רופאים בתחום
ד"ר אלכס אלטס ד"ר אלכס אלטס
מומחה לרפואת עור ואסתטיקה קרא עוד
פרופ' אסתר עזיזי פרופ' אסתר עזיזי
מומחית לרפואת עור ומין קרא עוד
הכי נצפים
מתאפקים לשירותים? 8 טעויות שעושים בעבודה - ועולות בבריאות

מתאפקים לשירותים? 8 טעויות שעושים בעבודה - ועולות בבריאות

להמשך קריאה >>
"רוצה בן? תאכלי אבוקדו": כל האמת על קביעת מין הילוד

"רוצה בן? תאכלי אבוקדו": כל האמת על קביעת מין הילוד

להמשך קריאה >>
מה אוכלת חלי ממן בבוקר? תפריטי התזונאיות המובילות בישראל

מה אוכלת חלי ממן בבוקר? תפריטי התזונאיות המובילות בישראל

להמשך קריאה >>

פורום אקנה – פצעי בגרות

ד"ר שמואל יורב

ד"ר שמואל יורב מומחה למחלות עור, אקנה וטיפול בקמטים
ד"ר שמואל יורב הינו רופא עור בכיר ד"ר שמואל יורב רופא עור בבית החולים שיבא מזה שנים רבותד"ר יורב מדריך סטודנטים ומתמחים ברפואת עור. בנוסף אחראי על עבודות מחקר רבות בתחום רפואת העור ורפואת עור אסטתית עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • אקנה
  • אסתר
  • 14/07/2016 08:00
  • שלום דר יורב בתי בת 23 וסובלת מאקנה קשה בפנים. האקנה מאז שהיתה נערה מתבגרת. טופלה בעבר בראוקטן שעזר מאוד אך האקנה חזר, ובגדול לאחר שנתיים. תופעות הלואי של הרואקטן היו בלתי נסבלות וכללו דיכאון משמעותי כך שעל אף האקנה שחזר בתי לא מסוגלת להעלות על דעתה חזרה לראוקטן... הרופאה נתנה מינוצין שלא עוזר בכלל. בשל חשש מקרישיות דם (בעיה גנטית) לא ניתן ליטול גלולות ואנחנו מיואשות...😢 מה ניתן לעשות עוד ולא עשינו? אני מבקשת לציין שבתי אוכלת בריא, ללא שומנים ומטוגנים למינהם. הרבה מים וירקות. תודה רבה. אסתר

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • זוסטריקס
  • תמיר
  • 14/07/2016 19:18
  • אף שומני מאוד בצורה דרסטית
  • אורי
  • 03/07/2016 17:30
  • אף שומני בצורה קיצונית שנה אחרי ניתוח.אורי00:57 02.07.16 שלום ד''ר. עשיתי ניתוח אף לפני שנה, והאף שלי מאז הניתוח שומני בצורה יוצאת דופן, רק אזור האף. אני מבין שבחודש הראשון זה נורמלי, אבל מאז הניתוח המצב נמשך עד עכשיו. אני מנגב את האף ושעתיים אחר כך שוב כולו שומני. ניסתי כמעט הכל הרבה סבונים מיוחדים וגם איזשהי משחה אנטיביוטית שרופא עור הביא לי, לא עזר. אני מתחיל לחשוב שאולי משהו בהורמנים של האף 'נדפק' עקב הניתוח שעשיתי. אשמח לשמוע את דעתך ומה אפשר לעשות עם המצב שמתסכל אותי לא קצת. תודה רבה

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • מינוציקלין והסרת שיער
  • שחר
  • 01/07/2016 12:15
  • שלום רציתי לדעת אם אפשר להמשיך בטיפול להסרת שיער בלייזר במקביל לשימוש במינוציקלין? ואם לא, כמה זמן מהרגע שסיימתי לקחת את התרופה אפשר לחזור לטיפולים?

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • בקשר לכדורים
  • מריוס
  • 27/06/2016 10:54
  • שלום אני נוטל 60 מילגרם בכל יום 40 ו20 ביחד החבילה של ה 20 נהרסה מהשמש בטעות היא הייתה במרפסת יותר מ20 שעות השאלה היא האם אפשר לחתוך את הכדור של ה40 לחצי בשביל להגיע ל60 מילגרם כי עוד שבוע יש לי הפניה וחבל לי לקחת 40 עד שבוע הבא

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • אקנה קיורוטן
  • ליאור
  • 30/06/2016 15:32
  • שלום, אני בן 15 ואני נוטל קיורוטן כבר כמעט שנה. 4 חודשים 10 מג והשאר 20 מג (לא רצוף). הרופאה מתכוונת לסיים את הטיפול עוד חודש בהורדה המינון (פעמיים בשבוע במקום כל יום) ואז לסיים אותו לגמרי. הפרצוף שלי חלק, וכך גם הגב, אבל עדיין נשארו לי "כתמים" אדומים בעיקר בסנטר. זה ממש מבאס שאחרי שנה של טיפול עדיין הפרצוף לא נקי לגמרי. זה הגיוני או שכדאי להמשיך? אפשר לעשות משהו?

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • ליאור הכתמים האדומים הם תוצאה של האקנה לוקח זמן בין שבועות לחודשים ורובם נעלמים אין צורך לעשות דבר אחרי כחודשיים גש לביקורת שוב ואם ישאר דבר מה על הפנים רופא העור ידע להנחות אותך

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • בעיות קרקפת חוזרות
  • יוני
  • 16/06/2016 08:32
  • היי, מאז שאני זוכר עצמי היו לי בעיות של קשקשים בקרקפת הראש. בעבר הייתי משתמש ב"סבוסל"(שמפו) והייתי נפתר מהקשקשים לתקופה של כמה חודשים, בזמן האחרון ה"סבוסל" לא עזר, פניתי לרופא עור הוא הביא לי שמפו אחר בשם "אגיספור" ניסיתי אותו וגם לא עזר. זה מאוד מפריע לשגרת החיים, מרגיש לא נעים שאנשים רואים את זה, ומגיע למצבים של גירוד לפעמים רציתי לשאול איזה טיפולים יש? והאם יש טיפול שיכול לטפל בקשקשים לצמיתות?

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • ראקוטן
  • סיוון
  • 10/06/2016 22:48
  • שלום, התפרצות קלה של אקנה בעקבות חוסר איזון הורמונלי, רופאת עור המליצה על ראקוטן 20 מ״ג ליום לתקופה של 8 חודשים. משקל 54. מכיוון שזו לא הכמות המומלצת לפי משקל הגוף האם נכון להפסיק אחרי 8 חודשים? יש לציין כי הטיפול עזר( מסיימת 8 חודשים) ומטופלת במקביל גם באלטרוקסין.(8 חודשים)

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • פצעי בגרות
  • בושם
  • 13/06/2016 18:23
  • אם הכתמים אדומים יעלמו בתוך מס שבועות עד חודשים לכשהאקנה תחלוף לגבי צלקות לטפל אצל רופא עור מומחה שיחליט הטיפול המתאים לייזר וכו

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • קרם לחות בזמן שימוש בראקוטן
  • תמר
  • 04/04/2016 09:47
  • שלום רציתי לדעת אם יש קרם לחות מומלץ בזמן השימוש בראקוטן, אני בתחילת הטיפול לכן העור יבש מאוד מאוד מאוד ומתקלף... איזה קרם צריך? לעור יבש?....זה לא נוגד את הטיפול?

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • קרם לחות בזמן ראקוטן
  • תמר
  • 04/04/2016 11:39
  • תחילת החודש הרביעי
  • עוזי
  • 05/04/2016 15:07
  • שלום דוקטור. אני עוזי בן 21 אחרי צבא סובל מאקנה כבר מגיל 16. בעברי התעצלתי להשתמש בכדורים בגלל התופעות לוואי שלהן כגון הפסקת שתיית אלכוהול וכדומה... הגעתי להחלטה שהסרת הפצעים אצלי בעדיפות ראשונה כרגע בעד כל מחיר, אני שוקל 57 בן 21 נוטל כבר 3 חודשים במינון של 20 מ״ג ביום כדור אחד, היום בדיוק אני נכנס לתחילת חודש רביעי והעניין הוא כזה: המצב של הפנים לא השתנה באופן דרסטי נגיעות קטנות של שיפור מה אתה ממליץ לי לעשות דוקטור חוץ מלקבוע תור לרופא עור שיקח לי חודש או יותר לפגישה איתה בהקשה תעזור לי.. אשמח לשלוח תמונת מצב פנים אבל אני לא יודע לאן ואיך...

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • שימוש בבנזמיצין לאורך זמן
  • רז
  • 31/05/2016 17:02
  • כשהייתי בערך בכיתה ז' רופאת העור נתנה לי מרשם לבנזמיצין ומאז אני משתמש במשחה לעיתים מקפיד ביותר ושאקנה נרגע פחות מקפיד (שלוש ארבע פעמים בשבוע). עכשיו עברו ארבע שנים והבעיה לא מנש עברה היא פשוט לא כל כך חמורה והמצב נשמר על פצעונים קטנים מידי פעם... תהיתי אם זהו שימוש נכון במשחה ובכלל נגד אקנה? תודה!

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • אני בת 67
  • דפנה
  • 29/05/2016 12:54
  • לא האמנתי שבגילי אצטרך להכנס לפורום שדן באקנה, אבל הנה, אני כאן. לפני מספר חודשים החלו להופיע על פני פצעונים קטנים. בעיקר בחלק המרכזי של הפנים, ואופן מיוחד על האף. רופאת עור נתנה לי מינוציקלין במינון נמוך, והורתה לי לקחת אותו אחת ליומיים. הכדורים עזרו מאוד, אבל עכשיו, כשבועיים לאחר שסיימתי אותם, הפצעונים חזרו. האם קיימת סכנה כלשהי בלקיחת כדורים אלה לאורך זמן? האם תוכל להמליץ לי על טיפול אחר, או נוסף? תודה מראש

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • פצעים בקרקפת
  • אריק
  • 30/05/2016 00:03
  • מופיעים לי פצעים בקרקפת כבר יותר משנה, לא מוגלתיים, אני נוטה לקלף אותם עד כדי פציעה, אם כי תוך יום יומיים הפצע נהפך למין קשקשת, הם מופיעים אך ורק בקרקפת, מופיעים תחילה כמין בליטה קטנה, זה לא כואב אולם זה מטריד.

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • שאלה לגבי לייזר
  • יוסי
  • 29/05/2016 19:20
  • יש לי צלקות וממש קצת פצעים כל הלחיים שלי צלקות אדומות שברורות לעין לקחתי רואקוטן 7 חודשים וזה לא שיפר את מצבי בברירות רק שיפור קטנטן פחות מקטן ... השאלה שלי אם מכון לייזר להסרת צלקות ופצעים יטפלו בבעיה סופית ? או שזה לא אמין/רלוונטי למצבי ...

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • רואקוטאן אינו מיועד לטיפול בצלקות אלא באקנה עצמה ואם יש עדיין אקנה הטיפול לא הושלם ואין לטפל בצלקות עד שהטיפול לא הסתיים . לא הייתי ניגש למכון לטיפול אלא לרופא שמטפל בלייזר לקבל הנחייה לגבי הצלקות

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • אני לוקחת רואקוטן ונשארתי את הכדורים באוטו והם נסו מעט .. יש סיכון בהמשך לקיחת הכדורים ?
  • דנה
  • 23/05/2016 19:38
  • אני לוקחת רואקוטן והשארת את הכדורים באוטו והם נסו מעט האם אפשר להמשיך לקחת את הכדורים או שזה יכול לסכן אותי לגרום לי לבעיה בריאותית ?

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • רואקוטן והשלכותיו על העור
  • אורפז
  • 18/05/2016 16:09
  • שלום רב, לפני חמישה חודשים עברתי ניתוח מתיחת זרועות, ומאחר והוסבר לי על ידי המנתח פלסטי שהטיפול האפקטיבי בצלקות הוא בעיקר בשנה הראשונה, בה מתבהרת הצלקת, התחלתי טיפול ביריעות סיליקון של scarban. בד בבד, לפני כשבועיים התחלתי ליטול רואקוטן לאקנה שלי (נטילת כדור של 20 מג יום כן יום לא). האם נטילת הרואקוטן עלולה במסגרת תופעות הלוואי שלו לפגוע לי בהחלמת והבהרת הצלקות בזרועות ולמנוע את התבהרותה של הצלקת, או שכלל אין קשר בין השניים? כי למעשה אני רק חמישה חודשים לאחר הניתוח ויש לפניי עוד כשבעה חודשים טיפול ביריעות הסיליקון להבהרת הצלקות. וכאמור מינון כדורי הרואקוטן 20 מ"ג שלי הוא רק יום כן יום לא, כלומר סה"כ 3 - 4 כדורים בשבוע. אני ממש לחוצה ומפחדת מהעניין, כי האקנה בלתי נסבל.

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • קיורטן
  • אבא
  • 16/05/2016 09:09
  • שלום דוקטור. בני מסיים טיפול בקיורטן {40 מ"ג במשך 7 חודשים]בעוד כשבועיים.במקום שהיו פצעים נותרה אדמומיות נרחבת,אך הפנים חלקות.עפ"י תשובותיך כאן בפורום אני מבין שהאדמומיות אמורה לחלוף תוך מ"ס חודשים מסיום הטיפול,אך האים יש טיפול כלשהו{משחה}שיכול לזרז את זה?

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • פצעים ושלפוחיות בפנים
  • נועה
  • 15/05/2016 18:28
  • שלום ד"ר, לפני כחודשיים הייתי בזנזיבר שבאפריקה ושם לקחתי כדורי 'מלרון' למניעת מלריה, לאחר שלושה ימים הפסקתי עם הכדורים בגלל שיצאו לי פצעים ושלפוחיות בפנים ובאזור הצוואר. מאז שלקחתי את הכדורים האלה נהיו לי פצעים ושלפוחיות כמו בגיל ההתבגרות. עכשיו אני בת 25 ולקחתי רקוטן בגיל 14. הלכתי לרופאת עור והיא אמרה שמי שלקח רקוטן בעבר יש סיכוי שיחזרו הפצעים שוב. קיבלתי טיפול של בנזמיצין טופיקל ג'ל שגם אותו הפסקתי אחרי שבועיים בגלל פריחה וגירויים בעור. האם הדבר הגיוני שפצעי בגרות יחזרו? או שיכול להיות שזה קשור לכדורי מלרון? אני ממש אבודה אשמח לקבל ייעוץ תודה מראש

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • רוקוטן
  • אנה
  • 06/05/2016 19:43
  • האם אפשר לקחת 2 כדורים ביחד של 20 במקום כדור אחד של 40? והאם אפשר להשתמש בסבון פנים לעור יבש בזמן הטיפול או עדיף להשתמש בסבון לעור רגיל\שומני? והאם אפשר ללכת לים בזמן הטיפול עם קרם הגנה בשעות החמות או שזה גורם לפיגמנטציה ולרגישות לעור|? תודה מראש.

  • + הוסף תגובה פתיחה בעמוד נפרד
  • הדפס
  • צלקות ומרקם עור
  • נוי
  • 30/04/2016 15:01
לרופאים בתחום אקנה – פצעי בגרות

יש לך שאלה?

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל
infomed.co.il (הדפסה)