דלג לתוכן
אני בהריון בשבוע 25+1 . אני צמחונית ולוקחת תוספת ברזל ferro-gradumet ו
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 23/09/2002
2 דקות קריאה
שאלה:

אני בהריון בשבוע 25+1 . אני צמחונית ולוקחת תוספת ברזל ferro-gradumet ופרנטל. בכל זאת יצא לי המוגלובין 11.3 . האם זה אומר שהברזל לא נקלט טוב? כי לפעמים הוא גורם לי לשלשולים. ועוד משהו - הרופא אומר לקחת את זה אחרי אוכל ועל התרופה כתוב לפני אוכל, אז מי צודק? נפח הדם עולה בכ 40% בהריון, כאשר השיא של העליה הוא בשבוע .32-34 המרכיב הנוזלי של הדם עולה הרבה יותר מהמרכיב של תאי הדם האדומים, ולכן קורית תופעה של דילול יחסי של התאים מכילי ההמוגלובין בנפח דם מוגבר ויש ערכי המוגלובין שיוצאים נמוכים בבדיקות למרות שאבסולוטית הערכים תקינים. האמת היא שלגיל ההריון שלך הרמה המוגדרת כאנמיה צריכה להיות בערך 11.5% מ"ג, זאת אומרת שרמתך כיום קצת נמוכה, או בגבול התחתון של הנורמה. למען הסר ספק, ייתכן שתוכלי לבצע אצל הרופא שלך בדיקות דם לרמת ברזל ופריטין על מנת לראות אם יש אנמיה, או פשוט להמשיך במעקב של רמת המוגלובין תוך כדי נטילת התוספים שציינת. כדורי ברזל עושים עצירות ולא שלשולים בדרך כלל. את כדורי הברזל רצוי לקחת בין הארוחות לספיגה מרבית, ולא לקחת עם חלב או סותרי חומצה.

תשובה:
אני בהריון בשבוע 25+1 . אני צמחונית ולוקחת תוספת ברזל ferro-gradumet ופרנטל. בכל זאת יצא לי המוגלובין 11.3 . האם זה אומר שהברזל לא נקלט טוב? כי לפעמים הוא גורם לי לשלשולים. ועוד משהו - הרופא אומר לקחת את זה אחרי אוכל ועל התרופה כתוב לפני אוכל, אז מי צודק? נפח הדם עולה בכ 40% בהריון, כאשר השיא של העליה הוא בשבוע .32-34 המרכיב הנוזלי של הדם עולה הרבה יותר מהמרכיב של תאי הדם האדומים, ולכן קורית תופעה של דילול יחסי של התאים מכילי ההמוגלובין בנפח דם מוגבר ויש ערכי המוגלובין שיוצאים נמוכים בבדיקות למרות שאבסולוטית הערכים תקינים. האמת היא שלגיל ההריון שלך הרמה המוגדרת כאנמיה צריכה להיות בערך 11.5% מ"ג, זאת אומרת שרמתך כיום קצת נמוכה, או בגבול התחתון של הנורמה. למען הסר ספק, ייתכן שתוכלי לבצע אצל הרופא שלך בדיקות דם לרמת ברזל ופריטין על מנת לראות אם יש אנמיה, או פשוט להמשיך במעקב של רמת המוגלובין תוך כדי נטילת התוספים שציינת. כדורי ברזל עושים עצירות ולא שלשולים בדרך כלל. את כדורי הברזל רצוי לקחת בין הארוחות לספיגה מרבית, ולא לקחת עם חלב או סותרי חומצה. [23/09/2002]
רופאים בתחום
ד"ר קרלוס אידסס
ד"ר קרלוס אידסס עור ומין
מומחה למחלות עור ומין. ניתן לקבוע תור 24 שעות ביממה
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
ד"ר אסף אלבגלי
ד"ר אסף אלבגלי אורתופדיה
מנהל שירות ביחידת כף רגל בבית חולים איכילוב
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו