לעמוד הביתחיפוש מתקדםאינפומד אישיבעיות נפוצותשאלות ותשובותחדשות רפואיותמילון מונחיםאינדקס תרופות
הפעלת החיפוש
:מיון מהיר
 
 
 
 
 
עישון ושתיית אלכוהול ביחד הם שילוב קטלני

צילום אילוסטרציה

באדיבות האגודה למלחמה בסרטן
באדיבות האגודה למלחמה בסרטן
מחקר החדש שנערך על ידי הפקולטה לבריאות הציבור באוניברסיטת דרום אוסטרליה קובע כי אנשים השותים אלכוהול ומעשנים בו זמנית נמצאים בסיכון גבוה לחלות במחלות סרטן שונות באזור הראש והצוואר, לעומת הסיכון של מי שמעשן או שותה בנפרד.

במחקר נבדקו ונותחו למעלה מ - 300 תוצאות מחקרים קודמים שנערכו בנושאי עישון, שתיית אלכוהול והקשר למחלות סרטן באזור הראש והצוואר. מאיסוף התוצאות עולה כי בעוד שהסיכון לחלות בסרטן באזור הראש והצוואר גדול פי שלושה אצל מעשנים ופי שניים אצל צרכני אלכוהול, אצל אנשים הנוהגים לעשן וגם לשתות אלכוהול, הסיכון גבוה פי עשרה עד חמישה עשר.

מחקר זה מתפרסם בימים אלו בהרחבה באוסטרליה ביוזמת המועצה האוסטרלית לעישון ובריאות, לקראת כניסתו לתוקף באוסטרליה ב - 31 ביולי 2006 של החוק האוסר על עישון בפאבים ובמועדונים, מקומות בהם כידוע, נוהגים לשלב בין עישון לבין שתיית אלכוהול. מהלך זה ילווה באכיפה מוגברת ובקנס של 2,000 דולר אוסטרליים אשר יוטלו על המעשן ועל בעל העסק.

נאוה עינבר, דוברת האגודה למלחמה בסרטן מסרה בתגובה: "מחקר זה מוכיח כי המשפט "השלם גדול מסכום חלקיו", נכון גם לגבי נזקים בריאותיים. הסכנה בנזקי העישון ידועה כבר שנים וכך גם הסכנה בשתיית אלכוהול. עתה מתברר כי השילוב של שני מנהגים חברתיים אלו יוצר סינרגיה קטלנית במיוחד וגורם למחלות סרטן שונות באזור הראש והצוואר, כגון סרטן הפה והלוע, סרטן הוושט וסרטן הגרון.

אנו מברכים על החוק החדש באוסטרליה אשר ללא ספק יגרום לשינוי מהותי וילווה בפעילות הסברתית נרחבת הכוללת פרסום ויחסי ציבור. במדינת ישראל התקבל החוק להגבלת העישון במקומות ציבוריים ובכללם גם פאבים, בתי קפה ומסעדות, כבר בשנת 1983. מאז ועד היום קיים שיפור ניכר במצב העישון במקומות ציבוריים, אולם לצד החקיקה עדיין נדרשת אכיפה נחרצת ונמרצת של החוק על ידי הרשויות המקומיות המופקדות על אכיפתו ועל הטלת קנס בגובה של 310 שקלים על המעשנים.
אנו קוראים לראשי הרשויות לפעול לאכיפת החוק ואנו ממליצים לציבור לנהוג באחריות חברתית ובריאותית, להפסיק לעשן ולהגביל את צריכת האלכוהול. חשוב לציין כי בעוד שבתחום העישון אין "רמת חשיפה מינימאלית" ומומלץ לא לעשן כלל, בנושא אלכוהול, המלצת האגודה למלחמה בסרטן היא לא לעבור על כמות של בקבוק בירה (330 מ"ל), או כוס יין (200 מ"ל), או כוסית קטנה של משקה חריף (30 מ"ל)".

http://www.abc.net.au/news/newsitems/200607/s1676739.htm

הידיעה באדיבות האגודה למלחמה בסרטן

[26/07/2006]

Powered By Click for details
2000-2006 © כל הזכויות שמורות ל"היפוקרטס נט תיקשורת" בע"מ

לדף הבית