דלג לתוכן
בירור כאבים בחזה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/09/2009
2 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 49, עובד בעבודה משרדית, עושה פעילות ספורטיבית (ריצה) 4-3 פעמים בשבוע למרחק של 15-10 ק"מ כל פעם. לפני כשבוע, בלילה, התחיל כאב בצד שמאל בחזה. הכאב ממוקד בנקודה מסוימת. אני מרגיש את הכאב בעיקר בלילה, כשאני שוכב במיטה. במשך היום הכאב עמום או לא מורגש כלל, אבל חוזר בלילה. הפסקתי את הפעילות הספורטיבית למשך כשבוע. לאחר מכן המשכתי לטווחים קצת יותר קצרים, ואני מרגיש קצת כבדות בפעילות. עברתי בדיקות ואלה התוצאות: דופק במנוחה - 67, אקג - תקין, צילום חזה - תקין. מה הכאב ואיך נפטרים ממנו?

תשובה:
הבירור של הכאבים בחזה נועד לזהות גורמים מסכני חיים (כדוגמת מחלת עורקים כלילית) המצריכים טיפול מיידי, לעומת גורמים אחרים. מחלת לב כלילית מזוהה על פי רוב בבדיקת אקג, אשר מראה שינויים אופייניים למצב זה. כאשר יש פרטי רקע המעלים חשד למחלה כלילית, כדוגמת גיל, סיפור משפחתי של מחלות לב, אירוע קודם אצל המטופל הנוגע למחלת לב, אוטמים בלב וכו', חשוב להמשיך את הבירור בכיוון זה על ידי בדיקות כדוגמת מיפוי לב, בדיקת מאמץ ועוד, על פי ההתוויות המקובלות. לא ברור לי משאלתך מהו רקע הרפואי שלך, וכן מה טיבה של הירידה ביכולת הגופנית שלך. אם לאחר בירור והערכה ראשונית על ידי רופא אין חשד למחלה כלילית, ואן ישנם פרטים נוספים כמו החמרת הכאב כאשר לוחצים על האזור הכואב או החמרה של הכאב בזמן נשימה או תנועה, ככל הנראה הגורם הוא מוסקולוסקלטלי, ממקור שרירי, כלומר דלקת או התכווצות בשרירי בית החזה, אשר לעיתים מביאים לכאבים חזקים מאד. במקרים כאלה מומלץ לנוח ולהשתמש במשככי כאבים כדוגמת אקמול או אופטלגין. ניתן גם להניח קומפרסים חמים על האזורים הכאובים, או לעסות אותם עם משחות כמו וולטרן. אומר שוב כי אם יש סיפור משפחתי של מחלות לב, חשוב מאוד להמשיך את הבירור! מומלץ לחזור לרופא המטפל להמשך בירור ומעקב. בברכה ד"ר תהילה חג'ג' - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר בוריס סחנוביץ
ד"ר בוריס סחנוביץ יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
רופא בכיר
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
מרפאת מרקוביץ'- מרכז מומחים ברפואת שיניים
מרפאת מרקוביץ'- מרכז מומחים ברפואת שיניים רפואת שיניים
4.9
( 31 חוות דעת )
"רופא אדיב ומקצועי"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו