דלג לתוכן
הפסקה לחודש בעת החלפת גלולה למניעת הריון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/09/2006
2 דקות קריאה
שאלה:

אני משתמשת בארבעה חודשים האחרונים בגלולה יסמין. בחודש הראשון של השימוש היו לי תופעות לוואי קשות, סבלתי מבחילות, כאבי ראש, חולשה, ממש לא יכולתי לתפקד, הרגשתי כמו "סמרטוט". בחודשים שלאחר מכן המשכתי לסבול רק מבחילות, בעיקר בלילות, כמעט בכל יום שנטלתי את הגלולה. יש לציין כי חליתי במהלך החודש השני בערך במחלת הנשיקה (שפגעה בתיפקודי הכבד שלי בצורה חמורה), כך שלא ידענו אם הבחילות נגמרות עקב המחלה או עקב נטילת הגלולות. כשהבראתי לגמרי והכבד חזר לתפקוד מלא המשכתי לסבול מהבחילות, כך שאני בטוחה שזה מהגלולות יסמין, במיוחד בגלל שבהפסקת 7 בימים בין חפיסה לחפיסה לא הופיעו לי בחילות והרגשתי מצויין. הלכתי לרופא וביקשתי להחליף את הגלולות כי אינני מסוגלת להמשיך לתפקד עם בחילות יומיומיות, הוא רשם לי את הלהיט העכשווי "פמינט". אני אמורה להתחיל לקחת את הגלולה הראשונה של הפמינט היום, הבעייה היא שאני נוסעת לנופש מחר, וכיוון שאני זוכרת שההתנסות הראשונית שלי עם יסמין ממש גרמה לי לחולי, אני חוששת שנטילת הגלולות החדשות יהרסו לי את כל החופשה ויגרמו להמון תופעות לוואי.... אני מפחדת שיופיע לי דימום (למרות שעם יסמין זה לא קרה), ושאני ארגיש בחילות וחולשה. השאלות שלי הן: 1. האם כדאי לי לעשות הפסקה של חודש ולהתחיל לקחת את הפמינט רק בחודש הבא, כדי להימנע מתופעות לוואי קשות כמו שהיו לי עם היסמין (אני לא רוצה שתיהרס לי החופשה...), או שאולי אני חייבת להמשיך כי הפסקה רק תגרום לגוף שלי להיזכר איך הוא היה מתפקד בלי הגלולות ואז בחודש הבא התופעות לוואי יהיו אפילו קשות יותר כי זה יהיה להתחיל את הכל מחדש... 2. חיפשתי המון באינטרנט ולא מצאתי פירוט של המרכיבים שיש בפמינט וביסמין והשוני ביניהם. אני אשמח אם תוכל לתת לי מספרים, ואם תוכל להסביר לי מה הקשר בין תופעות לוואי לבין המינונים השונים, ומה עדיף מבחינת מינונים- פמינט או יסמין. תודה רבה מראש, אשמח אם תוכל לענות לי במהרה כי אני אמורה לקחת את הגלולה הראשונה של הפמינט כבר עכשיו... ואני אובדת עצות ממש.

תשובה:
ניתן בהחלט להפסיק לחודש, הגוף לא "זוכר" והפסקה וחזרה לא גורמות לתופעות קשות יותר. בנוסף, הייתי מבצעת בדיקה של תפקודי כבד אם אכן המשכת ליטול גלולות במקביל למחלה ולא ביצעת בדיקה לתפקודי כבד מאז. עיקר התופעות שאת מתארת נגרמות מהאסטרוגן שבגלולה, שמצוי במינונים נמוכים בשתי הגלולות שתיארת, אם היסמין השפיעה עלייך לא טוב בהחלט יש היגיון בלנסות גלולה אחרת.
רופאים בתחום
ד"ר מיקי הר-גיל
ד"ר מיקי הר-גיל נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"ד"ר הר-גיל מקצועי מאוד, רגיש לסיטואציה, אמפתי ויסודי."
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
פרופ' מיכל קרמר
פרופ' מיכל קרמר עיניים
מנהלת שרות אוביאיטיס, כולל מרפאת אוביאיטיס ילדים בשניידר, מחלקת עיניים, מרכז רפואי רבין
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו