דלג לתוכן
המינון הנכון של אופטלגין לילדים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/09/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

בתי בת השנה ותשעה חודשים אושפזה לאחרונה בבית חולים, כיוון שחוותה 2 פרכוסי חום באותה מחלת חום בהפרש של 24 שעות בין האירועים. הראשון נמשך כ-7 דקות והשני כחצי דקה עד דקה). נאמר לנו כי מדובר בפרכוס פשוט, כתוצאה מחום. עד היום קיבלה הילדה אקמולי ונורופן יחד. מאחר שאקמול לא תמיד משפיע עליה, ולא ניתן לתת לה שוב נורופן בגלל הפרשי שעות - 8 שעות בין נורופן לנורופן - ונוצר "חור" שבו יש לה חום גבוה. הרופאים יעצו לנו לשלב טיפול באופטלגין. מהו המינון של אופטלגין שניתן לתת לילדתי, אשר שוקלת 11.900 ק"ג? מה הפרש השעות בין אופטלגין לאופטלגיןהאם אין נזק גדול מדי בנתינת אופטלגין לילדה בגיל זה?

תשובה:
דיפירון, או אופטלגין, אחת התרופות הנפוצות ביותר בשימוש, משמשת לשיכוך כאבים ולהורדת חום. בארצות הברית ובאנגליה ממליצים שלא להשתמש בתרופה זו אלא במצבים מיוחדים, בשל הסיכון של דיכוי מוח העצם המלווה את השימוש בתרופה זו. באופן כללי, מומלץ להימנע ממתן אופטלגין לילדים, אך במקרים מסוימים, כמו במקרה של בתך, ניתן לתת את התרופה במינון נמוך. המינון המומלץ בילדים הוא 20 מ"ג לק"ג משקל גוף עד 4 פעמים ביום. כלומר, לבתך השוקלת 12 ק"ג נותנים כ-220 מ"ג. חשוב מאוד האלה לא לתת יותר מ-1,000 מ"ג ליום בגיל כזה! התרופה אסורה לשימוש כאשר יש חסר ב- G6PD, ולכן מומלץ לוודא שאין במשפחה רקע של חסר באנזים זה לפני השימוש בתרופה. עוד מידע על אופטלגין אפשר לקרוא באינדקס התרופות: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=85
רופאים בתחום
ד"ר יעל מליניאק
ד"ר יעל מליניאק משפחה
4.9
( 24 חוות דעת )
"הרופאה היתה קשובה אלי לשם שינוי מרופאים אחרים נתנה לי מענה ותחושה ממוקדת בעזרה הרפואית"
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
ד"ר צבי חי ברנע
ד"ר צבי חי ברנע נפרולוגיה
מומחה בנפרולוגיה, רופא בכיר מחלקה נפרולוגית בית חולים וולפסון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו