דלג לתוכן
למיקטל ואלכוהול, THC, גלולות למניעת הריון ופעילות גופנית
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 23. רציתי לשאול איך התרופה למיקטל, שנרשמה לי לטיפול בהפרעת אישיות גבולית, מסתדר עם THC, אלכוהול, גלולות למניעת הריון מסוג מליאן, ועם פעילות גופנית 3 פעמים בשבוע. האם הכושר נפגם?

תשובה:
למיקטל היא אחת התרופות העוברות פירוק בכבד, ותופעות הלוואי האפשריות שלה כוללות הפרעה למערכת קרישת הדם. אי לכך יש בעיות משמעותיות בשימוש בה בו-זמנית עם אלכוהול, אשר מתפרק גם הוא דרך הכבד. כאשר אנזימי הכבד נדרשים לפרק בו-זמנית שני חומרים, הפירוק של כל אחד מהם יותר איטי ופחות יעיל. זה אומר שיכול באופן זמני להצטבר אחד מהחומרים בגוף, ולהגיע לרמות מסוכנות. לכן השילוב של למיקטל עם אלכוהול אינו מומלץ! לגבי THC לא ידוע על בעיתיות ספציפית. יש לזכור כי השימוש בסמים שונים, כולל גראס, עלול להפחית את יעילות הטיפול התרופתי לתופעות נפשיות שונות. עם זאת, מבחינת תופעות הלוואי הגופניות, אין סיכון מיוחד בשימוש בו-זמני בלמיקטל וב- THC. גם עם מליאן אין בעיה מיוחדת. החומרים הפעילים במליאן עוברים פירוק בכבד, וזה אומר שבעיקר בתחילת השימוש בלמיקטל, יהיה צורך לבדוק בבדיקת דם את תפקודי הכבד אחת לחודש עד 3 חודשים. לתרופה למיקטן אין השפעה על הכושר הגופני. במינון גבוה (מעל 150 מ"ג ליום) יכולה להופיע תחושת עייפות, אולם בדרך כלל, כיוון שהעלייה במינון מתבצעת באיטיות, הגוף מתרגל לתרופה, וזו אינה תופעה שכיחה ובדרך כלל אינה גורמת להגבלה. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית
רופאים בתחום
ד"ר ירון ברין
ד"ר ירון ברין אורתופדיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"יוצא מן הכלל. רופא לדוגמא."
ד"ר גבי לביא
ד"ר גבי לביא רפואת שיניים
רופא שיניים, מומחה לרפואת הפה, מוסמך לביצוע היפנוזה רפואית וכן לשימוש בגז צחוק
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 14 חוות דעת )
"לאחר שעברתי רופאים רבים עם טיפולים לא פשוטים החוויה הייתה שונה לגמרי מקצועית ורגישה. גם התוצאה לאורך זמן הייתה מצויינת."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו