כתבה פרסומית אימון טוב בראש טוב: הטריק שיהפוך את האימון שלכם ליעיל יותר

הקפדה על ספורט וכושר הם חיוניים לגוף בריא. עם זאת, מחקר קנדי חדש מגלה כיצד תוכלו להפוך את האימון שלכם להרבה יותר יעיל ומאתגר מבלי להתאמץ

מאת: מערכת אינפומד

החשיבות שיש לשמירה על הכושר כבר הוכחה מעל לכל ספק. הוא עוזר לשמור על גוף בריא, מחזק את המערכת החיסונית וגורם למצב רוח טוב. עם זאת, כשחושבים על הצדדים הפחות נעימים של הספורט, הכוללים קושי, זיעה וחוסר נוחות, מבינים למה אנשים ממשיכים לדלג על חדרי הכושר. 

חוסר הנוחות הגופני מתרחש בעיקר כשמתאמנים בסביבה שאינה מקוררת מספיק, וזאת משום שכשהגוף חם הוא מזרים דם רב יותר לכיוון העור כדי להיפטר מהחום המצטבר בפנים. הזרמת הדם לכיוון העור באה על חשבון השרירים והמוח, דבר הגורם למתאמנים להתעייף מהר יותר.  קבוצת חוקרים מאוניברסיטת ברוק באונטריו, בדקה האם אנשים יוכלו להתגבר הקושי והעייפות המתלווים לאימון כושר על ידי שינוי דפוסי החשיבה במהלך האימון.  


קראו עוד: בלי תירוצים: 5 מקומות מפתיעים שאפשר לעשות בהם כושר


החוקרים ביקשו מ-18 רוכבי אופניים מקצועיים לעשות אימון אינטנסיבי בתנאי חום. חצי מהם חזרו לאחר מכן להתאמן באופן רגיל למשך שבועיים, והחצי השני נשלך לשיעורי מוטיבציה, בהם למדו כיצד להפוך את המחשבות השליליות למחשבות חיוביות. 

לאחר שבועיים הרוכבים חזרו לאימון נוסף בתנאים זהים לאימון הראשון. החצי הראשון לא דיווח על שינוי כלשהו באופן והספק הרכיבה. עם זאת, החצי השני, שקיבל שיעורי מוטיבציה, דיווח על הספק משופר ועל אפשרות לרכוב יותר זמן מבלי להתעייף, וזאת למרות שחום הגוף שלהם היה הרבה יותר גבוה מהחצי הראשון. דבר זה מוכיח שלאופן החשיבה יש השפעה רבה על האופן בו הגוף מתפקד בתנאים קשים.  





לצורת החשיבה יש השפעה על האופן בו הגוף מתפקד


התוצאה שהפתיעה את החוקרים היא ההשפעה שיש למילים שהאדם אומר לעצמו, היכולות לגרום להבדל משמעותי בהספק ובעמידות הגוף. לאור זאת, החוקרים מסכימים שאופן המחשבה הוא זה שקובע בסופו של דבר את גבול היכולת הפיזית של הגוף, ושאנשים מסוגלים להרבה יותר ממה שהם מאמינים.

בנוסף להוכחה שישנו קשר ישיר בין הגוף לבין צורת המחשבה, תוצאות המחקר מעלות שאלות על האופן בו הגוף האנושי יכול בעזרת המחשבה להתמודד עם טמפרטורת חום גבוהה, שלרוב משפיעה באופן שלילי על תפקוד הגוף. 


ריכזנו עבורכם 5 טיפים שישפרו את האימון שלכם:

1. כדי להצליח להתמיד באימוני כושר, מומלץ להתאמן במקומות קרובים לבית או למקום העבודה. בדקו את מגוון התוכניות הקיימות ובחרו את אלו המתאימים לרמת הכושר וההעדפות שלכם. 

2. אל תגזימו באימוני הכושר, שכן אימון יתר עלול לגרום יותר נזק מתועלת. 

3. הצלחתם לבנות שגרת אימונים? יופי, זה הזמן לשנות אותה. כשהגוף מתרגל לתרגילים החוזרים על עצמם הוא מוציא פחות אנרגיה, לכן חשוב להקפיד על אימונים מגוונים שיאתגרו אתכם. 

4. הקפידו לנעול נעליים המתאימות לסוג האימון. במידה והנעליים מתבלות החליפו בחדשות וזאת כדי לא לעשות נזק לרגליים לגב. 

5. אל תכריחו את עצמכם לעשות תרגילים שאתם לא מרגישים בנוח. הקשיבו לגוף שלכם ותנו לו זמן להתרגל. 



פורום תזונת ספורט

 אירית שרון

אירית שרון
אירית שרון, מתמחה בתזונה טבעית ובנטורופתיה. בנוסף אירית שרון מתמחה בתזונת ספורט - ספורט רגיל וספורט Tצנים (מרתון, טריאלתון איירון-מן) ותזונה מותאמת למחלת האנדומטריוזיסלעמוד המורחב של אירית שרון באתר עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • עלייה במשקל
  • יניב
  • 05/09/2017 09:50
  • שלום רב הנני בן 64 .עד לפני 6 שנים התאמנתי במכון כושר משקולות וכו'.הנני נוטל חלבון לחיזוק מסת השרירים.לפני שבועיים חזרתי להתאמן עם תזונה מאוזנת אך עליתי במשקל ב3 קילו.דבר המתבטא בבטן. בתודה מראש

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • פוליציטמיה
  • טל
  • 03/08/2017 11:23
  • פוליצטמיה היא מחלה שמאופיינת בהומוגלובין גבוה, וברזל נמוך. האם פעילות אירובית מומלצת? אם לא מהי הפעילות המומלצת? ומה התזונה המומלצת? תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שורף שומן
  • צליל
  • 11/07/2017 17:41
  • היי רציתי לדעת האם תוסף תזונה שורף שומן מומלץ/לא מומלץ יעיל/לא יעיל? בנוסך רציתי לדעת מה יכול לגרום לנפיחות בבבטן תחתונה - אציין שאני בתפריט חיטוב במשך שלושה וחצי חודשים ,אני הולכת בידיוק לפי התפריט ללא חריגות . אשמח בנוסף לדעת האם יש תוסף תזונה אחר כמו BCAA וכ"ו שאת ממליצה לצרוך . תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
ד"ר שמואל יצחק ד"ר שמואל יצחק
אורטופד כללי, רפואת ספורט קרא עוד
ד"ר אילן קיציס ד"ר אילן קיציס
מומחה לאי ספיקת לב, מסתמים, השמנה וגור קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
טיפולים/ניתוחים קשורים

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל