דלג לתוכן
שינוי בתוצאות ספירת דם לאחר נטילת כדורי ברזל
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 26/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 43. לפני כחודש ביצעתי בדיקות דם שהראו רמת המוגלובין נמוכה (9) ורמת ברזל נמוכה (11). בהמלצת הרופא נטלתי במשך חודש כדורי ברזל (ברזל עדיף של הדס - 2 כדורים ביום). בבדיקות הדם שערכתי השבוע עלתה רמת ההמוגלובין ל-11.9, רמת הפריטין היתה 5.90, אך הערך של הברזל עמד על 306.89. האם זה ייתכן? מה ההשלכות של מצב זה? כיצד עלי להמשיך לפעול? האם להמשיך לקחת את הכדורים או להפסיק? האם זה מצביע על בעית דם מורכבת יותר?

תשובה:
המינון הנכון אצל מבוגרים עם אנמיה על רקע חסר בברזל הוא בדרך כלל 100-30 מ"ג ברזל ליום. בברזל "עדיף של הדס" ישנו מינון מוגבר (30 מ"ג) של ברזל, כלומר נטלת 60 מג' ליום, וזהו מינון נכון. הערך הנוכחי של הברזל אצלך אכן גבוה מהנורמה, אך ככל הנראה נגרם על ידי נטילת תוספי הברזל. אין זה מעיד על בעית דם חמורה או מורכבת יותר. אמליץ לך להמשיך ליטול את הכדורים עד להתייצבות ההמוגלובין ברמה תקינה, ולאחר מכן להתחיל להוריד את מינון כדורי הברזל תוך כדי השגחה והנחייה של הרופא המטפל. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
ד"ר משה מלכין
ד"ר משה מלכין עיניים
מנתח עיניים בכיר ב"אסותא" ת"א
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו