כתבה פרסומית אימון טוב בראש טוב: הטריק שיהפוך את האימון שלכם ליעיל יותר

הקפדה על ספורט וכושר הם חיוניים לגוף בריא. עם זאת, מחקר קנדי חדש מגלה כיצד תוכלו להפוך את האימון שלכם להרבה יותר יעיל ומאתגר מבלי להתאמץ

מאת: מערכת אינפומד

החשיבות שיש לשמירה על הכושר כבר הוכחה מעל לכל ספק. הוא עוזר לשמור על גוף בריא, מחזק את המערכת החיסונית וגורם למצב רוח טוב. עם זאת, כשחושבים על הצדדים הפחות נעימים של הספורט, הכוללים קושי, זיעה וחוסר נוחות, מבינים למה אנשים ממשיכים לדלג על חדרי הכושר. 

חוסר הנוחות הגופני מתרחש בעיקר כשמתאמנים בסביבה שאינה מקוררת מספיק, וזאת משום שכשהגוף חם הוא מזרים דם רב יותר לכיוון העור כדי להיפטר מהחום המצטבר בפנים. הזרמת הדם לכיוון העור באה על חשבון השרירים והמוח, דבר הגורם למתאמנים להתעייף מהר יותר.  קבוצת חוקרים מאוניברסיטת ברוק באונטריו, בדקה האם אנשים יוכלו להתגבר הקושי והעייפות המתלווים לאימון כושר על ידי שינוי דפוסי החשיבה במהלך האימון.  


קראו עוד: בלי תירוצים: 5 מקומות מפתיעים שאפשר לעשות בהם כושר


החוקרים ביקשו מ-18 רוכבי אופניים מקצועיים לעשות אימון אינטנסיבי בתנאי חום. חצי מהם חזרו לאחר מכן להתאמן באופן רגיל למשך שבועיים, והחצי השני נשלך לשיעורי מוטיבציה, בהם למדו כיצד להפוך את המחשבות השליליות למחשבות חיוביות. 

לאחר שבועיים הרוכבים חזרו לאימון נוסף בתנאים זהים לאימון הראשון. החצי הראשון לא דיווח על שינוי כלשהו באופן והספק הרכיבה. עם זאת, החצי השני, שקיבל שיעורי מוטיבציה, דיווח על הספק משופר ועל אפשרות לרכוב יותר זמן מבלי להתעייף, וזאת למרות שחום הגוף שלהם היה הרבה יותר גבוה מהחצי הראשון. דבר זה מוכיח שלאופן החשיבה יש השפעה רבה על האופן בו הגוף מתפקד בתנאים קשים.  





לצורת החשיבה יש השפעה על האופן בו הגוף מתפקד


התוצאה שהפתיעה את החוקרים היא ההשפעה שיש למילים שהאדם אומר לעצמו, היכולות לגרום להבדל משמעותי בהספק ובעמידות הגוף. לאור זאת, החוקרים מסכימים שאופן המחשבה הוא זה שקובע בסופו של דבר את גבול היכולת הפיזית של הגוף, ושאנשים מסוגלים להרבה יותר ממה שהם מאמינים.

בנוסף להוכחה שישנו קשר ישיר בין הגוף לבין צורת המחשבה, תוצאות המחקר מעלות שאלות על האופן בו הגוף האנושי יכול בעזרת המחשבה להתמודד עם טמפרטורת חום גבוהה, שלרוב משפיעה באופן שלילי על תפקוד הגוף. 


ריכזנו עבורכם 5 טיפים שישפרו את האימון שלכם:

1. כדי להצליח להתמיד באימוני כושר, מומלץ להתאמן במקומות קרובים לבית או למקום העבודה. בדקו את מגוון התוכניות הקיימות ובחרו את אלו המתאימים לרמת הכושר וההעדפות שלכם. 

2. אל תגזימו באימוני הכושר, שכן אימון יתר עלול לגרום יותר נזק מתועלת. 

3. הצלחתם לבנות שגרת אימונים? יופי, זה הזמן לשנות אותה. כשהגוף מתרגל לתרגילים החוזרים על עצמם הוא מוציא פחות אנרגיה, לכן חשוב להקפיד על אימונים מגוונים שיאתגרו אתכם. 

4. הקפידו לנעול נעליים המתאימות לסוג האימון. במידה והנעליים מתבלות החליפו בחדשות וזאת כדי לא לעשות נזק לרגליים לגב. 

5. אל תכריחו את עצמכם לעשות תרגילים שאתם לא מרגישים בנוח. הקשיבו לגוף שלכם ותנו לו זמן להתרגל. 



פורום תזונת ספורט

 אירית שרון

אירית שרון
אירית שרון, מתמחה בתזונה טבעית ובנטורופתיה. בנוסף אירית שרון מתמחה בתזונת ספורט - ספורט רגיל וספורט Tצנים (מרתון, טריאלתון איירון-מן) ותזונה מותאמת למחלת האנדומטריוזיסלעמוד המורחב של אירית שרון באתר עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • נעלי הליכה
  • רמי
  • 11/05/2017 08:54
  • העקב של נעל הליכה או ריצה צריך להיות רך וגמיש כדי לספוג את האנרגיה של המכה שנוצרת בכל מפגש של העקב עם הכביש או הדרך.אחרת האנרגיה הזו עוברת לכל אורך הרגל עד עמוד השדרה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • הליכה מול ריצה
  • צלי
  • 11/05/2017 09:36
  • אימון ריצה מול אימון הליכה. באימוני הליכה בד"כ עובדים על דפקים 67-70 אחוז מהדופק המקסימלי. דופק מקסימלי נקבע מראש לפי נתונים אישיים. בריצה בד"כ עובדים על דופק גבוהה יותר בים 80-90 אחוז , זה תלוי בסוג האימון. בדופק של הליכה הגוף שורף יותר אחוזי שומן מאשר בדופק ריצה גבוהה. יחד עם זאת אם אימון בריצה יהיה ארוך יותר אז תתבצע גם שריפת שומן בכל אופן עדיף וכדאי לקבוע מטרה לאימון ולעבוד מול מאמן אישי בהצלחה אירית שרון

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • דיאטת פלאו
  • תומר
  • 15/04/2017 22:35
  • היי אירית, אני בן 18, מתאמן כ7-9 שעות בשבוע (3 שעות שחייה, שעה חדר כושר, שעה קראטה, שעה ריצה, שעה כדורסל) ורציתי לשמוע חוות דעת לגבי דיאטת פלאו ודומות לה. אני שוקל 72 ק"ג, 1.78 מטר ומעוניין לרדת לכ12% שומן, כרגע עומד על כ20%. אני אלרגי לאגוזים ולכן לא יכול לאכול אותם. חוץ מאגוזים אני מסוגל לאכול הכל. אשמח לשמוע על מאכלים שמתאימים ליעד זה. תודה, תומר

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • הי אכן דיאטת הפלאו עוללת בעיקר מאכלים מן החי. בתהליך של הפלאו הגוף יודע להפוך את השומן לאנרגיה ולהשתמש בה. לכן המאכלים לאכול אותם הם בעיקר מוצרי בשר מן הטבע וזה כולל גם אברים פנימיים. קטניות- במידה מועטת וגם כשהם מונבטים. שומנים כמו: שמן זית, שמן קוקוס וחמאה מזוקקת. ירקות מכל הצבעים ומידה מועטה של פירות. אלו המזונות שכדאי להכניס לתפריט. בכל מקרה כדאי להית במעקב של מומחה לתחום. בהצלחה אירית שרון

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
ד"ר שמואל יצחק ד"ר שמואל יצחק
אורטופד כללי, רפואת ספורט קרא עוד
ד"ר אילן קיציס ד"ר אילן קיציס
מומחה לאי ספיקת לב, מסתמים, השמנה וגור קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
טיפולים/ניתוחים קשורים
הכי נצפים
דורבן: מהו הטיפול שישים סוף לכאב?

דורבן: מהו הטיפול שישים סוף לכאב?

להמשך קריאה >>
נתפס לכם הגב? אולי ההסבר לכך נעוץ "באפקט הבצק"

נתפס לכם הגב? אולי ההסבר לכך נעוץ "באפקט הבצק"

להמשך קריאה >>
"בדיקת זרע אחת פשוטה העניקה לנו משפחה"

"בדיקת זרע אחת פשוטה העניקה לנו משפחה"

להמשך קריאה >>

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל