מחקר שהתפרסם ב Archives of Internal Medicine מגלה כי ויטמין E אינו יעיל למניעה או לטיפול במחלות לב וכלי דם (קרדיו-וסקולריות). החוקרים אף מזהירים כי השימוש בתוספי מזון, הנפוצים בבתי המרקחת ובחנויות הטבע, עלול לתרום להימנעות משימוש בתכשירים עם יעילות מוכחת ומאימוץ סגנון חיים בריא.
הממצאים מבוססים על ניתוח נתונים של שבעה מחקרים רחבי היקף אשר בדקו את היכולת של ויטמין E לטפל או למנוע מחלות לב וכלי דם. בשישה מהמחקרים הללו לויטמין E לא היתה השפעה משמעותית על מחלות אלו. מניתוח הנתונים עולה כי השימוש בויטמין E לא השפיע על הסיכון לאירועים כגון שבץ לב, שבץ מוחי, ומוות כתוצאה מאירוע לב.
החוקרים מסכמים כי מבחינה סטטיסטית וקלינית תוספים של ויטמין E הם חסרי השפעה משמעותית על מחלות לב וכלי דם.
Arch Intern Med 2004;164:1552-1556
http://archinte.ama-assn.org/cgi/content/abstract/164/14/1552
[20/08/2004]
|