דלג לתוכן
מידע לגבי הפסקת שיווקה של התרופה ליפוגיס (סריבאסטאטין, Cerivastatin). ה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 26/09/2001
1 דקות קריאה
שאלה:

מידע לגבי הפסקת שיווקה של התרופה ליפוגיס (סריבאסטאטין, Cerivastatin). האם קיימת אפשרות שיהיו סיבוכים בלתי הפיכים לאלו שנטלו אותה.

תשובה:
מידע לגבי הפסקת שיווקה של ליפוגיס פורסם באתר זה ב 15.8.01 במסגרת שאלות ותשובות כשבוע לאחר הפסקת שיווק התרופה על-ידי משרד הבריאות ( http://www.infomed.co.il/questions/q_081501_1.htm ). הפסקת השיווק נעשתה בעקבות דיווח על מספר מקרי מוות כתוצאה מראבדומיוליזיס, הרס של תאי השריר, באנשים שנטלו את התרופה במינון גבוה , ברוב המקרים בשילוב עם תרופה אחרת שמורידה כולסטרול- גמפיברוזיל, שאינה משווקת בארץ. ראבדומיוליזיס הוא מצב מסכן חיים שבו הרס של רקמת תאי השריר מביא לשחרור כמות גדולה של חלבון הנקרא מיוגלובין מתאי השריר לדם. החלבון המשתחרר מתאי השריר עלול לגרום לסתימה של הכליות ולהביא לכשל כלייתי. בנוסף, האשלגן המשתחרר מתאי השריר ההרוסים עלול לגרום להפרעות קצב ולדום לב. התסמינים של ראבדומיוליזיס כוללים: כאב שרירים, חולשה, חום, שתן כהה, בחילות והקאות. כדי לדעת בוודאות אם יש נזק של רקמת השריר יש לבצע בדיקת דם ל CPK- אנזים שמשתחרר לדם בזמן הרס של תאי השריר. ראבדומיוליזיס היא תופעת לוואי נדירה של תרופות בכלל, ושל תרופות ממשפחת הסטאטינים בפרט. ליפוגיס היא התרופה הראשונה ממשפחת הסטאטינים אשר גרמה למוות כתוצאה מהרס של תאי השריר. ככל שמזהים את התופעה מוקדם יותר, ניתן יהיה למנוע נזק חמור יותר. על-כן, חשוב לדווח לרופא מוקדם ככל האפשר במידה ומרגישים אחד מהתסמינים שהוזכרו בעקבות השימוש בתרופה.
רופאים בתחום
ד"ר שמוליק יצחק
ד"ר שמוליק יצחק אורתופדיה
4.7
( 3 חוות דעת )
"רופא מקצועי מאוד, קשוב למטופל, בעל ידע נרחב , חדשני בטיפוליו. ממליצה בחום."
פרופ' יעקב ג'ריס
פרופ' יעקב ג'ריס פנימית
מנהל מחלקה פנימית באיכילוב ומכון רקנאנטי לחקר מערכת העצבים האוטונומית, מטפל בלחץ דם לא מאוזן
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 16 חוות דעת )
"He is an excellent and very professional dentist.I have no hesitation recommending him for all issues concerning teeth. Dr.Janette Segal"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו