דלג לתוכן
טיפולים הורמונאליים אחרי כריתת רחם
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/10/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 55, ולפני שנתיים עברתי כריתת רחם. בבדיקת צפיפות עצם גילו אצלי אוסטאופניה. לאמי יש אוסטאופרוזיס. טופלתי בפוסלן ובכדורי קלציום פלוס D. האנדוקרינולוגית החליפה לי את הפוסלן באוויסטה. האם אין בעיה לכרותת רחם ושחלות לקחת אוויסטה? עד לפני חודש טופלתי באסטרופם, אך בגלל שגילו אצלי גוש בשד, שהיה שפיר, החלטתי להפסיק עם האסטרופם. האם זו החלטה נכונה?

תשובה:
אסטרדיול (אסטרופם) הוא אסטרוגן ממקור סינתטי או טבעי בעל פעילות חזקה, המקביל להורמון המין הנשי האנדוגני. שימושו הנפוץ ביותר הוא כטיפול הורמונלי חלופי (HRT) בתסמיני גיל המעבר הכוללים גלי חום, הזעות לילה ושינויים וגינליים כגון גירוד, צריבה ויובש. בשימוש ממושך עולה הסיכון למחלות לב, שבץ מוחי, לבעיות בכלי דם בריאות או ברגליים, ליתר לחץ דם, לסרטן השד, לסרטן בשחלות, לסרטן הרחם, ולדמנציה. ראלוקסיפן, או אוויסטה, היא תרופה חדשה לטיפול ולמניעת דלדול עצמות (אוסטאופורוזיס) בנשים לאחר גיל המעבר. לראלוקסיפן יש השפעה דמויית אסטרוגן על העצם, והיא מפחיתה את דלדול העצם ומגבירה את צפיפותה. בנוסף לכך, לראלוקסיפן יש פעילות מנוגדת לאסטרוגן ברירית הרחם וברקמת השד, והשפעתה להקטנת הסיכון לחלות בסרטן השד נחקרת. אין מניעה להשתמש בתרופה זו לאחר כריתת רחם ושחלות. עוד מידע על אוויסטה ועל אסטרופם תוכלי לקרוא באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=347
רופאים בתחום
ד"ר דוד אוריון
ד"ר דוד אוריון נוירולוגיה
מנהל מחלקה לשבץ מוחי ומחלות נוירווסקולרית, בי"ח שיבא, תל-השומר
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
ד"ר חוסאם עמאשה
ד"ר חוסאם עמאשה רפואת שיניים
4.6
( 12 חוות דעת )
"הגעתי לטיפול בהרגשה מפוחדת, יצאתי בהרגשה טובה, שעברתי את זה בלי פחד ובצורה נעימה..."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו