למפרקים, למוח, למערכת העצבים ולעור.

הנה 7 שימושים מדהימים לאלוורה – שלא ידעתם עליהם:

1. מרגיע את מערכת העיכול

צמח האלוורה עוזר לכל סוגי הבעיות במערכת העיכול. בין אם מדובר במקרה קל של צרבת או בהחלמה ממחלות בדרכי העיכול, כגון דלקת המעי הגס, כיבי קיבה ותסמונת המעי הרגיש - צמח האלוורה הוא הפיתרון. מחקרים הראו שהרב-סוכרים שבאלוורה מרגיעים את מערכת העיכול ותומכים בייצור מחודש של תאי אפיתל (תאי הרקמה החיצונית של הגוף ושל האיברים הפנימיים) בריאים, שמצפים את הסביבה הפנימית של דרכי העיכול. החד סוכריים משפרים את העיקול וספיגת המזון ומגבירים את כמות המשרים ומסיים בשיפור רמת ה PH. לאחרונה חוקרים גילו כי מספיקה צריכה של כ-50 גרם ג'ל אלוורה בזמן הארוחות בכדי להשיג תוצאות מקסימליות.

2. משמר טבעי לפירות וירקות

ג'ל האלוורה יכול לסייע לפירות וירקות להישאר טרים למשך זמן ארוך יותר ללא צורך בכימיקלים מסוכנים. במחקר שנערך לאחרונה, ציפו החוקרים צמחי עגבנייה בג'ל אלוורה. לתדהמתם עגבניות שצופו בג'יל החזיקו מעמד זמן רב יותר מאשר עגבניות שלא צופו. תוצאות דומות נצפו גם במחקר נוסף הנערך עם תפוחים. משמעות הדבר היא כי האלוורה יכולה לשמש כתחיליף לחומרים כמיים בהם משתמשים כדי לשמור על פירות וירקות.

אלוורה: תרופת פלא של הטבע

3. משמש חלופה לשטיפת פה

במחקר שנערך בשנת 2014 החוקרים מצאו כי תמצית האלוורה יכולה לשמש כחלופה יעילה ובטוחה למי פה. המרכיבים הטבעיים של הצמח, הכוללים גם מנה בריאה של ויטמין C, יכולים למנוע הצטברות פלאק ואף לספק הקלה במקרה של דימום או נפיחות בחניכיים. כל זאת ללא שימוש בחומרים כימיים או תוספות של אלכוהול.

4. מאזן את רמות הסוכר בדם

מחקרים הוכיחו שהג'ל הגולמי של האלוורה הטרי עוזר בשליטה ברמת הסוכר בדם ומסייע בהפחתתם של תסמיני הסוכרת. חולי סוכרת הנוטלים אלוורה במשך שלושה חודשים חווים ירידה משמעותית ברמות הסוכר ומפגינים רמות כולסטרול נמוכות יותר ואף שיפורים קלים בכולסטרול הכללי. במחקר שנערך בתאילנד מצא כי שתי כפות מיץ אלוורה ביום סייעו לירידה משמעותית של רמות הסוכר בדם בקרב אנשים עם סוכרת מסוג 2. תצאות אלו חזרו על עצמן במחקר מאוחר יותר מטורקיה שבו השתמשו בתמצית אלוורה הפעם בצורה של כמוסות לעיסה.

5. מקל על עצירות

לצמח האלוורה, בעיקר לג'ל הפימי השקוף, יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטי פטרייתיות ולכן הוא פועל למעשה כמשלשל טבעי. החומר הפעיל בצמח האלוורה, נקרא אנטרקווינון והוא זה שמגרה את המעיים וגורם להם להתכווץ ולנוע. לאחרונה, צוות של מדענים ניגריים ערך מחקר כדי לקבוע האם הפולקלור מקומי על אלוורה אכן נכון. לאחר מספר ניסויים בחולדות, מצאו החוקרים באופן חד משמעי כי ג'ל האלוורה עזר להקל על עצירות.

6. משמש כאנטי-אייגי'ינג

רשימת בעיות העור בהן עוזר צמח הרלוורה לטפל ערוכה במיוחד, בין עם מדובר בסימני מתיחה, עקיצות חרקים, פטרת כף הרגל, פסוריאזיס, פצעים, פריחה, צלקות, צריבות מדוזה, אקזמה, אקנה, דלקות בעור, טחורים, כוויות שמש, כתמים, נקודות חומות ועוד - ג'ל האלוורה הוא הג'ל בשבילכם. אם כל זה לא מספיק, חוקרים גילו כי ה"סטרולים" של צמח האלוורה הם סוג של הורמון על בסיס צמחי האחראי לתכונות הריפוי של האלוורה. לטענתם, לתרכובת זו יש השפעה מדידה על ייצור תאי הקולגן וחומצה היאלורונית. במילים פשוטות, בקרב נשים מעל גיל 40 הורמון זה עשוי לסייע במאבק בסימני הזדקנות העור. יתרה מזו, במחקר שנעשה ביפן גילו כי יישום מקומי של ג'ל אלוורה יכול לשפר את ריפוי העור, במיוחד כאשר העור נחשף למקורות קרינה כגון אור שמש UV הגורמים לקמטים ועור יבש הסימנים נפוצים ביותר להזדקנות העור.

7. מאט את התפתחות הסרטן

מחקרים אשר נערכו במשך 30 השנים האחרונות מוכיחים כי מרכיבים מסוימים בצמח האלוורה הינם בעלי יכולות דרמטיות ומרשימות כנגד מחלת הסרטן. לג'ל האלוורה סגולות מיוחדות התורמות לחיזוק המערכת החיסונית ובכך תורם להצלחה במלחמה בסרטן. כמו כן, ג'ל אלוורה מעודד את הגוף ליצור תאים חדשים ובריאים ומפחית עומסים ויראליים, אשר מפנים אנרגיות להתמודדות עם התאים הסרטנים. על פי מחקר חדש, "אלו-אמודין", רכיב הנמצא בעלי צמח האלוורה, יכול להאט את התפשטות תאי סרטן השד. יתרה מזו, כאשר נדרשים טיפולים כגון כימותרפיה והקרנות, גיל האלוורה מסייע לצמצם את הנזק שנגרם לגוף מטיפולים אלה אשר הורסים תאים בריאים, במיוחד תאי מערכת החיסון החיוניים להחלמת הגוף. השימוש באלוורה מאפשר לגוף לרפא את עצמו מהסרטן ומהנזק שנגרם לו מהטיפולים המקובלים. באופן זה מערכת החיסון מתחזקת והגרורות מופחתות כך שהסרטן לא מתפשט ותאים חדשים ובריאים מתחילים לצמוח.

קראו עוד:  מפחיתים את הסיכוי לשבץ: כל הסיבות לשלב אגוזים בתפריט

חשוב מאוד להדגיש ולציין שהשימוש החיצוני בג'ל המופק מהעלה הוא בטוח לחלוטין, נחקר ונבדק במעבדות ברחבי העולם ואף היה בשימוש צבא ארה"ב לטיפול בכוויות. חשוב להקפיד ולהשתמש בג'ל נקי, רצוי אורגני, ללא תוספות בושם, חומרי ריח, צבע וכדומה. לגבי השימוש הפנימי בשתייה, הוא מוגבל, ויש לבצעו רק עם ליווי והנחיה של איש מקצוע. מדובר בחומרים פעילים מאוד וככאלו, הם עשויים להועיל, אך גם לגרום נזק בטיפול שגוי.

הכותבת הינה נטורופתית ומנכ"ל משותף של חברת Neal's Yard Remedies בארץ