כתבה פרסומית לא רק בט"ו בשבת: 10 סיבות שיגרמו לכם לשלב תמרים בתפריט היומי

זהו אולי לא הפרי הפוטוגני בעולם, וחלקנו לא מסתדרים עם המרקם של החטיף המתוק אבל בנוגע לדבר אחד אין ספק: תמרים הם אחד מהכוכבים הבריאים של התפריט: אספנו 10 יתרונות בריאותיים שיגרמו לכם לאכול תמרים – גם אחרי חג האילנות

מאת: מערכת אינפומד


מהרגע שהתגלו, לפני מאות שנים, תמרים ידועים בכוחות הריפוי שלהם, אך למרות שמחקרים שונים הוכיחו את יתרונותיהם הבריאותיים, רובינו נהנים מהפרי הכהה בעיקר בגלל טעמו המתקתק. למרות זאת לתמרים יתרונות בריאותיים רבים: הם מהווים מקור אידאלי לוויטמינים ומינרלים שונים, לאנרגיה, לסוכר ולסיבים תזונתיים. בנוסף הם מכילים קלציום, ברזל, אשלגן, מגנזיום ועוד. לכבוד חג האילנות: אספנו עבורכם מספר תרומות בריאותיות של הפרי המתוק.



1. מסייעים בהורדת רמות הכולסטרול

האם ידעתם שתמרים אינם מכילים כולסטרול, ומכילים מעט מעוד שומן? שלבו את התמרים בתפריט בכמויות קטנות, כך תוכלו לשמור על רמות הכולסטרול בגוף, ולתרום גם לדיאטה.



2. עשירים בחלבונים

תמרים הם מקור עיקרי לפרוטאין שמסייע לכם לשמור על כושר ואף לתחזק שרירים חזקים במיוחד. למעשה, במקרים רבים רצים מקצועיים משלבים תמרים בתפריט היומיומי שלהם. 




3. עשירים בויטמינים

תמרים מכילים ויטמינים שונים, כמו הויטמינים B1, B2, A1  וויטמין C. אם אתם אוכלים כמה תמרים בכל יום, אתם לא תזדקקו לתוספי ויטמינים כלל. בנוסף, תמרים מכילים סוכרים טבעיים, כמו גלוקוז, פרוקטוז וסוכרוז, המהווים מקור בריא במיוחד לאנרגיה. 



4. משפרים את בריאות העצמות

התמרים עשירים בסידן, ולמעשה כמות יומית של ארבעה תמרים שווה בערכי הסידן לשליש כוס חלב. בנוסף, הפירות המתוקים מלאים גם במגנזיום ובסלניום המסייעים בשמירה על בריאות העצמות ומניעת מחלות כמו דלקת מפרקים.





5. מחזקים את מערכת העצבים

תמרים עמוסים באשלגן ובסודיום המסייעים בשמירה על תקינות מערכת העצבים: האשלגן מסייע בהפחתת כולסטרול וכך מונע את הסיכוי לשבץ.




6. עשירים בברזל

 תמרים מכילים גם ברזל המומלץ בייחוד לאלה הסובלים מחוסר בברזל. בנוסף, תמרים מכילים גם פלואור התורם לבריאות השיניים.




7. תורמים לפעולת העיכול

הסיבים התזונתיים שבתמרים תורמים להליך העיכול ואף עשויים למנוע עצירות. 



קראו עוד: המצעד: מהם הפירות היבשים הבריאים ביותר?



8. מפחיתים את הסיכוי לסרטן

תמר עשיר בנוגדי חמצון התורמים למניעת סרטנים מסוימים, כמו סרטן המעי הגס. בנוסף, הבטא גלוקאן אשר מצוי בפרי המתוק תורם להגברת פעילות תאי הדם הלבנים וכך מסייע לגוף לזהות תאים ממאירים ולהשמידם.




9. מונעים יתר לחץ דם

התמרים מכילים כמות גדולה של אשלגן וכמעט ואינם מורכבים מנתרן. אשלגן ידוע כתורם במניעת יתר לחץ דם ונתרן ידוע כמעלה את לחץ הדם. 




10. תורמים למראה העור

הוויטמינים C  ו-D מסייעים בשמירה על עור גמיש וחלק. אם אתם סובלים מבעיות עור, שילוב תמרים בדיאטה עשוי לתרום לכם בטווח הארוך. בנוסף, לפירות המתוקים סגולות אנטי אייג'ינג:  מחקר שפורסם במגזין הבינלאומי לתגובות רקמות מצא כי הורמונים המצויים בתמר מסייעים בהפחתת קמטים. כמו כן, רכיבים אלה תורמים גם בהפחתת ייצור המלנין בגוף, וכתוצאה מכך למניעת כתמים על העור ונזקי זקנה.



פורום ניקוי רעלים ותזונה טבעית

ד"ר (Ph.D) אסתר מנחם

ד"ר (Ph.D) אסתר מנחם
לימודי נטורופתיה במחזור הראשון בארץ ב"מכללה לרפואה טבעית". לימודים באוניברסיטה העברית- ביוטכנולוגיה ועבדתי במעבדת מחקר.ב-2001 - התחלתי לעבוד בקופ"ח כללית משלימה כנטורופתית, והחל מ-2005 מנהלת את תחום עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • ניקוי
  • רביד
  • 08/01/2018 20:56
  • צום לסירוגין
  • אורח
  • 02/01/2018 21:28
  • שלום האם הצום לסירוגין באמת טוב מבחינה תזונה? הייתה כתבה שחוקרים בהרווארד אמרו שזה טוב לגוף ומשאיר אותו צעיר ועוזר לאינסולין ועוד כל מיני דברים

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • דגים
  • מישל
  • 31/12/2017 23:31
  • היי מישל, הצדק עמך. מאד תלוי במצב הגופני. מה אנחנו רוצים להשיג. לרוב מומלץ לאכול דגי ים צפוני - דגי מים קרים המכילים שומן מסוג אומגה-3. שומן שבדרך כלל חסר מאד בתזונה שלנו. דגים כמו: לברק, בס, מקרל, סלמון ים, מתיאס, הרינג, בקלה, סול, מוסר. דגים המגודלים בבריכות - פחות מומלצים - כמו למשל אמנון. פורל- למרות גידולו בנחלים קרים (נחל דן) - מומלץ אף הוא בברכה, ד"ר אסתר מנחם 0544303095

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
ד"ר שרה קפלן ד"ר שרה קפלן
דיאטנית קלינית, מהמומחיות המובילות בתזונה בארץ, די קרא עוד
ד"ר רז הגואל ד"ר רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל