כתבה פרסומית 3 הטיפים שיסייעו לכם לשמור על המשקל – גם בתקופת החגים

פסח הוא אחד החגים הנעימים והמהנים ביותר בלוח השנה העברי. האביב מפציע, הטמפרטורות עולות ולרובינו יש זמן רב לבילוי ואיחוד משפחתי. אך איך ניתן לעבור את החג על שלל מאכליו ומטעמיו מבלי להרוס את שגרת התזונה? הילה לביא עם 3 הטיפים שיעזרו לכם לצלוח את החג מבלי לעלות במשקל

מאת: הילה לביא, מערכת אינפומד


פסח הוא אחד החגים האהובים עלי, בבית אימי ההכנות התחילו מיד לאחר פורים. במהלך השבועות עד ערב החג, בכל פעם חדר אחר בבית עבר ניקוי יסודי. שבוע לפני ליל הסדר, המקרר התמלא במוצרים כשרים לחג וההכנות לארוחת הסדר היו בעיצומן. אך למרות הקסם שאופף את חג החירות, אין ספק שהוא מהווה אתגר אמתי עבור אלה אשר מנסים לשמור על המשקל. המצות, עוגיות החג המיוחדות, הפיצוחים ואינספור הארוחות, גורמים לנו לתחושת אי נוחות ועייפות ולבסוף גם לעלייה במשקל. כדי לא לוותר על ההנאות שבחג החירות ולהצליח גם לשמור על המשקל, הרכבנו עבורכם את שלושת העקרונות שיסייעו לכם לצלוח את תקופות החגים.



3 עקרונות שיעזרו לכם לצלוח את החג: מים, ירקות, תנועה


1. הקפידו על שתיית מים

המצות ושאר מזונות החג (קניידלך, עוגיות כשרות ועוד) דלים בסיבים ובנוזלים ולכן גורמים לעצירות. הקפדה על שתייה מרובה של מים תעזור ליציאות תקינות וכתוצאה מכך גם לשמירה על המשקל הקפידו להשאיר לידכם בקבוק מים בכל עת כך תוודאו שאתם צורכים כמות מספקת של נוזלים.


2. שְׁאַר יְרָקוֹת 

הידעתם שכל הירקות כשרים לפסח?! זה בדיוק הזמן לנסות מתכונים חדשים לסלט, להקפיץ אותם במחבת עם או בלי בשר, לנשנש בפקק בדרך לארוחת הסדר, ולרקוח מרקים שונים. הירקות עשירים בסיבים העוזרים בהורדת סוכר, כולסטרול ובמניעת מחלות רבות נוספות. 


3. פעילות גופנית 

ליל הסדר אצל חמתך? הילדים רבים ברכב? ההכנות לחג, הארגונים וימי החופש שדורשים מאתנו יתר תשומת לב, ומהר מאוד גורמים לעלייה ברמות הסטרס והעצבים. מאידך בידינו נמצא הפתרון האמין והזול ביותר – פעילות גופנית והרבה תנועה.

לאלו שימי החג והחופש שיבשו את שגרת האימונים, אני ממליצה לשנות את סדר היום. שעון הקיץ כבר כאן. במיוחד בימי חג כדאי להשכים ולסיים את האימון לפני שראשון בני המשפחה פקח את עיניו. ככה הרווחנו גם אימון, וגם זמן איכות משפחתי.  ואם בכל זאת לא הצלחתם, או אם אתם לא מהז'אנר של המתאמנים המורעלים שקופצים מהמיטה לפני השמש, אפשר לאתגר את הגוף ולגוון בפעילות שונה מזו לה אנו רגילים - מזג האוויר ושעות האור הרבות מאפשרים לנו לצאת לצעידות וטיולים ארוכים, עם או בלי הילדים. 








ומה עוד אפשר לעשות כדי לשמור על המשקל גם בחג?

עריכת השולחן
 הגישו מנות אישיות ולא בכלי הגשה מרכזיים המגדילים את כמויות האכילה.


היו מארחים למופת 
מארחים למופת אינם רק זוכים לשבחים רבים: פנו, הגישו והכי חשוב דאגו להיות עסוקים ולא באכילה.

לבשו לארוחת החג בגדים מחטבים ומחמיאים:
גם תיראו טוב ותזכו למחמאות, אבל בעיקר הבגדים הצמודים יזכירו לכם מתי להפסיק לאכול.

זכרו שגם אם אכלתם מצה או שתיים עם שוקולד, לא נחרב העולם. יש קסם מיוחד בתקופת החגים והמנהגים השונים שחשוב להקפיד לשמר, ולהעביר לדור הבא. אורח חיים בריא צריך לאמץ לאורח כל השנה, ואז שפתאום מפציע חג בלוח השנה אנחנו ערוכים ומוכנים לו, ובעיקר מצליחים ליהנות וליצור חוויות חדשות.


הכותבת היא מאמנת כושר ומנהלת קידום בריאות בחברת  Movement  


פורום תזונת ספורט

 אירית שרון

אירית שרון
אירית שרון, מתמחה בתזונה טבעית ובנטורופתיה. בנוסף אירית שרון מתמחה בתזונת ספורט - ספורט רגיל וספורט Tצנים (מרתון, טריאלתון איירון-מן) ותזונה מותאמת למחלת האנדומטריוזיסלעמוד המורחב של אירית שרון באתר עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • דיאטת פלאו
  • תומר
  • 15/04/2017 22:35
  • היי אירית, אני בן 18, מתאמן כ7-9 שעות בשבוע (3 שעות שחייה, שעה חדר כושר, שעה קראטה, שעה ריצה, שעה כדורסל) ורציתי לשמוע חוות דעת לגבי דיאטת פלאו ודומות לה. אני שוקל 72 ק"ג, 1.78 מטר ומעוניין לרדת לכ12% שומן, כרגע עומד על כ20%. אני אלרגי לאגוזים ולכן לא יכול לאכול אותם. חוץ מאגוזים אני מסוגל לאכול הכל. אשמח לשמוע על מאכלים שמתאימים ליעד זה. תודה, תומר

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • הי אכן דיאטת הפלאו עוללת בעיקר מאכלים מן החי. בתהליך של הפלאו הגוף יודע להפוך את השומן לאנרגיה ולהשתמש בה. לכן המאכלים לאכול אותם הם בעיקר מוצרי בשר מן הטבע וזה כולל גם אברים פנימיים. קטניות- במידה מועטת וגם כשהם מונבטים. שומנים כמו: שמן זית, שמן קוקוס וחמאה מזוקקת. ירקות מכל הצבעים ומידה מועטה של פירות. אלו המזונות שכדאי להכניס לתפריט. בכל מקרה כדאי להית במעקב של מומחה לתחום. בהצלחה אירית שרון

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • קריאטין
  • מוטי
  • 16/04/2017 11:33
  • שלום אירית, אני ספורטאי פעיל ובעצמי מדריך חדר כושר בן 30 שזקוק לעלייה במסת השריר. הגעתי למצב של ישורת וקשה לי להתקדם. מהתייעצות עם אנשי מקצוע ומקריאה בספרות המקצועית אני מבין ששימוש בקריאטין יכול להועיל. שאלותיי: 1. מה מינון ועיתוי לקיחת התוסף? 2. מה ההבדל באיכות בין אבקה לכמוסה? למותר לציין שהתוסף יילקח בשיקול דעת והוא לא מהווה תחליף לאימונים, תזונה בריאה ומנוחה. תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • הי מוטי אכן קריאטין יעיל בפעילות עצימה קצרת טווח וברצון לפיצוח שרירי. חשובה התזונה שמכילה קריאטין ובעיקר נמצאת בבשר רזה ובדגים כמו דגי טונה. לכן יש חשיבות לתזונה כאשר אנו מעוניינים להעלות מסת שריר. נהוג לחלק את השימוש בקריאטין ל2 שלה ההעמסה ושלב שמיר. שלה ההעמסה של חמישה ימין, כרשר המינון הוא 0.3 גר' לערך לכל משקל גוף שמחלקים ל 4 פעמים ביום. לאחר מכן מורידים את המינון לשמירה. האם בכמוסות או אבקה+ זה רק עניין של נוחות, כדאי להוסיף את התוסף למשקה ממותק מעט בכדי לייעל את הספיגה. יחד עם זאת כדאי להיות במעקב של מומחה כדאי לבדוק השפעות. בהצלחה אירית שרון 0522995533

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • השמנה
  • שרית
  • 21/02/2017 00:36
  • הי מאיה כפי שכבר נאמר מספורט לבד לא יורדים במשקל. כדי לרדת במשקל או לשמור עליו חשוב לאכול תזונה מאוזנת , הכוללת מספר קלוריות ואיכות אוכל שמכילה סיבים תזונתיים, פירות, ירקות וחלבונים איכותיים. אני מבינה שאת עובדת במקום בו הפיתויים גדולים, לכן חשוב לתכנן את התפריט היומי ולקחת אתך אוכל איכותי ומדוד לעבודה. השילוב של תזונה וספורט יביא לתוצאות הרצויות. בהצלחה אירית שרון 0522995533

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
הכי נצפים
דורבן – האם הרגל תכאב לנצח?

דורבן – האם הרגל תכאב לנצח?

להמשך קריאה >>
נתפס לכם הגב? אולי ההסבר לכך נעוץ "באפקט הבצק"

נתפס לכם הגב? אולי ההסבר לכך נעוץ "באפקט הבצק"

להמשך קריאה >>
"בדיקת זרע אחת פשוטה העניקה לנו משפחה"

"בדיקת זרע אחת פשוטה העניקה לנו משפחה"

להמשך קריאה >>

יש לך שאלה?

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל