דלג לתוכן
התכווצויות שרירים ברגליים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אני סובלת מהתכווצויות חזקות ברגלים. זה קורה מספר פעמים בלילה וכל התכווצות נמשכת לפחות עשר דקות. זה כואב מאוד. עליי לציין שההתכווצויות החלו מזמן, אך לא היו בתדירות ובעוצמה כאלה. אני גם סובלת מתלסמיה מינור עם רמת המוגלובין נמוכה, מתחת ל-7. הייתי רוצה לדעת אם ישנו קשר בין הדברים.

תשובה:
אני מניחה שאת מתכוונת להתכווצויות של שריר התאומים (המצוי בחלק האחורי של הרגל), התכווצויות לילה אלו הן תופעה מוכרת ושכיחה, בעיקר אצל מבוגרים מעל גיל 60. הסיבה השכיחה היא "אידיופתית", כלומר שמקורה לא ידוע, אך קיימות השערות לגבי סיבות נוספות שעשויות לגרום לכיווצים מסוג זה, כמו תרופות שונות (נגד לחץ דם, ליתיום ועוד), שתיית אלכוהול בכמויות גדולות, התייבשות, חוסר איזון מלחים בגוף (בעיקר סידן ומגנזיום), הריון, מחלות כלי דם ועוד. לא ידוע על קשר בין התכווצויות אלו לבין תלסמיה מינור, אך רמת המוגלובין נמוכה, כלומר אנמיה, בהחלט עשויה לגרום התכווצויות מסוג זה ולעודד אותן. לסובלים מהתכווצויות בצורה כרונית מומלץ לצרוך אשלגן, סידן ומגנזיום. במקרים מסויימים ימליץ הרופא על נטילת כינין. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
ד"ר גיל לוי
ד"ר גיל לוי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל היחידה לרפואת רצפת האגן בבית החולים האוניברסיטאי, אסותא אשדוד
ד"ר יזהר ארז
ד"ר יזהר ארז יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 74 חוות דעת )
"דר ארז יזהר יסודי, סבלני ומסביר כמו שצריך. ממליצים בחום"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו