דלג לתוכן
הבן שלי כמעט בן 7, לומד בכיתה ב' , ילד שלישי ואחרון במשפחה, יש לו 2 אחי
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2004
1 דקות קריאה
שאלה:

הבן שלי כמעט בן 7, לומד בכיתה ב' , ילד שלישי ואחרון במשפחה, יש לו 2 אחיות גדולות ממנו ב - 3 ו- 4 שנים. ילד חביב ומתוק, סיים את כיתה א בהצלחה רבה. בחודש יוני האחרון התחיל לפתח מצמוצים בעינים. בבדיקה שבדקה אותו רופאת עיניים לא נמצאו ממצאים. מאז ועד עכשיו לילד יש תופעות של או קריצות בעיניים או מצמוצים או משיכות כתף ותנועות ראש, לפעמים מריח את כפות ידיו. כמו כן שמתי לב שכשהוא כותב משהו אז ידו החופשיה נסגרת ונפתחת. בשבוע האחרון הפסיק עם המצמוץ ופתאום היום חזר למצמץ. אני בלחץ נוראי, לא יודעת מה לעשות, פוחדת שהילדים בכיתה יצחקו עליו. מה לעשות ? קבעתי לו תור לנוירולוג אבל אני חייבת תשובה לפני כן.

תשובה:
התופעה נשמעת כמו תופעה של טיקים - תנועות בלתי רצוניות של הגוף, אך כמובן שעליך לחכות לאבחנה רפואית לאחר בדיקה. לחץ עשוי להגביר את הטיקים הללו. ייתכן שמדובר בתופעה חולפת - transient tic disorder, שעשויה לקרות בשנות בי"ס הראשונות, וחולפת מאליה, או בסוגים נוספים של טיקים. אכן מומלצת בדיקת נוירולוג ילדים ו/או פסיכיאטר ילדים ונוער לאבחון וטיפול.
רופאים בתחום
פרופ' אמנון זיסמן
פרופ' אמנון זיסמן אורולוגיה
אורולוג מנתח, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז רפואי שמיר (אסף הרופא)
ד"ר ריטה ברון
ד"ר ריטה ברון גסטרואנטרולוגיה
מנהלת שירות נוירוגסטרואנטרולוגיה במכון הגסטרואנטרולוגי בקריה רפואית רמב''ם
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו