דלג לתוכן
גלוקומין לטיפול בסוכרת הריון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 21/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בשבוע ה-34 של הריון. לפני כמה שבועות אובחנה אצלי סוכרת הריון. הזרקתי אינסולין במשך שבועיים ועכשיו התגלתה אצלי תגובה אלרגית לאינסולין. הרופאים רוצים שאעבור לכדורים בשם גלוקומין. הוסבר לי שהחומר מגיע לעובר, אך מכיוון שההריון כבר בשלב מאוחר יחסית, הדבר אינו אמור לפגוע בו. המידע הרלוונטי המועט שהצלחתי למצוא ברשת מראה כי הכדורים אסורים לשימוש במהלך ההריון. האם זה נכון?

תשובה:
בדרך כלל לא נותנים גלוקומין אלא אינסולין כפי שנתנו לך. אבל במקרים כמו שלך, שבהם לא ניתן להשתמש באינסולין, גלוקומין הוא תחליף מקובל. התרופה אינה גורמת למומים בעובר, אבל ידוע שבמינון גבוה היא עוברת באופן חלקי את השליה. במצב כזה בוחנים את הסיכון מול התועלת. מכיוון שרמת סוכר גבוהה יכולה לפגוע בעובר ולסכן את ההריון, חשוב להוריד אותה בכל דרך אפשרית. הסיכון משימוש בגלוקומין בהריון מתגמד לעומת הסיכון של הסוכרת. ד"ר נעמה ורבין - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
ד"ר עמנואל סגייה
ד"ר עמנואל סגייה כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"dr sagiya was sensitive to the child's age, medical history and needed treatment. she explained treatment and surgery to a good understanding. most important for me as a mother is to say: i was confident that i leave my daughter in trustworthy and capable hands"
ד"ר שאול סטיר
ד"ר שאול סטיר נוירולוגיה
פסיכיאטר מומחה, נותן חוות דעת משפטית ונוירולוג מומחה.
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו