דלג לתוכן
עקיצת חרק – חשד לשושנת יריחו
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 18/09/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

טיילתי באיזור ואדי קלט ונעקצתי בזרוע על ידי משהו שנראה כמו עש קטן (אורכו ורוחבו קצת קטנים מס"מ אחד). צבעו היה שחור-אפור, והכנפיים היו מעט שעירות. הוא כלל לא נראה כמו יתוש. העקיצה כאבה והופיעה טיפת דם קטנה. הוא כנראה עקץ אותי גם ברגל. פרט לאדמומיות של העקיצה, אני חושב שהופיע גם סימן סגלגל קטן לידה. האם סביר שהחרק העוקץ העביר לי את טפיל שושנת יריחו? כמה זמן יעבור עד להופעה של סימנים בולטים, אם זהו אכן הטפיל? האם התיאור שלי עונה על חרק אחר שעוקץ?

תשובה:
לפי התיאור שנתת בשאלה, ואין זה תיאור מקצועי, התסמינים אינם תואמים את התסמינים המאפיינים את מחלת שושנת יריחו, או בשמה הלועזי - לישמניאזיס. שושנת יריחו נקראת גם קדחת שחורה ומחלת זבובון החול. זו מחלה טרופית וסוב-טרופית הנגרמת על ידי לישמניה (Leishmania), אשר מועברת לאדם באמצעות זבובון החול. תפוצתו בישראל היא באזור בקעת הירדן ופתחת ניצנה. בכל מקרה, אם ישנה החמרה במצב - אם מופיעים סימפטומים כגון עליית חום, התפשטות האדמומיות, נפיחות וכאב באזור העקיצה, נימול או חסר עצבי ביד – פנה מייד לביקורת של רופא חדר המיון הקרוב לביתך. בינתיים, דאג לחיטוי מקום העקיצה מבלי לכסות את המקום בפד. להלן כמה קישורים למידע נוסף שיכול לעניין אותך בפורטל אינפומד ובאתר בית החולים הדסה: http://infomed.co.il/questions/q_062905_7.htm
רופאים בתחום
מרפאת היכל השן
מרפאת היכל השן רפואת שיניים
מרפאת שיניים ותיקה בחולון (למעלה מ-20 שנה) העוסקת בהשתלות שיניים ואסתטיקה דנטלית
ד"ר מריאנה ויינרמן - רשת מרפאות
ד"ר מריאנה ויינרמן - רשת מרפאות רפואה אסתטית
קליניקה חדשנית ביותר אשר משתמשת בטכנולוגיות המתקדמות בעולם האסתטיקה ויופי
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו