לעמוד הביתחיפוש מתקדםאינפומד אישיבעיות נפוצותשאלות ותשובותחדשות רפואיותמילון מונחיםאינדקס תרופות
הפעלת החיפוש
:מיון מהיר
 
 
 
 
 
שוקולד מריר עשוי להגן על הלב וכלי הדם
בעיתון American Journal of Hypertension פורסם החודש מחקר המעלה את הטענה כי לאכילת שוקולד מריר יש תועלת בהגנה על הלב וכלי הדם בנבדקים בריאים.

שוקולד מריר עשיר בפלבונואידים, אשר מספר מחקרים בשנים האחרונות הצביעו על השפעתם החיובית על דפנות כלי הדם והלב.

בעבודה הנוכחית, בדקו החוקרים, מאתונה, יוון, את תפקוד כלי הדם אצל 17 נבדקים, 3 שעות לאחר שאכלו 100 גרם שוקולד מריר.

הפרמטרים שנבדקו היו קשיחות דופן כלי הדם, תפקוד השכבה המצפה הפנימית של כלי הדם (אנדותל), ואופן הזרימה בכלי הדם.

התוצאות הצביעו על התרחבות משמעותית של כלי דם קטנים ובינוניים בעקבות אכילת שוקולד, ללא השפעה משמעותית על קשיחות כלי הדם.

לדברי החוקרים, התרחבות כלי הדם בהשפעת השוקולד מעידה על שיפור בתפקוד האנדותל, וכן בתפקוד הלב בעקבות זאת. עם זאת, אומרים החוקרים שיש מקום לערוך מחקרים נוספים, בעיקר בנוגע להשפעות ארוכות טווח של אכילת השוקולד.

American Journal of Hypertension
Volume 18, Issue 6 , June 2005, Pages 785-791


[26/06/2005]

Powered By Click for details
2000-2005 © כל הזכויות שמורות ל"היפוקרטס נט תיקשורת" בע"מ

לדף הבית