x סגור

הריון אקטופי (Ectopic pregnancy)

ראשי
אבחון ובדיקות
מניעה וטיפול

תאור

הריון בחצוצרה הוא מצב שבו הביצית המופרית משתרשת מחוץ לחלל הרחם, באחת החצוצרות. שכיחות הריונות בחצוצרה היא 2% לערך מכלל ההריונות. סיבת התפתחותו קשורה בעיקר לנזק בחצוצרה שנגרם על ידי דלקות (במיוחד המועברות במגע מיני) או ניתוחים קודמים. גורמי סיכון נוספים הם הריון בחצוצרה בעבר, גיל מתקדם ועישון. הסיכוי להתפתחות הריון בחצוצרה משתנה בין חודשי השנה. הסיכוי הגבוה ביותר הוא בחודשים יוני ודצמבר.
גורלו של הריון בחצוצרה אינו צפוי. לעיתים העובר גדל עד שהחצוצרה אינה מסוגלת להכיל אותו ואז הוא נפלט לחלל הצפק, דבר שיכול לגרום לקריעת דופן החצוצרה. היווצרות דימום לתוך חלל הצפק גורמת כאב בטן. לעיתים מפסיק ההריון להתפתח והוא נספג עד להיעלמותו.
מנהל מחלקות היולדות, ביה"ח תל השומר.

סימפטומים


הסימנים המעידים על הריון בחצוצרה הם איחור בווסת, דימום בלתי רגיל בנרתיק או כאב באחד משיפולי הבטן. אצל אישה בגיל הפוריות, תופעות אלה מעוררות חשד להריון בחצוצרה עד שמוכח כי מקורן אחר. הופעת חולשה ואף עילפון (הלם) כתוצאה מאיבוד דם, אינם תופעה נדירה והם דורשים טיפול רפואי מיידי. לעיתים קרובות הסימנים אינם חד-משמעיים, מופיעים רק בחלקם ובעוצמת כאב נמוכה, ולכן קשה לאבחן הריון אקטופי.




פורום אורו-גינקולוגיה, בריחת שתן ורצפת האגן

ד"ר מנחם אלקלעי

ד"ר מנחם אלקלעי מומחה לאורוגינקולוגיה ורפואת רצפת האגן
רופא נשים בכיר באגף נשים ויולדות במרכז הרפואי ע"ש שיבא, תל השומר. משנת 2000 מנהל את השרות לאורוגינקולוגיה ורפואת רצפת האגן באגף לנשים ויולדות. מנתח בבתי החולים הרצליה מדיקל סנטר ואסותא. דר' עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • דלקת בשלפוחית השתן
  • חני
  • 18/04/2014 14:17
  • כבר מעל שלבועיים יש לי כאבי גב תחתון ואי נוחות בבטן התחתונה.הרופא נתן אנטיביוטיקה אופלודקס
    אני מקבלת את זה כבר יום השביעי.הוסיפו לי גם סדורל.לאחר יותר משבועיים עדיין יש תסמינים של כאב בגב ובבטן.אמנם יותר חלשים אבל עדיין מטרידים.
    בגלל החג לא עשית תרבית אלה בדיקה ביתית שהראתה ליקוציטים בשתן.אני בת 56
    איך יתכן שהכאבים לא חלפו עדיין ...תודה

  • הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • תוצאות אולטרסאונד
  • *****
  • 28/04/2014 11:19
  • תחושת דלקת בדרכי השתן לאחר קיום יחסים
  • פולינה
  • 06/06/2014 22:54
  • שלום רב,
    אני בת 23 ונוטלת גלולות. לפני כשנתיים נמצא hpv ו-cin1 בבדיקת פאפ.
    מאז שהתחלתי לקיים יחסי מין, אני סובלת מדלקות חוזרות בשתן (e-coli). בדלקת האחרונה, אורולוג נתן לי דיספטיל פורטה למשך שבוע ואחר כך טיפול מונע- טבלייה פעם בשבוע . לא המשכתי עם הטיפול המונע אך שתיתי מיץ חמוציות וחליטת פטרוזיליה והקפדתי על מתן שתן לאחר יחסי מין. לצערי אתמול אחרי חודשיים ללא הפרעה שוב חשתי אי נוחות בשלפוחית, בטן נפוחה וצריבה.
    לקחתי היום קפלייה אחת של דיספטיל בלי להתייעץ עם רופא כיוון שזאת תחושה שפשוט משביתה אותי. שאלתי אליך- האם להמשיך בטיפול במשך שבעה ימים כמו בפעם שעברה? בהתחשב בכך שתוצאות התרבית יגיעו רק בעוד שלושה ימים ועד אז עליי לתפקד במיטבי (תקופת מבחנים...)
    אני מאד מודה לך על העזרה.

  • הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
לעמוד הפורום






חפשו בפורטל infomed
אנא בחרו סוג מומחה








רופאים/מטפלים בתחום
פרופ' אברהם גולן פרופ' אברהם גולן
מנהל אגף נשים ויולדו...קרא עוד
ד"ר מנחם אלקלעי ד"ר מנחם אלקלעי
מומחה לאורוגינקולוגי...קרא עוד

שאל אותנו שאלה
בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל