מחקר חדש מצא: ריצה הופכת אנשים למאושרים יותר

אינספור מחקרים בוצעו על הקשר בין בריאות לכושר, אך מחקר חדש שבוצע באוניברסיטת אריאל מצא כי ריצות קבועות הופכות אותנו למאושרים יותר: אספנו עבורכם את סוגי האימון שיעלו לכם חיוך על הפנים

כתבה פרסומית
מאת: מערכת אינפומד


כולנו מרגישים את זה: אחרי אימון יעיל וממריץ אנחנו מתמלאים בתחושת חיוניות וסיפוק. אך חוקרים מאוניברסיטת אריאל לקחו את ההנחה הרווחת צעד אחד קדימה, והחליטו לבדוק האם ריצה עשויה לספק אושר ורווחה נפשית.


במהלך המחקר נבדקו 129 אנשים בוגרים, כולם בזוגיות קבועה ורצים על בסיס שבועי (לפחות חמישה ק"מ) בכל יום. החוקרים, בחרו להתמקד דווקא בענף ספורט אחד ובחנו את הגורמים הפסיכולוגיים שעשויים להוות את ההסבר בין פעילות גופנית זו לתחושת אושר. 



קראו עוד: כשמתאמנים אפשר לאכול הכל? 21 מיתוסים על ספורט - והאמת 



הנבדקים דיווחו על שגרת האימון שלהם ונתבקשו למלא סקר שבחן את מידת שביעות הרצון ממהלך חייהם וכמו כן נשאלו לגביי הצרכים שהריצה ממלאת עבורם, לרבות מסוגלות והשגת מטרות, עצמאות ובחירה חופשית, ושייכות וקרבה לאחרים. 


המסקנה המרכזית של המחקר הייתה כי ככל שמספר הריצות השבועיות גדול יותר, כך תחושת האושר גדלה גם היא בהתאמה. בנוסף נמצא כי הצורך המהותי עליו עונה ענף הריצה הוא השייכות והפגת הבדידות. הסולידריות החברתית בריצה אינה מושגת רק בשל החברויות שמתפתחות בין הרצים, אלא גם בזכות העובדה שהם חלק מקבוצה הנחשבת בעיניי החברה כבעלת סטטוס גבוה: מתוצאות הסקר עולה כי רבים מתגאים להיות שייכים לקבוצת רצים. 



לא רק ריצה: פעילויות ספורטיביות שישפרו לכם את מצב הרוח



1. שחייה

מדובר באימון נפלא, המשלב את כל שרירי הגוף. מעבר לכך, שחיינים רבים מוצאים את הפעילות כמרגיעה מאוד עבורם. אימון השחייה לא חייב להיות ארוך: 30 דקות של כושר בתוך המים,  3-5 פעמים בשבוע, הן כל מה שאתם זקוקים לו – לגוף ולנפש.





2.  טניס

זוהי הזדמנות טובה לפרוק את כל האמוציות, מבלי לנהל עוד שיחה מתישה על הרגשות שלכם. בחרו לכם פרטנר קבוע למשחק: כך, תהיה זו גם הזדמנות לפעילות מהנה עם חברים. בנוסף בן הזוג לטניס יעזור לכם להתמיד ולשמור על שגרת אימון קבועה. 





3. הליכה

אתם לא חייבים לרוץ מרתון, ולמעשה אתם אפילו לא חייבים לרוץ בכלל. התחילו בהליכה והגבירו בהדרגה את הקצב. הפעילות שמתרחשת באוויר הפתוח תרים לכם את מצב הרוח. בנוסף, אתם יכולים להצטייד באוזניות ולהנעים את זמן ההליכה בכמה שירים אהובים, או לבחור לצעוד עם חבר טוב ולשתף אותו בצרות היומיום שלכם. 



קראו עוד: אחת ולתמיד: האם אימון ריצה אכן יעיל יותר מהליכה?





4. יוגה

התנוחות הקבועות של המדיטציה הפופולארית הופכות אתכם לחזקים וגמישים יותר, וכך גורמות לכם להרגיש אנרגטיים וחיוניים. בקרת הנשימה המעורבת ביוגה, יכולה לסייע לכם למתן יום סוער רגשית ולצאת נינוחים ומאוזנים יותר. אם לא מתחשק לכם להצטרף לקבוצת אימון – חפשו סרטוני יוגה ברשת, אך זכרו כי שיעור מלא אנשים תורם גם לתחושת השייכות. 





5. אימוני כוח

השימוש במכשירים, חבלים, משקולות או רצועות טי אר אקס,  מסייע בהגברת הסיבולת הפיזית והגמישות. אפילו סט פשוט של שכיבות שמיכה יעבוד: אימוני הכוח לא רק משפרים את היכולת הפיזית, אלא גם מסייעים לדימוי העצמי. צליחת אימון שכזה כנראה שתמלא אתכם בגאווה, תתרום לתחושת ההישגיות ותביא אתכם להתמיד באימון בחיוך. 






פורום חרדה

ד"ר יששכר הרמן

ד"ר יששכר הרמן
ד"ר יששכר הרמן הינו פסיכיאטר, אחראי על הבקרה בכל בריאות הנפש בישראל (עד ינואר 2016).כמו כן ד"ר הרמן כיהן כמנהל המרכז לטיפול בנפגעי סמים ביפו, כיהן כחבר מועצה ברשות למלחמה בסמים וחבר בועדות של עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • העלאת מינון ויפקאס
  • פומיקי
  • 23/07/2018 12:06
  • לפני שש שנים הופיעו לי חרדות לאחר טיפול שיניים מורכב. עברתי את התרופות רמוטיב, ציפרלקס, סרוקסט ולסיום הגענו לויאפקס 75xr. במהלך השנה האחרונה איבדתי 2 חברים לסרטן ועוד אחד גוסס, לאחיינית שלי התגלה קרוהן, בעיקבות מחלה הורידו לי את השחלות והחצוצרות, העסק המשפחתי ניסגר. לצד הויפאקס קיבלתי 2 לוריוון שירד לאחד לצרכי שינה שמשולב עם ארוס נגד אלרגיות. לפני כשבוע קיבלתי התקף חרדה. פניתי לרופא המשפחה והוא העלה את המינון ל 150xr. האם יהיו תופעות לוואי, היחידה שמדאיגה אותי היא דופק מואץ. האם יש לזה פיתרון. תודה על התשובה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • טיפול תרופתי לחרדה ואוסידי
  • אהוד
  • 17/07/2018 14:44
  • שלום דוקטור אני סובל מאוסידי וחרדה לקחתי למשך תקופה ארוכה פריזמה 40 מ"ג ואח"כ לקחתי ויפאקס 300 מ"ג למשך חודש וחצי והפסקתי ברגע שלא ראיתי כל שיפור. כעת אני לוקח אנפרניל - 2 וחצי כדורים -כבר קרוב לחודש וחצי ואין שיפור. במידה והאנפרניל לא יעזור, האם יש לי עוד צ'אנס בטיפול התרופתי? יש לציין שגם עברתי טיפול cbt ארוך

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • ללא ספק יש צ'אנס. נתחיל בכך שלאחר חודש וחצי עדיין לא הגעת לתחילת ההשפעה של התרופה. תחילת ההשפעה צפןויה לאחר 6-8 שבועות, ולפעמים זה מתעכב ל- 12 שבועות. אין להתיאש !!

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תודה. שאלה קטנה
  • אהוד
  • 23/07/2018 08:44
  • סימבלטה
  • יוסי
  • 21/07/2018 20:31
  • לאחרונה הפסיכאטר שלי העלה לי את מינון הסימבלטה לדכאון וחרדה מ60 מג ל120מג,אמר לי ליטול כדור בבוקר וכדור בערב, האם ניתן ליטול את שני הכדורים בבוקר? ובכלל מה צורת הנטילה המומלצת ביותר לדעתך של שני הכדורים? תודה רבה!

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • סימבלטה
  • יוסי
  • 22/07/2018 23:38
  • אפשר לדעת מה היתרון? אם אקח שני כדורים בבוקר אהיה ערני יותר בגלל הנוראדרנלין? שואל בגלל שאני סובל מעייפות. קשה בגלל משקל גבוה ודום נשימה בשינה או אולי בגלל הדכאון, אם אקח שני כדורים על הבוקר אהיה ערני יותר? האם זה מינון מעורר?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
מחלות קשורות

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל