האם שינוי תזונתי הוא הפתרון לבעיות בריאותיות בגיל המעבר?

התפתחות הרפואה הביאה לעלייה בתוחלת החיים אך במקביל גם לגידול בכמות הסובלים ממחלות כרוניות. נראה, כי המפתח לבריאות איתנה נעוץ בשינוי הרגלי התזונה. מהי התנהגות האכילה וכיצד מסייעת בפתרון בעיות בריאותיות שונות? מומחית מסבירה

מאת: ד"ר שרה קפלן
ד"ר שרה קפלן
דיאטנית קלינית, מהמומחיות המובילות בתזונה בארץ
הצג טלפון


התפתחות הרפואה ואורח החיים המודרני הביאו לעלייה בתוחלת החיים בקרב אוכלוסיית העולם המערבי, אך במקביל גם לגידול בכמות החולים במחלות כרוניות. למעשה, המפתח לאריכות ימים ובריאות איתנה, אינו נעוץ רק בטיפול רפואי ותרופתי אלא גם בשיטת התזונה. מהן הסיבות לשינויי התזונה בגיל המעבר וכיצד ניתן למתן את השלכותיהן של מחלות שונות באמצעות מספר שינויים בתפריט? צפו בד"ר קפלן מסבירה.


.


מהן הסיבות לשינויי התזונה בגיל המעבר?

עם ההתבגרות חלים שינויים פיזיים רבים להם השפעה על מערכות גוף שונות, לרבות שינויים בטעם, בחוש הריח, הופעת חומציות בקיבה, בעיות בחניכיים ובשיניים ועוד. בנוסף, בתקופת חיים זו מתרחשות תמורות רבות בתחום החברתי והנפשי אשר עשויות גם הן להשפיע על צורת התזונה. כך לדוגמה שינוי בסוג הטעם יוצר בקרב רבים הימנעות מתזונה מסוימת או ממזונות רבים, תופעה שבקיצוניותה עשויה לגרום לסרקופניה- דלדול שריר.  


השינויים הרבים עשויים לגרום להתפתחותן של מחלות כרוניות או להחמרת מצבים בריאותיים קיימים. מעבר לטיפול הרפואי, שינוי שגרת התזונה מסייע במניעת תחלואות ותורם לאיכות החיים. בקרב אנשים החולים בסוכרת לדוגמה, המטרה הראשונית תהיה הפחתת כמות הסוכר הפשוט שנצרך ובניית תפריט מאוזן ומחושב המתאים לאותו אדם. בדומה לכך, בהתייחס לאלה הסובלים מיתר לחץ דם, נקודת הפתיחה תהיה הפחתה במשקל ולאחר מכן בניית התפריט האישי תתבצע בהתאם לצריכת הנתרן והמלח המותרת ביחס למצב הבריאותי. 


מהי התנהגות האכילה?

התנהגות האכילה כוללת בראש ובראשונה את קריאת מנגנוני הרעב והשובע. למעשה נקודת הפתיחה לשינוי באורח החיים התזונתי, היא הצבת מטרה, כמו ירידה במשקל או שמירה על אורח חיים בריא. לאחר מכן תוך התייעצות עם איש מקצוע נבנה תפריט אישי, המתייחס לאתגרים המוגדרים אותם מעוניין המטופל לצלוח ולאורח חייו.



עדיין מתלבטים? להתייעצות עם ד"ר שרה קפלן השאירו פרטים

שם מלא: טלפון:
קראתי והסכמתי לתקנון שלחו עכשיו >



פורום ניקוי רעלים ותזונה טבעית

ד"ר (Ph.D) אסתר מנחם

ד"ר (Ph.D) אסתר מנחם
לימודי נטורופתיה במחזור הראשון בארץ ב"מכללה לרפואה טבעית". לימודים באוניברסיטה העברית- ביוטכנולוגיה ועבדתי במעבדת מחקר.ב-2001 - התחלתי לעבוד בקופ"ח כללית משלימה כנטורופתית, והחל מ-2005 מנהלת את תחום עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • ניקוי
  • רביד
  • 08/01/2018 20:56
  • צום לסירוגין
  • אורח
  • 02/01/2018 21:28
  • שלום האם הצום לסירוגין באמת טוב מבחינה תזונה? הייתה כתבה שחוקרים בהרווארד אמרו שזה טוב לגוף ומשאיר אותו צעיר ועוזר לאינסולין ועוד כל מיני דברים

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • דגים
  • מישל
  • 31/12/2017 23:31
  • היי מישל, הצדק עמך. מאד תלוי במצב הגופני. מה אנחנו רוצים להשיג. לרוב מומלץ לאכול דגי ים צפוני - דגי מים קרים המכילים שומן מסוג אומגה-3. שומן שבדרך כלל חסר מאד בתזונה שלנו. דגים כמו: לברק, בס, מקרל, סלמון ים, מתיאס, הרינג, בקלה, סול, מוסר. דגים המגודלים בבריכות - פחות מומלצים - כמו למשל אמנון. פורל- למרות גידולו בנחלים קרים (נחל דן) - מומלץ אף הוא בברכה, ד"ר אסתר מנחם 0544303095

  • + הוסף תגובה
  • הדפס

רופאים בתחום
ד"ר שרה קפלן ד"ר שרה קפלן
דיאטנית קלינית, מהמומחיות המובילות בתזונה בארץ, די קרא עוד
ד"ר רז הגואל ד"ר רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
בדיקות קשורות

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל