דלג לתוכן
כל מספר חודשים יוצאים לי פצעים בפה בלשון ובגרון. נאמר לי שזה אפטות. <br
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/09/2001
1 דקות קריאה
שאלה:

כל מספר חודשים יוצאים לי פצעים בפה בלשון ובגרון. נאמר לי שזה אפטות. הייתי מבקש לדעת ממה זה נובע ומה צריך לעשות כדי למנוע את זה. ומה התרופה למחלה. תודה מראש לפתרון במידה ויש.

תשובה:
התקפות חוזרות של פצעים כיביים קטנים ברירית הפה והחניכיים הוא מצב הנקרא Reccurent Aphthous Stommatitis או Canker sores. מדובר במצב שכיח ביותר, ממנו יסבלו כ 25% מהאוכלוסייה פעם אחת לפחות בחייהם וברבים התופעה תחזור על עצמה מפעם לפעם. הפצעים נקראים גם אפתות. האפתות הן פצעים עגולים מציקים ומכאיבים בקוטר 5-6 מ"מ. בדרך כלל יש כ 1-5 אפטות בו זמנית. הסיבה למצב זה אינה ידועה, אם כי נמצא קשר לאלרגיות,לחץ נפשי וחסר של ויטמינים ומינרלים. ההשערה היא כי מדובר בתופעה אוטואימונית. לא נמצא חיידק או וירוס הגורם לפצעים אלה והם אינם מדבקים. בד"כ האפתות מתחילות להופיע בגיל הילדות ובגיל ההתבגרות. כאשר הן מופיעות לראשונה במבוגרים או כשהן חמורות מאוד צריך לשלול סיבות רפואיות רציניות יותר כמו אנמיה כתוצאה מחסר ברזל, חסר חומצה פולית או חסר ויטמין B1
רופאים בתחום
ד"ר יעל מוזר גלזברג
ד"ר יעל מוזר גלזברג ילדים
5.0
( 9 חוות דעת )
"יעל הייתה קשובה סבלנית, היא נהדרת עם ילדים והקדישה לנו תשומת לב מלאה והסבירה הכל לעומק ולעניין."
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
ד"ר אנה וסילביצקי
ד"ר אנה וסילביצקי רפואה אסתטית
4.9
( 99 חוות דעת )
"דוקטור אנה מדהימה נעימה ומקצועית ממליצה מכל הלב אני וכל משפחתי אצלה ומרוצות"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו