רופאים בתחום
ד"ר גילה איזמן ד"ר גילה איזמן
רפואת עור ואסתטיקה קרא עוד
פרופ' סמי ניטצקי פרופ' סמי ניטצקי
מומחה לטיפול בורידים ברגליים ובכלי דם קרא עוד
הכי נצפים
דורבן – האם הרגל תכאב לנצח?

דורבן – האם הרגל תכאב לנצח?

להמשך קריאה >>
נתפס לכם הגב? אולי ההסבר לכך נעוץ "באפקט הבצק"

נתפס לכם הגב? אולי ההסבר לכך נעוץ "באפקט הבצק"

להמשך קריאה >>
"בדיקת זרע אחת פשוטה העניקה לנו משפחה"

"בדיקת זרע אחת פשוטה העניקה לנו משפחה"

להמשך קריאה >>

פורום התפתחות הילד

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
פורום זה לא פעיל זמנית עמכם/ן הסליחה. צוות אינפומד
  • האם להעיר תינוקת בת חצי שנה לאכול?
  • שיר
  • 22/03/2017 08:46
  • יש לי בת, בת חצי שנה שאוכלת מטרנה וירקות. הפעם האחרונה שאכלה מטרנה, הייתה בשעה 16 וב-18 הלכה לישון והתעוררה רק ב-5 בבוקר לאכול. האם הייתי צריכה להעירה לפני כן לאכול?

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • הפרשות מהנרתיק לילדה בת שלוש
  • עידו
  • 11/02/2017 10:46
  • בן שנה התפתחות
  • דני
  • 21/01/2017 08:02
  • בני בן שנה מבחינה מוטורית בעל טונוס שרירים נמוך אך בנורמה טופל בפיזוטרתרפיה זוחל בבית מתחת לכסאות דוחף כסאות תוך כדי הליכה . מבחינה תקשורתית סקרן חייכן בעל קשר עין טוב קשור להורים שלו .כאשר רוצה משהו מניף את הידיים אך עדיין לא מצביע. מבצע כפיים בשירים אך לא ביי ביי. בבדיקת שמיעה יש לו ירידה שמיעה 45 דציבלים ועדיין לא מגיב לשמו כמו כן מתקשה באכילת מוצקים . מה דעתך בהתפתחות הילד לא רצו עדיין לפגוש אותנו האם יש עיכוב?

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • התפתחות תינוק בן כמעט 8 חודשים
  • עדי
  • 22/10/2016 12:14
  • שלום, בני בן 7.5 חודשים ( כמעט 8 למעשה) ואני חוששת שמא הוא נמצא בעיכוב התפתחותי. הוא מתהפך לשני הצדדים ומתגלגל ברחבי הבית אך אינו זוחל( לא גחון ולא על 6 אבל כן עושה ציר בטן). כשאני מרחיקה משחק הוא מנסה להתקרב על ידי הושטת יד אך כשאינו מצליח רוטן ומחפש עניין אחר שקרוב אליו יותר. כמו כן- איננו מתיישב, אינו יושב ללא תמיכה ואפילו כשמושיבה אותו על ספה הוא לא יציב כ"כ. הוא אוחז צעצועים ב2 הידיים בו זמנית אך ברגע שמפיל אינו מחפש אותו. מבחינת דיבור משמיע קולות אך לא הברות. מעבר לזה מאד תקשורתי חייכן מגיב לכל אינטרקציה עימו וסקרן.תזונתית, אוכל מנת ירקות ומנת פירות טחונים והשאר תמ"ל. אשמח לדעתך האם אכן קיים עיכוב(לדעתי ההתפתחות מתאימה לגיל חצי שנה ולא כמעט 8 חודשים) ומה עלי לעשות על מנת לסייע לו? המון תודה וחג שמח

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • תינוקת בת שנה הפסיקה להגיב לשמה
  • יולי
  • 09/08/2016 13:58
  • שלום רב, לילדה שלי שבוע שעבר היה כל השבוע חום כמעט 40 הרופא אמר וירוס ...לאחר כמה ימים יצא אדמדמת....ומיד לאחר מכן שמנו לב שהפסיקה להגיב לשמה...היא שומעת צלילים רעש סרטים מצוירים ושירים שהיא אוהבת ישר מיסתובבת אבל איך שאומרים את שמה לא מגיבה......מה זה יכול להיות???

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • פיגור ואוטיזם
  • ג
  • 08/08/2016 19:17
  • שלום, אנו זוג שמנסים להכנס להריון, אני בקרוב בת 42, בעלי בן 46, ידוע לי שמגיל 35 ישנם סיכונים לילד עם אוטיזם/מונגולואיד/פיגור ושהבדיקות בזמן ההריון יכולות לבדוק רק חלק. בנוסף לבעלי אח המבוגר ממנו שאובחן כאוטיסט ומפגר ואחיו הצעיר בריא ואף הוקפץ כיתה, בעלי בריא אף הוא ועובד בעבודה מאתגרת ואיכותית. האם מפאת הגילאים המבוגרים שלנו והרקע של אחיו הבוגר של בעלי, 1.במידה ואכנס להריון הסיכויים לילד עם בעיות יהיו גבוהים? 2.האם פיגור ואוטיזם הן גנטיים? 3.האם ניתן לבדוק סיכויים שלי ושלו לפני הריון? בבדיקת האיקס השביר יצאתי תקינה. תודה

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • יש לי ילד בן שנה ושמונה חודשים - ילד יחיד:
  • לימורבד
  • 20/06/2016 10:53
  • בבית הוא מאוד פעיל ורועש אך במעון בו הוא שוהה מאז גיל 11 חודשים המצב שונה לחלוטין הוא מאוד מופנם, פסיבי וסגור הגננת מקפידה להזמין אותו (למשוך אותו פיזית) למוקדי פעילות או למשחק עם ילדים אחרים הוא לא יוזם זאת בעצמו אלא תמיד מובל על ידי צוות הגן או ילדים אחרים הוא תמיד ישחק במשחק מוכר כל עוד לא מעודדים אותו להתנסות במשחק חדש כשהוא בכל זאת ניגש לילד אחר זה כשאותו הילד משחק בצעצוע שהילד שלי רוצה הוא בעיקר אוהב לצייר, להדביק, לשמוע סיפור ולהתעסק עם חומרים שונים מבין מצוין כל מה שמדברים אליו אך לא מדבר (כרגע אומר כ-10 מילים , בעיקר בבית, בגן הגננת כמעט ולא שומעת אותו) אשמח לשמוע את דעתך

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • בן שנה ושמונה חודשים
  • דר' דניאל שפירא
  • 22/06/2016 17:40
  • שלום רב, התיאור שלך את בנך, ניכר כי קיים איחור שפתי (הבעתי) לצד קושי ביזימה, פסיביות ועוד... יש צורך באינפורמציה נוספת אולם מהרושם ממליץ לגשת לבדיקה התפתחותית. בהצלחה.

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • בן שנה ושמונה חודשים
  • MA נורית שמיט קלנדרוב
  • 26/06/2016 19:20
  • לעיתים כבר מגיל מאוד צעיר אנו רואים הבדלים התנהגותיים בין הבית והגן. נראה כי בבית הוא מרגיש חופשי ונינוח יותר והתנהגותו אקטיבית יותר בעוד שבגן הוא פסיבי יותר. אפשרי ליזום מפגשים עם עוד ילדים גם במסגרת הביתית כדי שיתנסה במשחק עם בני הגיל במסגרת הביתית וירכוש מיומנויות והתנסויות חברתיות וכן מיומנויות משחק בסביבה בטוחה עבורו. מבחינה התפתחותית , יש לו 10 מילים הוא מבין מצוין ומתנסה במיומנויות של מוטוריקה עדינה תואמות גיל: ציור, הדבקה ועיסוק בחומרים שונים. חשוב להמשיך לעקוב אחר קצב התפתחותו ולראות כי ממשיך ומתקדם. בהצלחה!

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • ממצא us
  • דורית
  • 10/06/2016 13:18
  • בסד ביתי בת 3 חודשים בממצא אולטרסאונד עמוד השדרה הודגם סמוך לקונס מודלריס דיאסטלי ממצא נוזלי ציסטי קבוע עם תוכן צלול בגודל 0.65 על 0.22. כל השאר הכל תקין קונס מודלריס בכובה תקין הדגמה תקינה של חוט השדרה אין עדות למנגינו או למילוצלה אין עדות פינולידאל סרקט. מהו אותו נוזל האם יכול להעלם. רופא שעשה את הusאמר שהכל תקין והמליץ להתיעץ עם נוירוכירג מה דעתך תודה רבה דורית .

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • ציסטה בעמוד השדרה
  • דר' דניאל שפירא
  • 22/06/2016 12:34
  • שלום רב, לפי התיאור שלך הציסטה הינה ממצא אקראי, שהתגלה בשל סונר אשר בוצע לחוט שדרה תחתון. לרוב זוהי ציסטה מלאה בנוזל הCSF והחשוב שאכן נשללו מומים אחרים של עמוד השדרה, ואין לחץ על חוט השדרה . לרוב הציסטה היא בנגנית , מומלץ יעוץ של נוירוכירוג /אורתופד ילדים. בהצלחה

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • מעקב אחר פנים
  • דלית
  • 20/06/2016 11:36
  • תינוק בן חודשים וחצי כמעט. אני מאוד מוטרדת מכך שאינו עוקב אחר פנים שלי כשאני מולו. כן עוקב אחרי חפצים. הוא משמיע קולות, ערני ומחייך בתגובה. רופא שבדק אותו הפנה לבדיקת עיניים שיצאה תקינה ורופא עיניים וגם רופא התפתחותי טענו שיש לחכות ואולי מדובר בהבשלה מאוחרת של עצבי ראייה. האם זה בכלל הגיוני? הרי אחרי חפצים הוא כן עוקב בצורה מצוינת. הוא כן יוצר קשר עין. מעבר לכך הוא תינוק מאוד רגוע, שוכב יפה על הבטן, מרים ראש בהתאם לגילו

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • מעקב אחר פנים
  • MA נורית שמיט קלנדרוב
  • 21/06/2016 20:38
  • שלום לך, תינוק לרוב יוצר קשר עין במרחק של כ 30 ס״מ מפני האם. סיפרת כי תינוקך כן מחייך בתגובה, כן יוצר קשר עין ועוקב אחר חפצים בצורה מצוינת. נראה כי יכולתו לעקוב אחר חפצים קטנים יותר בהשוואה למעקב אחר פנים שהן יחסית גדולות אינו צריך להדאיג בשלב זה. ככל שיכולות הראייה מתפתחות תהיה לו יכולת טובה יותר לעקוב גם אחר פנים. כל שאר הנקודות שציינת מעידות על יכולות התפתחותיות תקינות. במידה ואת ממשיכה להיות מודאגת כדאי להמשיך ולעקוב על ידי רופא התפתחותי. בהצלחה!

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • היקף הראש
  • נאנא
  • 15/05/2016 15:08
  • שלום .. הבת שלי בת חודש היא נולדה בהיקף ראש 34 עם גובה 49 ומשקל 2960.. הלכתי לטיבת חלב אמרה שהבת בגובה 56 ובהיקף ראש 38 ומשקל 4600 .. ויש עליה בהיקף הראש 4 ס"מ אבל ההתפתחות של התינוקת הכל מוציין ואמרה ש אולי יש טעות מ בית חולים או יש מצב משפחתי ... הגעתי להביתה ובדקתי ראיתי שבעלי היה בהיקף ראש גדול ומתי שהיה בן שנה היה בהיקף ראש 49 ס"מ ואורך 74 .. אני מאוד מפחדת על הבת ורוצה לדעת אם זה מפחיד או רגיל כי אבא שלה וגם ההורים שלי יש להם ראש גדול ???

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • הקף ראש
  • דר' דניאל שפירא
  • 15/05/2016 19:35
  • שלום בחודש הראשון הקף הראש אמור לגדול ב 2 ס"מ ולא 4 ס"מ. אבל, גם המדד של המשקל גבוה מידי לעומת משקל הלידה - הילד אמור לעלות במשקל כ 150 גרם לשבוע(כמובן שיכול קצת יותר), ולא 1600 גרם לערך לחודש. ניתן ליצור קשר גם עם בית החולים בו נולדה ולבקש לבדוק את הרישום במחלקת ילודים ולהשוות עם מכתב השחרור. במכל מקרה עצתי לך להיות במעקב אצל הרופא המטפל- גם הוא /היא יכולים לקחת מדידת משקל והקף ראש. במידה וישנה עלי כזו , לגבי הקיפי, הראש, יש צורך ביצוע ברור כגון סונר מוח וכן בביצוע ברור לעליה הזו במשקל בהצלחה

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • התפתחות תינוק בן 5 שבועות
  • דנה
  • 13/05/2016 08:06
  • התינוק שלי בן חמישה שבועות (מחר), נולד בשבוע 39+4, במשקל נמוך מעט 2908, היה מאוד ישנוני בשבועיים הראשונים וגם עבר טיפול באור עקב צהבת מאוד גבוהה תינוק מאוד שקט ורגוע, יכול לשכב במיטה או על מזרן פעילות זמן די ארוך עד ש"נמאס" לו וקורא לנו. בנוסף וזה מה שמטריד אותי בעיקר- נראה כי עדיין לא יוצר קשר עין, כשאני מנסה להסתכל עליו הוא מסיט את המבט למקום אחר הוא כן עוקב אחר חפצים שנעים מצד לצד וגם עוקב אחרי הפנים שלי כשאני זזה ימינה/שמאלה מולו אבל כשאני מנסה למקד את מבטו עליי (גם בהאכלה) כאילו נמנע מלהסתכל אשמח לחוות דעתך, אני כבר קצת מוטרדת

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • התפתות תינוק בן 5 שבועות
  • דר' דניאל שפירא
  • 15/05/2016 19:15
  • שלום רב, בנן בן 5 שבועות לפי התיאור שאת מוסרת עושה מה שבן 5 שבועות אמור לעשות. בגיל זה (ואף צעיר מכך) אנו למדים על יכולת הראיה של הילד ממעקב אחר צליל , מעקב דמות מוכרת, מפתיחת וסגירת העניים בתגובה לאור ,. לגבי מיקוד המבט -זה קורה בגיל חודשיים. כאשר את מספרת כי יכול לשכב לפרק זמן ארוך, באיזה פרק זמן מדובר?. כן הייתי נותן גרייה התפתחותית- מגע, משחק קל... ולא מאפשר לו כך לשכב(משוכנע שזה נעשה..) בהצלחה

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • קשיים בישיבה ובקשב
  • אביבה
  • 30/04/2016 14:39
  • שלום לכם הבת שלי בת 14שנים לומדת בכיתה ח. מגיל צעיר ראינו כי קשה לה לשבת ולהתרכז בביצוע שעורי בית. המטרים טוענים שיכולה להגיע ליותר אך שירה שלנו לא מוכנה לשבת וללמוד למבחנים לבצע שעורי בית. לאחר הרבה ויכוחיים יכולה לשבת חמש דקות ולשחק בכל דבר שנמצא ביד לצעוק שלא רוצה יותר ולא מבינה ולא יכולה ...אלו וויכוחים שלא נגמרים וכל פעם מחדש כאשר אמורה לשבת ולעשות שעורים או ללמוד למבחן אני מאוד רוצה לעזור לביתי מה לעשות תודה

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • קושי בישיבה
  • דר' דניאל שפירא
  • 07/05/2016 09:04
  • אביבה שלום לפי התיאור שלך עולים קשיים אשר יכולים לכוון להפרעת קשב וריכוז. לכן יש לבצע אבחון מסודר אצל נוירולוג ילדים, במקביל יש מקום להדרכה הורית וזאת לאור הקושי בהצבת גבולות וסמכות הורית . לא הזכרת את היכולת הלימודית של שירה, האם עולים קשיים לימודים. במידה וכן מומלץ גם אבחון פסיכודדקטי בהצלחה

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • העדרות של האב של תינוק בן 4 חודשים
  • מיכל
  • 02/03/2016 23:50
  • שלום רציתי להתייעץ בנושא הבן שלי בן 4 חודשים.ילד ראשון עד לפני כחודש האב היה מעורב בטיפול איתו באופן יומיומי.עכשיו עקב לימודים מתוך העבודה האב נעדר 3 ימים שלמים והתינוק לא רואה אותו בכלל. האב יוצא כשהוא ישן בבוקר מוקדם וחוזר לאחר שהוא נרדם..בשני הימים שהוא נמצא בערב לאחר העבודה הוא מטפל בתינוק כמה שאפשר אך התינוק בוכה איתו ולא מוכן להיות רגוע לצידו רק אני מצליחה להרגיע ולהיות איתו . מצב זה מתסכל מאוד מה שפעם יכולתי לצאת והוא היה איתו והיה בסדר רק התמודדות רגילה של תופעת גזים אך מעבר לזה מקלחת האכלה שינה היתה ללא בעיה עם האב. הדילמה שלנו כרגע אם בעלי יפסיק ללמוד מאחר והתינוק בחודשים הראדאנים שלו ואנו מפחדים שזה יעשה נזק לקשר בינהם.האם זה מהווה בעיה ברמה שעדיף להפסיק וללמוד מאוחר יותר? כאשר הוא נשאר עם התינוק לבד הוא צורח בלי הפסקה... אפילו כשאני איתו מנסה לתווך בינהם כמו להרים אותו ולשחק עם האב כאשר הוא אצלי בידיים וכו... השאלה האם בגיל שנה זה יותר גרוע אין לנו מושג מה לעשות... הקורס הזה הינו חשוב לקריירה של בעלי אבל רצינו לדעת מה לעשות ומה נכון אשמח להכוונה תודה .

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • העדרות של האב בטיפול בתינוק בן ארבעה חודשים
  • MA נורית שמיט קלנדרוב
  • 12/03/2016 18:49
  • שלום רב, נשמע כי אתם דואגים ומתלבטים מה הנכון ביותר לתינוק ולמשפחה. בגיל ארבעה חודשים התינוק מתחיל להיות מסוגל בהדרגה יותר ויותר להרגע ולווסת את עצמו, וזהו תהליך ממושך שמלווה אותו גם בהמשך. ישנם תינוקות שקל להם יותר להירגע ויש תינוקות עם טמפרמנט קשה יותר ששינויים בסביבתם מפריעים להם יותר ושהם מתקשים יותר להירגע. נשמע כי התינוק חש מי מטפל בו ומגיב לכך. בחודשים הראשונים חשוב שלתינוק תהיה דמות משמעותית אליה הוא נקשר ושאיתה הוא מרגיש בטוח. ככל שהתינוק גדל כך קל לו יותר להירגע ולווסת את עצמו עם אנשים אחרים מעבר לדמות האם, כך שבגיל שנה קרוב לודאי שיהיה לו קל יותר להירגע עם אביו מאשר כיום בגיל ארבעה חודשים. כדאי שבזמנים שהתינוק ואביו נמצאים ביחד יהיו להם זמני משחק מהנים אחד עם השני כדי שגם לגב וגם לתינוק יהיו חוויות מהנות יחד. מקווה שקיבלת מענה, שיהיה בהצלחה!

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • עוויתויות ופרכוס חום
  • אורן
  • 07/02/2016 11:34
  • שלום, לבנינו בן 6 היה פרכוס חום רביעי במהלך חייו(השלישי היה בגיל 3 לערך) ובמהלך הימים שלפני כן שמנו לב שלפעמים הוא ממצמץ מול מסך של מחשב (בעיקר אבל לא רק) ולפעמים זה היה מלווה בעוויתות של השפתיים. בערב הפרכוס גם העיניים היו מתגלגלות לצדדים ובהתחלה חשבנו שאולי זה בגלל שהוא עייף אבל אז היה פרכוס די קצר אולי דקה או שתיים לכל היותר בבדיקה כללית ונוירולוגית בבית החולים היה תקין למעט דלקת באוזן וקצת חום. המצמוצים עדיין נמשכים מדי פעם(עדיין הוא עם דלקת וחום קל)והוא לפעמים נוגע בעיניים כדי 'לסדר' את זה. יש לי מספר שאלות ואודה לך אם תוכל לחוות דעתך בנידון: 1)יכול להיות שחום עם דלקת באוזן יכולה לגרום למצמוצים ותזוזות בעיניים ולכל מיני עוויתויות שלאוו דווקא מסתיימות בפרכוס ממשי ?! 2)בזמנו הוא אובחן עם Pdd אבל מעולם לא היו לו 'טיקים'. יכול להיות שפתאום בגיל 6 ילד יפתח טיקים ?! 3)העוויתויות מתגברות באופן ממשי כשהוא מול מסך מחשב ולמעשה במשחק חופשי זה איננו קיים. מה הקשר של העוויתות לצפייה במסך או במשחק חופשי ?! תודה רבה

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • עוויתות בעיניים
  • דר' דניאל שפירא
  • 10/02/2016 07:29
  • שלום רב. חום ודלקת אוזניים בהחלט יכולים לגרום לפרכוס. לרוב מדובר בעלית חום מהירה וטמפ גבוהה. יש "עיוותים" בפנים שהם טיקים. טיקים אינם קשורים לחום. יכולים להתרחש בכל זמן ונגרמים לרוב מסטרס חיצוני, לחץ, חרדה ועוד. ככל שזה עולה כך עולה תדירות הטיקים. הם משתנים בזמן ובמקום ומופיעים בגלים. מהסיפור הרושם שלי שמדובר ככל הנראה בפרכוס . אתה מתאר ארועים של מצמוץ עיוות של השפתיים מול המחשב(אשר יכול לערור גריה חזותית כהבזקים) גם ללא קשר לחום ובזמן החום נוסף גם גלגול עיניים לעניות דעתי, יש לבצע EEG בערנות וחסך שינה+ גירוי אור. ילדים המאובחנים עם PDD יש להם EEG לא תקין באחוזים גבוהים יותר מאשר באוכלוסיה הכללית. אולם כאשר מדובר בילד לו פרכוס קליני יש לבצע ברור ולשקול טיפול בהתאם. מקווה שהתשובה מספקת.

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • לגבי הטיקים וגלגולי העיניים
  • אורן
  • 10/02/2016 10:49
  • שלום ד"ר ותודה על תגובתך, בינתיים בבדיקת עיניים כולל הרחבת אישונים הכל תקין לגבי גלגול העיניים והמצמוץ ראינו הבוקר שתוך כדי ריב די ממושך עם אחיו הוא שוב גלגל עיניים ומצמץ לכמה רגעים אבל הוא היה לחלוטין ער למה שקורה סביב. יכול באמת להיות שזה קשור איכשהו למשחקי המחשב שזה תגובה לסטרס חיצוני ?! תודה רבה

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • עיוותות
  • דר' דניאל שפירא
  • 10/02/2016 11:45
  • טיפול ברטלין
  • רבקה
  • 09/02/2016 22:22
  • טיפול ברטלין
  • דר' דניאל שפירא
  • 10/02/2016 07:37
  • שלום רב, ילדים הסובלים מהפרעת קשב הגורמת להם לתפקוד לקוי במסגרת בי"ס /הבית, זקוקים לטיפול תרופתי. ניתן ורצוי לשלב את הטיפול בהדרכה הורית או טיפול רגשי לאותם ילדים הזקוקים לזה. הטיפול נועד לשפר את איכות החיים ולאפשר לילד למצות את מלוא הפוטנציאל שלו בבי"ס. אכן, כמו לכל טיפול אחר יש תופעות לוואי גם לטיפול ברטלין (כגון- ירידה בתאבון (השכיחה ביותר), יובש בפה, עצבנות ירידה במצב הרוח...) . אך יש לראות את התועלת של הכדור למול תופעות הלוואי. לרוב התועלת היא כזו שהילד והוריו מעונינים מאוד להמשיך בטיפול. במידה ויש תופעות לוואי יש להתייעץ עם הרופא הנוירולוג ולשקול לגבי הטיפול התרופתי. בהצלחה.

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • קושי בריכוז
  • ציון
  • 06/02/2016 11:36
  • שלום הבן שלי בן 5.5שנים לומד בגן חובה.מאז תחילת השנה הגננת קראה לי ולאשתי הרבה מאוד פעמיים בשל הנציגות לא תקינה של הילד. היא מתלוננת על אלימות לילדים אחרים,קושי בישבה במליאה,קושי ששעת סיפור, חוסר רצון לעשות את עבודות הגן וכו שלחה אותנו לבדיקת נוירולוג האם יכול להיות שבגיל כזה נראה הפרעת קשב?במידה וכן מה הטיפול

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • קשיים קשבים
  • דר' דניאל שפירא
  • 08/02/2016 19:42
  • שלום רב, בהחלט יכולים להופיע קשיים קשבים בגיל 5 שנים. יש לערוך אבחון מסודר להפרעת קשב ע"י נוירולוג ילדים בו יבדוק הנוירולוג האם אכן סובל הילד מקשיי קשב וריכוז. בגלאים הצעירים מתחילים לרוב בהדרכת הורים, הצבת גבולות, ועם ישנם קשיים רגשים טיפול רגשי. במידה והגננת מציינת קשיים המפריעים בתפקודו של הילד בגן, ובנוסף אתם כהורים מרגישים כי קשיים לו מפריעים לתפקודו של הילד והבית בהחלט יש מקום לשקול גם טיפול תרופתי מקווה שתשובה זו ענתה על שאלתכם

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • המנעות
  • ריקי
  • 01/02/2016 18:13
  • שלום רב. אני מעוניינת להתייעץ עבור בתי בת החמש וחצי, ילדה נבונה מאוד, אוהבת מאוד לרכוש ידע, ויכולת שפתית גבוהה יחסית לגילה. יש לנו בעיה אתה שמקיפה מספר תחומים, שאשמח לשמוע השערות ממה הדבר יכול לנבוע: * היא נמנעת מלשחק במשחקי קופסא שיש בהם מנצח/ מנוצח. גם לאחר שנסינו לשנות את הכללים (למשל שבבית עם אמא, תמיד היא המנצחת) - היא לא מעוניינת לשחק. יש לציין שכשהיא כן משחקת (משחק חדש, שעדיין לא נפגשה במישהו שניצח אותה), היא מצליחה מאוד יפה לשחק. מבינה את כללי המשחק, יש לה סבלנות לשבת ולשחק, אבל - ברגע שהיא קולטת את העניין, היא בשום אופן לא מוכנה! [בינתיים המשחק היחיד שהיא עדיין מוכנה לשחק בו זה טאקי, כי עדיין לא הגענו לנצחון של מישהו. כשזה יגיע - גם ממנו נפרד לשלום...] * בפארק המשחקים - היא לא מוכנה לעלות על מגלשות גבוהות (מתאימות לגילה, כמובן), וכן - מתנדנדת רק בנדנדות סגורות המיועדות לפעוטות. גם אם הנדנדה הזו תפוסה ויש נדנדה רגילה פנויה בפארק, היא טוענת שהיא מפחדת. גם כשהיא מטפסת על סולם לכיוון המגלשה, אני חייבת לעמוד מתחת ושמור עליה שלא תיפול, ובמגלשה סגורה - להמתין לה בסוף והיא צריכה לשמוע את קולי הממתין לה. * הדבר שכרגע מפריע ביותר - בגן, היא גם לא משחקת עם ילדות במשחקים שהם לא משחקי דמיון [בבובות היא יכולה לשחק שעות]. אני חושבת שהיא נמנעת מכל משחק שיתכן שמישהו יהיה טוב ממנה. למשל: היא קופצת מצוין בחבל. לשאלתי, בגן הבנות משחקות בחבל, אבל היא לא. הגננת אומרת שגם מטלות היא לא מסימת, או מנסה להמנע בכלל מלעשות אותם. לדוגמא: הם ישבו בקבוצות לכתוב מילים ולצייר, הגננת אומרת שהילדים מאוד מאוד אוהבים את העבודה הזו, וגם היא - יש לה את היכולת. היא מזהה מצוין את כל האותיות, גם אלו שלא נלמדו בגן, כותבת מצוין לגילה, מחזיקה את העפרון בצורה נכונה, והבעיה היא לא קוגניטיבית או מוטורית, ובכל אופן - הגננת הייתה צריכה לשדל אותה הרבה על מנת שתסכים לעשות לפחות חלק מהמטלה (ואני שוב חושבת, יתכן שיש כאלו שכותבים מהר יותר ממנה, או מציירים יפה יותר ממנה). הגננת אומרת שהילדה משתמשת המון במילים "אין לי כח". אמרתי לבת שלי שהגננת המליצה לערוך בדיקת דם, כי היא שמה לב שהמון פעמים "אין לה כח" לעשות דברים בגן. אני לא זוכרת את הבת שלי כל כך כועסת כמו בפעם הזאת. היא מיד הבינה על מה הגננת מדברת, והיא אמרה בכעס רב: אני סתם אומרת שאין לי כח, זה לא באמת, פשוט לא מתחשק לי! יתכן שההמנעות מתחרות - זה השערה שלי, אבל אלו סיבות נוספות יכולות להיות לילדה עם יכולות טובות, להמנע מלעשות דברים שהיא יודעת? יש לציין שבבית היא ילדה יחידה, ואין לה אחים שאתם יש לה "להתחרות" כביכול. אבל כשמגיעים בני משפחה או חברים, אם הם משחקים במשחק קופסא כלשהו, גם שהיא מכירה היטב, היא מסרבת להשתתף. הגננת אומרת שיתכן שזה חוסר בשלות, ואולי כדאי להשאיר אותה שנה נוספת בגן. אני מרגישה שזה משהו מעבר לחוסר בשלות. השאלה: מה? וכיצד מומלץ לטפל?

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • הימנעות
  • MA נורית שמיט קלנדרוב
  • 04/02/2016 19:28
  • שלום רב, נראה כי הנך מכירה את מוקדי הכוח והחולשה של בתך, מתארת אותם בצורה מדויקת וכי ברצונך לעזור לה. להשלמת התמונה מומלץ לערוך אבחון פסיכולוגי הממוקד בתחום הרגשי שיעריך גם את התכנים שביתך מעלה ויתן תמונה מלאה יותר לגבי מקור הקשיים כפי שהיא חווה אותם. מהדברים שאת העלת נראה כי ביתך אוהבת מאוד משחקי דימיון ויכולה לשחק בהם שעות, ומבחינה התפתחותית זהו שלב חשוב שבו היא מתרגלת, מעבדת ומתנסה בחוויות שונות מהיומיום וזה דבר חיובי מאוד. הקושי להפסיד במשחקי ניצחון והפסד הוא שלב שחלק מהילדים עוברים, שלב שבו הם רוצים להיות המנצחים הבלעדיים, ונראה כי ביתך עדיין לא יכולה להכיל ניצחון של אחר , אך ככל שתחוש בעל יכולת ובטוחה בתחום זה, תסכים גם להפסיד ותרחיב את משחקי הקופסא שמשחקת ואת המשתתפים שעמם היא משחקת. את מתארת כי ביתך היא זהירה במיוחד בגן השעשועים. כמו כן היותה הבת יחידה שרגילה אולי לפעילויות עם הוריה ופחות לחלוק במשאביה עם אחים נוספים, גם עשוי להשפיע על החשש מקיום פעילויות מגוונות עם בני הגיל ובגן. מומלץ על קיום של מפגשים חברתיים תדירים בביתכם ובבית החברים וכך בהרכבה תסכים להתנסות יותר בחוויות מגוונות ובמשחקים מגוונים שהם לא רק משחק סימבולי. שיהיה בהצלחה!

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • תודה רבה!
  • אגוזים לוז
  • 05/02/2016 09:12
  • רכיבה על אופניים
  • יעל
  • 07/01/2016 04:48
  • שלום בני בן 6.5. פעיל מאוד פיזית . אתלטי בכל הוויתו... אבל הדבר היחיד שממנו הוא נרתע זה לרכב על אופניים... בגיל 3 רכשתי לו אופניים עם גלגלי עזר. רכב עליהם תקופות לסירגין ולא הרבה. לפני שנה פלוס ניסיתי ללמדו ללא גלגלי עזר והבנתי שהוא לא "בשל" לכך. לאחרונה אני מנסה לשכנעו והוא מסרב (לא לוחצת עליו). כל חבריו רוכבים ללא גלגלי עזר כבר זמן רב ואני בטוחה שברגע שיחליט ילמד במהרה. אני רק חוששת שהעובדה שהוא דוחה את זה תקשה עליו אחכ ללמוד וזה יהפוך ל"אישו". לא יודעת אם רלוונטי לעניין אבל מציינת שיש לו גם פחד גבהים. אשמח להצעה איך לגשת לעניין או באמת להניח בצד.

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • ללמד לרכב על אופניים
  • MA נורית שמיט קלנדרוב
  • 07/01/2016 22:07
  • שלום יעל, ציינת כי בנך פעיל מאוד פיזית והוא עוסק במגוון של פעילויות ספורט אותן הוא אוהב. לכל אחד העדפות שונות לפעילויות ספורטיביות. הדבר החשוב הוא לא ללחוץ עליו ללמוד לרכב בלי גלגלי עזר, אלא לאפשר לו לרכב וליהנות מהרכיבה עם גלגלי עזר. יתכן כי כאשר ירצה בכך בעצמו אחרי שיצבור ביטחון על האופניים עם גלגלי עזר (ציינת שרכב מעט על אופניים) במקביל לכך שיראה את חבריו רוכבים , זה ידרבן אותו לרצות בכך בעצמו. בהצלחה!

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • גן טיפולי
  • שרה
  • 23/12/2015 16:12
  • גן טיפולי
  • דר' דניאל שפירא
  • 26/12/2015 17:36
  • שלום, הילד הופנה למכון להתפתחות הילד כיוון שעלו קשיים בגן/בבית. המטרה במכון להתפתחות הילד הינה מיקוד הקושי ועזרה בהתאם. אני משוכנע שעבר אבחון/ים מקיפים ובעקבותיהם הומלץ על שילובו במסגרת גן טיפולי. גן טיפולי, מסגרת גנית קטנה, אשר נותנת מענה לילדים עם עיכוב התפתחותי משמעותי המצריך עבודה פרטנית. במסגרת הגן ישנה גננת אשר עברה הכשרה מיוחדת וכן פסיכולוגית/מרפאה בעיסוק /קלינאית תקשורת ועובדת סוציאלית צוות הגן בונה תוכנית מיוחדת לילד. בתוכנית מעלים את הצרכים של הילד ויעדים אליהם רוצים להגיע. הגן נועד לקדם ולצמצם פערים, ברור שאת לחוצה ומפחדת מדבר שינו מוכר, אך המטרה של כולם אחת היא-קידומו של הילד. בהצלחה.

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס

יש לך שאלה?

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל
infomed.co.il (הדפסה)