פורטל "קליניקה"- הבית של הרפואה המשלימה המוסמכת
מאמרים
297
0
 


אכלו שום ונשמו מהאף: 11 טיפים שיסייעו לכם להילחם במחלות חורף

מורן אבן
09/02/2017
האם מחסור בשינה אכן עשוי לגרום למחלות שונות ומהם הטיפולים הטבעיים שיחזקו את מערכת החיסון? הרכבנו עבורכם 12 טיפים שיחזקו את המערכת החיסונית ויסייעו לכם לצלוח את עונת החורף
 

עם בוא העונה הגשומה צצות גם מגוון מחלות חורף שכיחות וגוררות איתן חולשה, כאבי גרון, צינון ועוד. מאידך בגופינו קיימת מערכת שנועדה להילחם בווירוסים ובחיידקים הנפוצים. מערכת החיסון, אשר מכילה מנגנון מסועף ומורכב, נלחמת בפולשים השונים ותפקידה העיקרי הוא  לשמור על גופינו בריא. למעשה, ניתן לחזקה בעזרת מספר פעולות פשוטות. מאכילת שום ועד להימנעות ממצבי לחץ: 12 טיפים שיסייעו לכם להישאר בריאים- גם בחורף. 



1. הישארו בחללים סגורים 

בימים קרים אנחנו מעדיפים לא לצאת מהבית ולשמור על חום גופנו. תחושה זו מהווה למעשה מעין אינסטינקט בריא של הגוף: כשחם ונעים לנו פעילות האנזימים עולה, וכתוצאה מכך אנו מזיעים יותר ומנקזים רעלים אל מחוץ למערכות הגוף. כמו כן, על פי הרפואה הסינית החורף הינו תקופה של אגירה בה המערכות הפיזיות מכינות את עצמן לפריצה של האביב. מסיבות אלה כדאי להרבות בפעילות פנים. מאידך, זכרו כי גם בעונה הקרה חשוב להתאוורר ולנשום אוויר צח, כדי להבטיח בריאות מיטבית.

 


2. הקפידו על שינה מספיקה

שינה היא אחד התנאים החשובים ביותר לפעילות תקינה של מערכת החיסון. במקרים של חוסר שינה קיצוני, הסיכוי לחלות עולה מאד. הקפידו על שעות שינה מספיקות, בהתאם לצורכי הגוף שלכם.
כמו כן, דאגו לסביבת שינה מיטבית: כדאי לישון בחדר חשוך ולהפחית את רמת הגירויים למינימום. סלקו מחדר השינה שלכם מכשירים אלקטרוניים וסלולריים (טלוויזיה, רדיו, טלפונים). אם אינכם יכולים לעשות זאת כבו אותם לחלוטין.

 

3. בצעו פעילות גופנית

למרות מזג האוויר הקר, כושר נחשב כתוסף התזונה החיוני ביותר. אם אתם מבצעים פעילות גופנית המתקיימת בחללים סגורים, כמו יוגה, פילאטיס או אימון בחדר הכושר, הקפידו להתמיד בשגרה הספורטיבית גם בעונת החורף. מאידך, גם אם אתם מתאמנים בחוץ, המשיכו באימונים המתוכננים והקפידו להתלבש בהתאם. 


4. הפחיתו את צריכת הסוכר למינימום

כשאנחנו אוכלים יותר פחמימות, הגוף משחרר רמות גבוהות של ההורמון אינסולין  אשר יוצר מצב דלקתי בגוף ומפריע לתפקוד של מערכת החיסון, זאת באמצעות פגיעה בתאי הדם הלבנים. מומלץ להימנע מכל מאכל אשר מכיל סוכר מעובד כמו לדוגמה קפה מומתק ועוגיות אשר מכילות סוכר לבן. 


5. שמרו על רמה תקינה של ויטמין D

חשוב לשמור על רמה אופטימלית של ויטמין D, החיוני לתפקוד מלא וטוב של מערכת החיסון, להגנה על כלי הדם ולוויסות של רמות השומנים בדם.
מאידך רוב האוכלוסייה מתאפיינת  ברמות נמוכות של ויטמין D בדם. רבים חושבים שהחשיפה לשמש מספיקה כדי לגרום לגוף לייצר את המרכיב החיוני, אך מחקרים הראו שוויטמין D נספג בדם רק לאחר 48 שעות, ומשכך מקלחת יומית עשויה לפגום בספיגתו. בנוסף, חשיפה יעילה לשמש לצורך ייצור הוויטמין תתבצע רק במקרים בהם רוב הגוף נחשף לשמש למשך עשר דקות מלאות ללא כל שימוש במסנן קרינה במהלך זמן זה. לכן, חשוב לבצע בדיקות דם תקופתיות לבחינת רמת ויטמין D בדם. במקרים של חוסר בוויטמין קיימים טיפולים אלטרנטיביים רבים, כמו טיפות וכדורים שונים שיאזנו את רמתו.

6. אכלו שום

שום, כידוע, הוא האנטיביוטיקה של הטבע. השום מסייע לתפקודן של מערכות רבות בגוף, בניהן גם לאלה אשר אמונות על ניקוי הרעלים בגופינו ודחיית הפתוגנים בו. בנוסף, קיימים בשום מרכיבים אנטי- בקטריאלים שונים שמסייעים בחיסולם של גורמי מחלות רבות. הוסיפו שן שום טרייה לתפריט שלכם. הקפידו למעוך אותה ולהמתין כעשר דקות, כך משתחרר האליצין – החומר הפעיל בשום.

 

 

 

 

 

 

7. פרוביוטיקה 

 הפרוביוטיקה כבר מוכרת לרובינו. למעשה, מדובר בחיידקים טובים החיים במערכת העיכול, ולהם תפקיד חשוב בהתססת ובעיכול המזון. בנוסף הם תורמים לאפקטיביות של מערכת החיסון. בין החיידקים הידידותיים החשובים במיוחד לחוסנה של המערכת החיסונית ניתן לציין את הקזאי (Casei) ואת הביפידובקטריום לקטיס (Bifidobacterium Lactis). 

פרוביוטיקה יעילה, צריכה להכיל יותר משבעה ביליון חיידקים ידידותיים. כמו כן מומלץ להחליף פרוביוטיקה כל כמה חודשים. כך תגוונו את סוגי החיידקים הטובים שמעשירים את אוכלוסיית המעיים שלכם ותחזקו את יכולת ההתגוננות של הגוף מפני פתוגנים ומחלות שונות. הקפידו גם לאכול אוכל עשיר בסיבים, שכן סיבים הם המזון של חיידקים אלה.

8. נשמו מהאף

קיים קשר הדוק בין נשימה מהפה לבין הצטננויות חוזרות ונשנות. הקשר נובע מרמת החומציות של הגוף, שמושפעת מהדרך בה נושמים. מערכת החיסון זקוקה לרמה מסוימת של חומציות לצורך תפקוד מיטבי. בנוסף, יש לזכור גם כי האף הינו חלק בלתי נפרד ממערכת החיסון שלנו ובניגוד לפה הוא אמון על סינון האוויר אותו אנו נושמים. 

9. טיפול בתדרים

 דרך מצוינת להתמודדות עם וירוסים הינה שימוש בטכנולוגיה המעלה את רמת האנרגיה בגוף, ונותנת למערכת החיסון מעין דחיפה אנרגטית  אשר מסייעת בהתמודדות עם מחלות החורף ומחלות בכלל.  


10. הימנעו ממצבי לחץ

למצב הרגשי שלכם יש השפעה על כמה לחוצים אתם וגם על הפעילות האנזימתית בגוף. כלומר אם עוברים עליכם ימים קשים או עמוסים יותר, כמו מעבר דירה, פרידה או שינוי מסגרות, כנראה  שמערכת החיסון תעבוד בצורה פחות יעילה. הקפידו לנוח ולהחזיר לעצמכם כוחות אחרי ימים או תקופות אלה.

 

11. דיקור סיני

ברפואה הסינית בריאות האדם מוגדרת על ידי הסביבה הפנימית אותה יוצר הגוף. כך לדוגמה, גוף היוצר סביבה חמה, יהיה בעל מערכת חיסון חזקה יותר ואם הוא נדרש להתמודד עם מחלת חורף הוא יעבור אותה באופן קצר ואינטנסיבי. לעומתו מערכת פיזית אשר יוצרת סביבה לחה, תתמודד עם מחלות באטיות  ולרוב תימשך כמה שבועות או יותר. 

הטיפול ברפואה סינית משלב צמחי מרפא, דיקור סיני או גירוי אחר של אזורי דיקור (כמו חימום, או טיפול בגלים מגנטיים) וגורם לסביבה הפנימית של האדם להשתנות ובכך משפר את יכולת ההתמודדות שלו.
במונחים מדעיים, הגירוי של נקודות הדיקור גורם לפעילות אנטי דלקתית וליכולת וויסות של הדם והאנרגיה. למעשה, הגוף מקבל סוג של "הטענת מצברים" שמסייעת בירידת רמת הלחץ הפיזיולוגי והנפשי וכתוצאה מכך גם להתמודדות טובה יותר עם מחלות החורף השונות.  כיום הרפואה הסינית מבוססת על יותר מ-25,000 מחקרים ומומלצת על ידי איגוד הבריאות העולמי לטיפול ביותר מ-50 מצבים בריאותיים שונים, ביניהם גם מצבים שקשורים באופן ישיר לתפקוד מערכת החיסון.
 

הוספת תגובה הדפס חזרה
מורן אבן בן 38 בן זוג של טל ואבא של הדר ואיילה. מוזיקאי ועוסק באומניו...

מאמרים נוספים מאת המחבר:

התכנים המופיעים בפורטל קליניקה נועדו לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ובשום אופן אינם מהווים ייעוץ רפואי, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם רופא מוסמך. בכפוף לתנאי השימוש.

הפורטל אינו אחראי על הפרסום, המחיר, הטיפול ותוצאותיו שהינם באחריות המטפל בלבד.

  


קליניקה לקהל הרחב   שיטות טיפול  

מחלות וסימפטומים

 

כללי

סיור בקליניקה  

נטורופתיה

  שלשול

גזים

 

רפואה משלימה

מאגר מטפלים מוסמכים

  רפואה סינית  

תולעי מעיים

גיהוקים

 

ההבדלים בין רפואה משלימה לאלטרנטיבית

מאמרים ומחקרים

  שיאצו  

תסמונת המעי הרגיז

דיזנטריה  

  דיקור סיני

אירועים בענף

  הומאופתיה  

בריחת צואה

טחורים

 

איך בוחרים מטפל

מילון מונחים

  רפלקסולוגיה  

הקאה

כאבי בטן

   
    כירופרקטיקה  

הרעלת מזון

סכרת

   

קליניקה למטפלים

  ביופידבק  

פיסורה אנאלית

סלמונלה  

 

עזרה

חדר טיפולים להשכרה

  שיטת אלבאום  

צרבת

סרטן

 

סיור בקליניקה

דרושים

  עיסוי  

תיאבון מוגבר

עצירות   שאלות ותשובות

מתנדבים בקהילה

  הידרותרפיה    

קרוהן

צהבת

 

פרסם בקליניקה

הטבה לחברי איגוד   שיטת אלכסנדר     צליאק  

צור קשר

פתח כרטיס מטפל   שיטת פאולה          
    שיטת פלדנקרייז          

 

 

     

 

                                                                                                                        © כל הזכויות שמורות לפורטל "קליניקה"

 

 

יש לך שאלה?