דלג לתוכן
תזונה לחולה דיברטיקוליטיס ודיברטיקולוזיס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 15/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 78, סובל מדיברטיקוליטיס, עברתי 2 התקפים. מאז ההתקף השני, שהיה לפני שנה, אני סובל מיציאות רבות, כ-7-6 פעמים ביום. זה מגביל אותי בחיי היום יום ואיני יכול לצאת מהבית. אני מבקש לדעת אם יש דיאטה כלשהי או תרופה כלשהי שעוזרת לצמצם את מספר היציאות.

תשובה:
ההנחיות התזונתיות שונות בין זמן של התקף דלקת לזמן של רגיעה. דיברטיקוליטיס היא דלקת הסעיף, ומטופלת על ידי דיאטת נוזלים ותרופות. לאחר כמה ימים עוברים לדיאטה שבה מאכלים רכים דלים בסיבים, ובהדרגה חוזרים למזון רגיל. דיברטיקולוזיס היא מחלת סעיף, ובה מומלצת תזונה עשירה בסיבים (ירקות, פירות ודגנים מלאים). לעיתים מוסיפים גם תוסף סיבים כגון פסיליום. מאחר שאתה מציין מצב של יציאות מרובות ביותר במשך תקופה ארוכה, עליך לפנות לרופא המטפל בך לצורך בירור וטיפול. תוכל לפנות בנוסף גם לדיאטנית המתמחה בגסטרואנטרולוגיה בקופת החולים. תוכל לקרוא עוד על הנושא כאן: http://www.infomed.co.il/glossary/g_946.htm
רופאים בתחום
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
פרופ' דניאל לנדאו
פרופ' דניאל לנדאו ילדים
4.9
( 23 חוות דעת )
"חוויה מצויינת. תודה רבה."
פרופ' יעקב בר
פרופ' יעקב בר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 3 חוות דעת )
"טיפול מסור מקצועי סבלני"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו