כתבה פרסומית לא רק דיאטה: 7 יתרונות בריאותיים בתזונה קטוגנית

שיטות תזונה קטוגניות, או בשמן המוכר יותר פליאו ודיאטת האדם הקדמון, אומצו כבר לפני 100 שנים כשיטות תזונה יעילות להורדה במשקל. אך מעבר להיותן דיאטות מוצלחות, הן עשויות לסייע במיתון מצבים בריאותיים רבים. כל הפרטים

מאת: מערכת אינפומד


קטוגני הוא מונח המתאר שיטת תזונה הממעיטה בפחמימות, בייחוד אלה הקלות לעיקול, כמו סוכר ולחם לבן. למעשה, מדובר באורח חיים עתיק, אשר נמצא בשימוש כבר כמעט מאה שנים. החל משנות השישים הפכו הדיאטות הקטוגניות לדרך טיפול פופולארית בהשמנה. 


השיטה מתבססת על ניצול רוב הערך הקלורי לצריכת חלבונים ושומן. הפחתת צריכת הפחמימות לכ- 50 גרם ליום מסייעת בהורדת רמת הסוכר בדם, כך, תוך ימים ספורים מתחילה המערכת הפיזית לנצל את מאגרי החלבונים והשומנים להפקת אנרגיה ותוך זמן קצר יחסית, ניתן להפחית במשקל. כמות האנרגיה הנדרשת לשם המרת שומן לאנרגיה היא רבה יותר מאשר זו הנדרשת להפיכת פחמימות לדלק למערכות הגוף ובנוסף, דיאטה עתירה בשומנים וחלבונים מספקת יותר, ומשביעה וכתוצאה מכך גורמת לאכול פחות.  


מעבר להיותה של הדיאטה הקטוגנית פתרון אידאלי לירידה מהירה ויעילה במשקל, שיטת התזונה מסייעת בניהול מצבים רפואיים רבים, כמו אפילפסיה, מחלות לב שונות ואפילו אקנה. אספנו עבורכם את ששת היתרונות הבריאותיים בדיאטה הקטוגנית שיגרמו לכם לנטוש את מדפי הלחמים. 



1. מניעת סרטן

אינסולין הוא ההורמון שמאפשר שימוש במאגרי הסוכר בגוף כאנרגיה, הדיאטה הקטוגנית מסייעת בשריפה מהירה של סוכרים וכתוצאה מכך מונעת את אחסונם בגוף. בעזרת תהליך זה, הגוף זקוק ומייצר פחות אינסולין. רמה נמוכה יותר של אינסולין עשויה להגן מפני סוגים מסוימים של סרטן ואף להאט את התפתחותם של תאים ממאירים מסוימים. 



קראו עוד:  הים תיכונית או האסייתית? אלו 5 הדיאטות הבריאות ביותר



2. מניעת מחלות לב

באופן תמוה הדיאטה הקטוגנית מעודדת עלייה ברמת הכולסטרול "הטוב" בגוף וירידה ברמת הכולסטרול "הרע". יתכן שהסיבה לכך נעוצה ביצור נמוך יותר של אינסולין שמסייע ביצור כולסטרול. משמעות הדבר היא כי הדבקים בדיאטה זו נמצאים בסיכון נמוך יותר ללקות בבעיות לחץ דם גבוה, כישלון לבבי ומצבים רפואיים נוספים. 



3. אקנה 

צריכת פחמימות נקשרת למצבי עור רבים ומשכך צמצום בצריכתן עשוי לסייע למניעת בעיות דרמטולוגיות שונות. למעשה, הצמצום בייצור הורמון האינסולין כתוצאה מהדיאטה מסייע גם במניעת האקנה: ההורמון עשוי לגרום לגוף ליצר הורמונים נוספים שמביאים להתפרצות של אקנה.




הדיאטה הקטוגנית היא אינה רק פתרון לירידה במשקל, אלא מסייעת גם במניעת מחלות רבות



4. סוכרת

דיאטה דלה בפחמימות עשויה לסייע במיתון רמת הסוכר בדם. מאידך כשהגוף שורף שומן לצורך הפקת אנרגיה, מתבצע ייצור מוגבר של גופי קטון. מצב זה הנקרא גם קטוזיס, עשוי להביא לחומציות בדם שעשויה להיות מסוכנת עבור אלה החולים בסוכרת סוג 1, לכן אם אתם מחליטים לבצע שינוי בתזונתכם היוועצו טרם לכן עם הרופא המטפל. 



קראו עוד: עשו זאת בעצמכם: 3 תפריטי דיאטה לניקוי רעלים



6. אפילפסיה

הדיאטה הקטוגנית סייעה במניעת התקפי אפילפסיה מאז 1920, אך למרות זאת מומלץ להתייעץ עם המטפל לפני שאתם מחליטים לנקוט בשיטה זו.


מעבר לאפילפסיה, הדיאטה הקטוגנית לתרום למיתון בעיות נוירולוגיות ועצביות נוספות, לרבות מחלת הפרקינסון ואף הפרעות שינה. ההסבר המדעי לכך אמנם מעורפל אך הסיבה  לכך עשויה להיות עקב היצור המוגבר של הקטונים בשל הדיאטה, שמסייעים בהמרת השומן לאנרגיה ועל ידי כך מסייעים בהגנה על תאי המוח.



7. תסמונת השחלות הפוליציסטיות

תסמונת השחלות הפוליציסטיות נגרמת מייצור מוגבר של הורמון האינסולין. הדיאטה הקטוגנית שמפחיתה את כמות האינסולין הנצרכת והמיוצרת, עשויה לסייע בפתרון התופעה יחד עם שינויים נוספים באורחות החיים, כמו פעילות גופנית וירידה במשקל. 



פורום דיאטה ללא דיאטה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • סוכר
  • גאולה
  • 10/09/2015 15:06
  • גמילה מסוכר
  • ליאת שפר בן יעקב
  • 10/09/2015 15:16
  • גאולה שלום יש הרבה טרנדים סביב נושא האוכל. ואחד הטרנדים הוא "גמילה מסוכר". סוכרים הם למעשה פחמימות שנותנות אנרגיה לגוף. אני לא ממליצה להמנע מפחמימות או לבחור בדיאטה שאינה כוללת פחמימות. אפשר להחליף את סוגי הפחמימות שאת צורכת ולעשות בחירות בריאות יותר כמו דגנים מלאים ופירות. בנוסף, לפעמים הצורך בסוכר נובע מחוסר בחלבונים. האם את צורכת מספיק חלבונים בתזונה שלך? אם את מרגישה שאת לא שולטת בצריכת הסוכר שלך, יתכן שהדבר קשור גם להיבטים רגשיים הקשורים לאכילה. במקרה כזה, אני ממליצה במשך שבוע לבדוק מתי את אוכלת סוכרים בעיקר, ומה מוביל אותך לאכול אותם – שעמום, רעב, עצב, כעס, מתח וכו'. הדרך להגמל מסוכר באמת קשורה לטיפול עמוק יותר לסיבה שבגללה מלכתחילה את צורכת כמויות גדולות של סוכר. ליאת

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • המסת שומן בקור
  • לא פולשני
  • 21/03/2018 10:31
  • סוכר
  • יועץ למתקשים לרדת במשקל.
  • 17/03/2018 09:22
  • דיאטת השמנה
  • ליאור
  • 26/04/2016 15:12
  • מזון נוזלי משמין
  • עדי
  • 02/05/2016 14:35
  • עוד דבר
  • עדי
  • 02/05/2016 14:37
  • דיאטת השמנה
  • יועץ למתקשים לרדת/לעלות במשקל.
  • 17/03/2018 09:20
  • דיאטה
  • סולי בוסי
  • 28/03/2017 05:11
  • שלום לצוות אני בת 60 ושוקלת 74 גובהי 1.65 אני אוכלת ירקות מבושלים, וירקות ירוקים, דגים,מעט פחממות,ופירות .יש לציין שאיני מתעמלת ולא אוכלת בשרים ואיני מרבה בצריכת מים אלא רק ב 2-3 כוסות ליום, כי איני מסוגלת יותר מכך.עשיתי דיי הרבה דייאטות ומאוד התיאשתי לכן פניתי אליכם ומקווה שתעזרו לי.שאלותיי הם: 1}איזו דייאטה עליי לעשות בכדי לרדת במשקלי? 2}עד איזה משקל עליי לרדת לפי גובהי, 3}האים תה ירוק יכול להשפיע על ירידה במשקל, ובכמה אוכל לרדת בשבוע? אשמח לתגובתכם, חג שמח ותודה מראש

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • דיאטה
  • יועץ למתקשים לרדת במשקל.
  • 17/03/2018 09:18
רופאים בתחום
ד"ר רז הגואל ד"ר רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל