מילון מונחים רפואי

שאלה לרופאים
משלוח שאלות בנושאים רפואיים רבים ומגוונים מגינקולוגיה והריון ועד לטיפול פיזיותרפי



מדריך לנוסע לחו"ל
לעמוד הביתחיפוש מתקדםאינפומד אישיבעיות נפוצותשאלות ותשובותחדשות רפואיותמילון מונחיםאינדקס תרופות
הפעלת החיפוש
:מיון מהיר
 
 
 
שתיית תה על בסיס יומי מסייעת לבריאות הלב וכלי הדם
מחקר חדש, שנערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בוסטון, קבע כי שתיית תה על בסיס קבוע, כפעמיים ביום, משפרת את תפקודם של כלי הדם ומערכת הלב, בזכות המרכיבים האנטי אוקסידנטיים הטבעיים הנמצאים בתה. מדובר במרכיבים הנקראים בעברית נוגדי חמצון, המעכבים ומפרקים רדיקלים חופשיים שגורמים נזק לרקמות ולאיברים שונים בגוף האדם ועשויים לגרום למחלות שונות ולהזדקנות מואצת. בין היתר מעודדים האנטי אוקסידנטים את פעילותה של המערכת החיסונית ומשפרים את מעבר החמצן בגוף.

במהלך המחקר נבחן הקשר הישיר בין הרכיבים האנטי אוקסידנטיים הטבעיים הנמצאים בתה, לבין הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם. במחקר השתתפו 42 נבדקים הסובלים ממחלות לב וכלי דם, אשר חולקו ל-2 קבוצות. קבוצה אחת שתתה תה פעמיים ביום במהלך תקופת המחקר והקבוצה השנייה קיבלה כשתייה נוזל צבעוני כלשהו אשר שימש כפלצבו.

המחקר התנהל במשך כשבועיים, ובמהלכם נבדקה פעילותם של כלי הדם בקרב המשתתפים, באמצעות בדיקת אולטרסאונד בעורקי הזרוע, במספר נקודות זמן, לפני תחילת שתיית התה, שעתיים אחר כך, בתום שבועיים של שתייה רצופה וכ-14 שעות לאחר שתיית הכוס האחרונה במהלך תקופת המחקר.

מניתוח תוצאות הבדיקות שנערכו, הצטיירה תמונת מצב אופטימית. בקרב המשתתפים אשר שתו תה פעמיים ביום במהלך שבועיים, נמצא שיפור משמעותי במצב מחלת הלב וניכר שיפור במצב כלי הדם שלהם. בקרב המשתתפים ששתו את נוזל הפלצבו לא נמצא כל שיפור.

המחקר פורסם בגיליון האחרון של כתב העת המדעי של הקולג' האמריקאי לתזונה (Journal of The American College of Nutrition). מחקר זה מצטרף לשורה של מחקרים חדשים אשר מצביעים על האופן בו האנטי אוקסידנטים הטבעיים הנמצאים בריכוז גבוה בתה, מסייעים לעיכוב תהליכי הזדקנות, למניעת מחלות ולשיפור במצבם של חולים במחלות קיימות. על ידי צריכה קבועה של תה חם או קר ניתן להנות מפעילותם המפחיתה את הסיכויים ללקות במחלות כלי דם, מחלות לב, טרשת עורקים, שבץ, אלצהיימר, פרקינסון, דלקת פרקים ועוד.

Journal of the American College of Nutrition, Vol. 26, No. 2, 95-102 (2007)
http://www.jacn.org/cgi/content/abstract/26/2/95


[22/08/2007]

Powered By Click for details
2000-2007 © כל הזכויות שמורות ל"היפוקרטס נט תיקשורת" בע"מ

סמנו לגרסה מותאמת להדפסה


לדף הבית