דלג לתוכן
קשר בין הפלה ללחץ, ואנטיביוטיקה אחרי גרידה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/09/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

לפני 4 ימים ביצעתי הפלה טבעית בבית. לא ידעתי כי אני בהריון ולאחר דימום רציני הפלתי את שק ההריון בבית. זהו הריון שני כאשר ההריון הראשון היה באמצעות הזרעה ולידה קיסרית. הובהלתי באמבולנס לבית החולים נהריה ושם המשכתי לאבד דם בכמות גדולה עד עילפון לבסוף בוצעה גרידה. השאלה הראשונה מתייחסת לסיבת ההפלה, היכן שלא קראתי אין התייחסות ללחץ. להערכתי הפלתי בשבוע 7 ( ראיתי את העובר והשוויתי עם תמונות ) כך שבודאות הייתי בהריון בתקופת המלחמה. אני אשת קבע ובמלחמה הייתי באופן קבוע באזור הקטיושות והתפקיד אותו נשאתי היה מלחיץ. האם ישנה סבירות כי הפלתי כתוצאה מלחץ ?? שאלה שניה קשורה לעובדה כי לא בביה"ח ולא רופאת היחידה התייחסו לצורך בלקיחת אנטיביוטיקה. משיחות עם אנשים אני הבנתי כי זהו הכרח - האם נכון ?

תשובה:
לא נראה לי סביר שההפלה המוקדמת התרחשה בעקבות לחץ. אכן יש צורך במתן אנטיביוטיקה סביב ביצוע הגרידה וכ -5-7 ימים לאחר מכן, אולם אם האנטיביוטיקה מתעכבת כבר אין טעם לתת אותה. ד"ר נגה פוקס - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר יונתן קוגן
ד"ר יונתן קוגן קרדיולוגיה
מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, אסותא אשדוד, קרדיולוג מומחה במחלות לב והתמחות בהפרעות קצב
ד"ר אלי רוזנפלד
ד"ר אלי רוזנפלד כירורגיית פה ולסת
רופא בכיר במחלקה לכירורגיית פה ולסתות בביה"ח בילינסון, מרכז רפואי רבין בפתח תקווה.
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו