דלג לתוכן
הסיבות לשלשולים כרוניים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/02/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

ילד בן שנתיים סובל משלשולים במשך 3.5 חודשים ללא סיבה נראית לעין. האם תוכלו לתת לי כיוון על מה תופעה כזו יכולה להעיד, ואילו בדיקות מומלצות?

תשובה:
חסרים לי פרטים כדי שאוכל להתייחס למקרה ספציפי זה: פרטים על מהלך ההריון והלידה, משקל וגובה הילד, אם חוסן לפי גילו עד עכשיו, איזו תזונה הוא מקבל באופן קבוע, אם מדובר באירועים של שלשולים לפרקים, או כאלה הנמשכים באופן רצוף במשך התקופה שציינת, אם מדובר ביציאות רכות מרובות, אם הן ריריות, מלוות בדם, או בריח עז, מה מספר היציאות ביממה, אם הילד מציג תסמינים נוספים כמו חום, הקאות, בטן נפוחה, אם עברתם איזשהו בירור של דרכי עיכול עד עכשיו, ועוד פרטים רבים אחרים. שלשולים כרוניים במשך תקופת זמן ממושכת כזאת יכולים לנבוע ממגוון בעיות, ביניהן (לפי סדר שכיחות): Toddler's diarrhea או non specific diarrhea of infancy זיהומים של מערכת העיכול- חיידקי/טפילי תת-ספיגה של מערכת העיכול (כמו במחלת ציסטיק פיברוזיס, מחלת צליאק ועוד) אלרגיה לחלב בקר, אי-סבילות ללקטוז או לסוכרים אחרים טיפולים אנטיביוטיים ותרופות אחרות ועוד. באופן כללי, כל שלשול במשך תקופת זמן כה ממושכת כמו שמתואר בשאלך מחייב בירור מקיף, ורצוי שיעשה על ידי גסטרואנטרולוג (מומחה למערכת העיכול) מומחה לילדים, על מנת שיתאים בדיקות מתאימות וטיפול מתאים. בברכה, ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר קרלוס אידסס
ד"ר קרלוס אידסס עור ומין
מומחה למחלות עור ומין. ניתן לקבוע תור 24 שעות ביממה
ד"ר דוד מילאטינר
ד"ר דוד מילאטינר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים וכירורגיה גינקולוגית
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו