על פי מחקר חדש שפורסם ב
JOURNAL OF ENDOCRINOLOGY
AND METABOLISM, סויה עשויה לשפר היבטים אחדים של בריאות
הלב
וכלי
הדם, אך להחמיר אחרים. במחקר זה, 179 גברים ונשים בריאים
קבלו חלבון
סויה או פלצבו
(קבוצת ביקורת).
נמדדו לחץ
הדם, רמות שומנים
ותפקוד כלי
הדם. אחרי 3 חודשי טיפול,
לחץ
הדם הממוצע ירד באופן מובהק בקבוצת הסויה בהשוואה לקבוצת
הביקורת. רמות השומנים
וכולסטרול
LDL
("כולסטרול רע") ירדו גם הם
בקבוצת הסויה , אך רמת ליפופרוטאין
LP (A) , גורם
סיכון ידוע
למחלות לב
וכלי
דם, עלתה בקבוצת הסויה ב 15 אחוזים.
תפקוד כלי
הדם השתפר בשתי הקבוצות, ללא הבדל מובהק ביניהן.
החוקרים מסיקים שלא כל ההשפעות של סויה הן מועילות, אך ייתכן
שלסויה יש תפקיד מוגבל במניעת מחלות לב
וכלי
דם.
[23/07/2001]
|