דלג לתוכן
מוקד אקוגני בלב העובר בסקירת מערכות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 20/09/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בשבוע ה-16 להריון. זהו הריוני הראשון, ואני בת 29.5. בתוצאות בדיקת שקיפות עורפית למומים ומחלות גנטיות התוצאה שלי היא: לפי גיל: 1:900 לפי בדיקת השקיפות עורפית: 1:6004 עברתי גם בדיקת דם לסינון תסמונת דאון בשליש ראשון, והתוצאה היא: לפי גיל ובדיקות: 1:1300 ולפי גיל בלבד: 1:960 היום עברתי בדיקת סקירת מערכות מוקדמת. הבדיקה תקינה, וכך גם הלב, אך לצערי, נצפה מוקד אקוגני בחדר השמאלי של הלב. אני מאוד מודאגת. מה זה אומר?

תשובה:
קודם כל בשעה טובה! בדיקות הסקר שערכת (שקיפות עורפית וכן בדיקות הדם), "משפרות" את הסטטיסטיקה לטובתך, כלומר: הסיכון לתסמונת דאון אצל העובר יורד כאשר משקללים את גילך עם הממצאים, לעומת הסיכון המחושב על פי גיל בלבד. המוקד האקוגני בלב הוא באזור בלב הנראה בהיר יותר בבדיקת האולטרסאונד. לממצא זה כשלעצמו אין כל משמעות או השפעה על תפקוד הלב והתפתחותו. עם זאת, נמצא שעצם קיומו של מוקד שכזה עשוי להעלות את הסיכון המשוקלל לתסמונת דאון פי שניים. כרגע אין כל סיבה לדאגה, חשוב להמשיך ולהיות במעקב, וכדאי גם להיוועץ בגנטקאי/ת ולשקול ביצוע ניקור מי שפיר, על מנת שתהיי סמוכה ובטוחה שהכל כשורה. מידע מפורט נוסף תוכלי למצוא בתשובה לשאלה דומה שנשאלה כאן בעבר: http://www.infomed.co.il/questions/q_060108_11.asp
רופאים בתחום
ד"ר יואב אברהמי
ד"ר יואב אברהמי כירורגיה פלסטית
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בביה"ח קפלן. בעל ניסיון רב בתחום.
פרופ' אמנון זיסמן
פרופ' אמנון זיסמן אורולוגיה
אורולוג מנתח, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז רפואי שמיר (אסף הרופא)
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו