x סגור
חפשו בפורטל infomed
אנא בחרו סוג מומחה








רופאים/מטפלים בתחום
פרופ' משה פפא פרופ' משה פפא
מומחה לכירורגיה כללי...קרא עוד
פרופ' יגאל וולמן פרופ' יגאל וולמן
משרת כרופא בכיר ביחי...קרא עוד

שאלה בנושא מירו גורמת להשמנה מתאריך 22/11/2013 בפורום פסיכיאטריה באינפומד - פורטל הרופאה של ישראל.
מידע נוסף לגבי מירו גורמת להשמנה בפורום הניהול: ד"ר קרני רובין - רופאה מומחית בפסיכיאטריה ופסיכותרפיה.

ד"ר קרני רובין

ד"ר קרני רובין רופאה מומחית בפסיכיאטריה ופסיכותרפיה.
ד"ר קרני ז'. רובין .M.D. M.Sc. B.Sc., מומחית לפסיכיאטריה משנת 1984, ובעלת תואר שני בביוכימיה. ‎‎‎‎ד"ר רובין מטפלת בפסיכותרפיה, בעיקר התנהגותית קוגניטיבית, בשילוב עם טיפולים תרופתיים. בעלת ניסיון עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • מירו
  • Daniel
  • 22/11/2013 19:52
  • האם זה סביר שלאחר נטילה חד פעמית של כדור מירו 30 מ"ג בלילה ולמחרת יהיה תיאבון מוגבר מהכדור הזה? כמה זמן לוקח לתופעה הזאת להופיע?

    לקחתי אתמול בלילה כדור מירו 30 מ"ג כמובן שנרדמתי וישנתי המון שעות בזכותו והיום מרגיש תיאבון מוגבר אוכל אוכל ולא שובע האם זה ייתכן שזה מנטילה חד פעמית של המירו ?

    תודה

  • הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • מירו גורמת להשמנה
  • אני
  • 22/11/2013 20:14
  • אני יודע, אבל אני מדבר על נטילה חד פעמית
  • Daniel
  • 22/11/2013 23:33
  • אגב מאיפה הטענה על המטבוליזם?
  • Daniel
  • 22/11/2013 23:39
  • יש לך עדות מבוססת שאתה אומר שהוא מהאט את המטבוליזם בגוף? כי הפסיכיאטרים טוענים שהוא רק מגדיל את התיאבון וכשאוכלים יותר עולים במשקל.

  • הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • שמע אני מניסיון אישי
  • אני
  • 23/11/2013 00:40
  • לקחתי פאקסט ולא אכלתי יותר מהרגיל והשמנתי 20 קילו בשנה בלי קשר תמיד הייתי אוכל המון ונשאר רזה הפסיכיאטרים יודעים יפה מאוד שזה משפיע על המטבוליזם תאמין לי באים אליהם אנשים שטוענים שאוכלים אותו דבר ועולים במשקל הם לא רוצים להלחיץ את האנשים סתם ולמנוע מהם לקחת את התרופה כמו כן ההשמנה זה הפיך ברגע שתפסיק אתה תחזור למשקל ההתחלתי שלך סביר להניח אני קראתי תגובות של אנשים שניסו דיאטות ספורט ולא עזר כלום והם השמינו כל התרופות הפסיכיאטריות עלולות לגרום להאטה במטבוליזם ברור שזה לא קורה לכל אחד זה תלוי איך הגוף מגיב לתרופה אבל מירו ידועה כתרופה שגם מאוד מגבירה תאבון וגם מאיטה את המטבוליזם בגוף ובכף תורמת להשמנה

  • הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • לאני שלום,

    אינני יודעת באילו רופאים נתקלת. לגבי המירו והסרוקסט, אני תמיד מזהירה בעניין העלייה במשקל. יחד עם זאת, לגבי המירו, זה באופן חד משמעי בולמוסי אכילה. לגבי הפקסט, בחלק מהמקרים ניתן להראות שיש הורדה של תפקוד בלוטת התריס ועלייה בתיאבון. בדיכאון אין תיאבון וברגע שיוצאים ממנו התיאבון חוזר ולעיתים בגדול.

    אף פעם הדברים הם לא חד משמעיים כפי שאתה מנסה לטעון. אני בטוחה שלו רשמת מה הכנסת לפה בתקופה שלקחת פקסט, היית מגלה להפתעתך שכן אכלת הרבה יותר מאשר בתקופה ללא הפקסט והמדובר הוא בעיקר באכילה של פחמימות. יש כתוצאה מה-SSRI תשוקה (craving) למתוקים ולפחמימות.

    אני מקווה שידוע לך שפחמימות, בניגוד לחלבונים, כאשר הם מתחברות לחומצות אמינו, הן גורמות ליצירה של שומנים ובכך גורמות לעלייה במשקל.

    בהתאם, אחד השיקולים כאשר בוחרים בתרופה נוגדת דיכאון זה האם יושב מולך אדם שכבר שוקל יותר מידי או מישהו בתת משקל.

    בברכה,

    דר' קרני רובין

  • הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • כן
  • אני
  • 23/11/2013 00:46
  • כל הנוגדי דיכאון עלולים לגרום להאטה במטבוליזם והשמנה והמירו נחשב אחד שגורם לכך במיוחד אני השמנתי אישית 20 קילו מפאקסט בגלל ירידה במטבוליזם שנגרמו על ידי התרופה ולא אכלתי יותר מהרגיל! הרופאים יודעים שזה קורה אבל לא רוצים להלחיץ את המטופלים פשוט תחפש באינטרנט תרשום גם באנגלית תגובות של אנשים ותראה

  • הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • שאלה אלייך
  • ניסים חולון
  • 30/11/2013 14:23
  • הי רציתי לשאול אותך ההם ישתנה מצב הרוח שלך בקטע של חוסר נחמדות כלפי אנשים
    זה מוכר לך . אני בסך הכול לוקח את התרופה כמה ימים בודדים השמח לשמוע מה שיש לך לומר תודה רבה ניסים

  • הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • אני לא מסכים בהכרח
  • אני
  • 28/11/2013 23:45
  • אז את אומרת
  • אני
  • 04/01/2014 09:42
  • עליה במשקל עם מירו
  • רבקה
  • 24/07/2014 15:02
  • לא נכון ! !
    עליתי כ 8 ק"ג עם תחילת לקיחת מירו. נכנסתי לתכנית שומרי משקל, אני מקפידה על התפריט על הגרם ולא יורדת. לא יעזור כלום ! וזה כבר שנתיים.

  • הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • עליה במשקל עם מירו
  • רבקה
  • 24/07/2014 15:03
  • לא נכון ! !
    עליתי כ 8 ק"ג עם תחילת לקיחת מירו. נכנסתי לתכנית שומרי משקל, אני מקפידה על התפריט על הגרם ולא יורדת. לא יעזור כלום ! וזה כבר שנתיים.

  • הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל
infomed.co.il (הדפסה)