כתבה פרסומית 3 הטיפים שיסייעו לכם לשמור על המשקל – גם בתקופת החגים

פסח הוא אחד החגים הנעימים והמהנים ביותר בלוח השנה העברי. האביב מפציע, הטמפרטורות עולות ולרובינו יש זמן רב לבילוי ואיחוד משפחתי. אך איך ניתן לעבור את החג על שלל מאכליו ומטעמיו מבלי להרוס את שגרת התזונה? הילה לביא עם 3 הטיפים שיעזרו לכם לצלוח את החג מבלי לעלות במשקל

מאת: הילה לביא, מערכת אינפומד


פסח הוא אחד החגים האהובים עלי, בבית אימי ההכנות התחילו מיד לאחר פורים. במהלך השבועות עד ערב החג, בכל פעם חדר אחר בבית עבר ניקוי יסודי. שבוע לפני ליל הסדר, המקרר התמלא במוצרים כשרים לחג וההכנות לארוחת הסדר היו בעיצומן. אך למרות הקסם שאופף את חג החירות, אין ספק שהוא מהווה אתגר אמתי עבור אלה אשר מנסים לשמור על המשקל. המצות, עוגיות החג המיוחדות, הפיצוחים ואינספור הארוחות, גורמים לנו לתחושת אי נוחות ועייפות ולבסוף גם לעלייה במשקל. כדי לא לוותר על ההנאות שבחג החירות ולהצליח גם לשמור על המשקל, הרכבנו עבורכם את שלושת העקרונות שיסייעו לכם לצלוח את תקופות החגים.



3 עקרונות שיעזרו לכם לצלוח את החג: מים, ירקות, תנועה


1. הקפידו על שתיית מים

המצות ושאר מזונות החג (קניידלך, עוגיות כשרות ועוד) דלים בסיבים ובנוזלים ולכן גורמים לעצירות. הקפדה על שתייה מרובה של מים תעזור ליציאות תקינות וכתוצאה מכך גם לשמירה על המשקל הקפידו להשאיר לידכם בקבוק מים בכל עת כך תוודאו שאתם צורכים כמות מספקת של נוזלים.


2. שְׁאַר יְרָקוֹת 

הידעתם שכל הירקות כשרים לפסח?! זה בדיוק הזמן לנסות מתכונים חדשים לסלט, להקפיץ אותם במחבת עם או בלי בשר, לנשנש בפקק בדרך לארוחת הסדר, ולרקוח מרקים שונים. הירקות עשירים בסיבים העוזרים בהורדת סוכר, כולסטרול ובמניעת מחלות רבות נוספות. 


3. פעילות גופנית 

ליל הסדר אצל חמתך? הילדים רבים ברכב? ההכנות לחג, הארגונים וימי החופש שדורשים מאתנו יתר תשומת לב, ומהר מאוד גורמים לעלייה ברמות הסטרס והעצבים. מאידך בידינו נמצא הפתרון האמין והזול ביותר – פעילות גופנית והרבה תנועה.

לאלו שימי החג והחופש שיבשו את שגרת האימונים, אני ממליצה לשנות את סדר היום. שעון הקיץ כבר כאן. במיוחד בימי חג כדאי להשכים ולסיים את האימון לפני שראשון בני המשפחה פקח את עיניו. ככה הרווחנו גם אימון, וגם זמן איכות משפחתי.  ואם בכל זאת לא הצלחתם, או אם אתם לא מהז'אנר של המתאמנים המורעלים שקופצים מהמיטה לפני השמש, אפשר לאתגר את הגוף ולגוון בפעילות שונה מזו לה אנו רגילים - מזג האוויר ושעות האור הרבות מאפשרים לנו לצאת לצעידות וטיולים ארוכים, עם או בלי הילדים. 








ומה עוד אפשר לעשות כדי לשמור על המשקל גם בחג?

עריכת השולחן
 הגישו מנות אישיות ולא בכלי הגשה מרכזיים המגדילים את כמויות האכילה.


היו מארחים למופת 
מארחים למופת אינם רק זוכים לשבחים רבים: פנו, הגישו והכי חשוב דאגו להיות עסוקים ולא באכילה.

לבשו לארוחת החג בגדים מחטבים ומחמיאים:
גם תיראו טוב ותזכו למחמאות, אבל בעיקר הבגדים הצמודים יזכירו לכם מתי להפסיק לאכול.

זכרו שגם אם אכלתם מצה או שתיים עם שוקולד, לא נחרב העולם. יש קסם מיוחד בתקופת החגים והמנהגים השונים שחשוב להקפיד לשמר, ולהעביר לדור הבא. אורח חיים בריא צריך לאמץ לאורח כל השנה, ואז שפתאום מפציע חג בלוח השנה אנחנו ערוכים ומוכנים לו, ובעיקר מצליחים ליהנות וליצור חוויות חדשות.


הכותבת היא מאמנת כושר ומנהלת קידום בריאות בחברת  Movement  


פורום תזונת ספורט

 אירית שרון

אירית שרון
אירית שרון, מתמחה בתזונה טבעית ובנטורופתיה. בנוסף אירית שרון מתמחה בתזונת ספורט - ספורט רגיל וספורט Tצנים (מרתון, טריאלתון איירון-מן) ותזונה מותאמת למחלת האנדומטריוזיסלעמוד המורחב של אירית שרון באתר עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • הליכה
  • בני
  • 15/06/2017 13:53
  • ירידה באחוזי השומן
  • ירון
  • 01/06/2017 14:45
  • היי, רציתי להתייעץ אתך על נושא ירידת אחוזי שומן. אני בן 27 עם מסת שריר, לא מנופח. (מתאמן בבית), בערך כיום עם 19% שומן בגוף. השאלה שלי אם אפשר להגיע לאחוז שומן נמוך בגוף (11%) באמצעות תפריט שמבוסס על ירקות, דגנים וקטניות. כמו קינואה, בורגול, שיבולת שועל ועוד. בכל אתרי האינטרנט שקראתי, כותבים שלא די במאזן קלורי שלילי, אלא צריך לקצץ מכמות הפחמימות, ולעלות בכמות החלבונים (לא קראתי בשום מקור את הסיבה לכך). בתפריט שלי (דגנים) יש אמנם חלבון אך בעיקר פחמימה. אני מאמין שאני מגיע ל-25 גרם חלבון אם אני אוכל ביום 250 גרם דגנים. האם אפשר גם כך להגיע ליעד של ה-11%, כל עוד אני נשאר במאזן קלורי שלילי?(וכמובן מקפיד על יתר הדברים שלא מומלץ לצרוך). אודה לך על התייחסות לשאלה 🙂 הייתי כבר בפגישות עם תזונאים, אך לא קיבלתי תשובה ברורה לשאלה זו

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • נעלי הליכה
  • רמי
  • 11/05/2017 08:54
  • העקב של נעל הליכה או ריצה צריך להיות רך וגמיש כדי לספוג את האנרגיה של המכה שנוצרת בכל מפגש של העקב עם הכביש או הדרך.אחרת האנרגיה הזו עוברת לכל אורך הרגל עד עמוד השדרה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
הכי נצפים
דורבן: מהו הטיפול שישים סוף לכאב?

דורבן: מהו הטיפול שישים סוף לכאב?

להמשך קריאה >>
נתפס לכם הגב? אולי ההסבר לכך נעוץ "באפקט הבצק"

נתפס לכם הגב? אולי ההסבר לכך נעוץ "באפקט הבצק"

להמשך קריאה >>
"בדיקת זרע אחת פשוטה העניקה לנו משפחה"

"בדיקת זרע אחת פשוטה העניקה לנו משפחה"

להמשך קריאה >>

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל