דלג לתוכן
איך יודעים שהתינוק יונק מספיק?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/08/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

התינוק שלי בן 3 חודשים ו-9 ימים. אני מיניקה אותו כמעט מן הלידה (בהתחלה נעזרתי קצת בתחליף חלב-אם חלבי). בשבוע שעבר חזרתי לעבוד באופן חלקי. בימי העבודה (שלושה ימים בשבוע) הנקתי את התינוק בשעה 7 או 8 בבוקר ומייד יצאתי לעבודה ל-4-3 שעות. בזמן העדרותי בעלי האכיל אותו במנת חלב מופשרת מן המקפיא. עם חזרתי הביתה שאבתי את המנה שהצטברה והמשכתי בהנקה כרגיל. ביום שבת אחר הצהריים ביקש התינוק לינוק כל שעתיים (במקום כל 4 שעות). תחילה ייחסתי זאת למזג האוויר. אך היום בהנקת הבוקר השדיים היו הרבה פחות גדושים מן הרגיל. אני פוחדת שהחלב עומד להיגמר. האם קיימים תרופות, מזונות או טיפול הורמונלי שיכולים להשפיע על יצירת החלב?

תשובה:
הדבר החשוב ביותר מבחינת האם המיניקה הוא אם התפתחותו של התינוק מתקדמת כהלכה, כלומר, אם הוא צורך מספיק מזון להתפתחות תקינה. זהו המדד הטוב ביותר בעזרתו אפשר לקבוע אם התינוק מתפתח ומשגשג, או שיש צורך בשינוי או בתוספת לתזונה שהוא מקבל. יש שיטות רבות ומגוונות לעידוד ייצור החלב האימהי. הדרכים המקובלות הן דרך טיפול תרופתי או בעזרת תרכובות צמחי מרפא שונים. לפי התיאור שלך, למרות שחסרים לי המשקל והגובה של ילדך, מתקבל הרושם שבנך מקבל כמויות יפות מאוד של חלב שמספקות את דרישות גופו המתפתח בשלב זה של חייו. על מנת לקבל תשובה מוסמכת יותר, אני ממליץ לך לפנות לרופא הילדים שלך ובעזרתו ליועצת הנקה, על מנת שיתרשמו מהתפתחותו התקינה של ילדך ויוכלו להמליץ (אם יהיה כלל צורך) על דרכים לעידוד ייצור חלב אצלך. בברכה, ד"ר עידו ווליניץ - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אריאל דינבר
ד"ר אריאל דינבר יישור שיניים ולסתות (אורתודונטיה)
מומחה ליישור שיניים
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
ד"ר יוסף לייטנר
ד"ר יוסף לייטנר אורתופדיה
מנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה בבי"ח מאיר, כפר סבא
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו