דלג לתוכן
לידה וגינלית או קיסרית לסובלת מעצם זנב מכופפת
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 26/09/2009
2 דקות קריאה
שאלה:

עצם הזנב שלי שבורה ומכופפת אל תוך תעלת הלידה. האם אני יכולה ללדת בלידה רגילה או שאיאלץ לפנות לניתוח קיסרי? אני בשבוע ה-29 של ההריון. עברתי בדיקת CT. רופא הנשים שלי לא הצליח לתת לי תשובה חד-משמעית והפנה אותי בחזרה לאורתופד, וגם הוא לא הצליח לתת תשובה חד-משמעית בעניין. להלן הממצאים של בדיקת ה- CT והתייחסות האורתופד: דברי האורתופד: בבירור של כאבים בסקרום נמצאה דפורמציה של עצם הזנב עם כיפוף שלה כלפי פנים. בוצע CT שמדד את המרווח שבין קצה עצם הזנב לבין פוביק סימפמזיס ונמצא 7.8 ס"מ. כעת אינה סובלת כאב ניכר, ולכן אינני רואה מקום להתערבות, אך לפני לידה עתידית יש להפנות תשומת לב רופא הנשים לבעיה ולשקול ניתוח קיסרי אם מהווה בעיה. אבחנות: low back pain coccydynia פענוח בדיקת CT: פרטים קליניים: כאבים בעצם הזנב. שאלה על ממדי תעלת הלידה עקב עמדה עם זווית קדמית של עצם הזנב. ממצאים: מבנה גרמי שמור של האגן, סקרום ועצם הזנב. המרחק המינימלי של עצם הזנב מן המבנים הגרמיים הסמוכים: מן הסימפיזיס פוביס כ-8 ס"מ ומאספקט תחתון של אצטבולום כ-5 ס"מ משמאל ו-6 ס"מ מימין. בתוך המרווח הקטן ביותר עובר היקף של כ-30 ס"מ.

תשובה:
הן האורתופד והן בדיקת ה- CT הראו כי ישנו מרחק של בערך 8 ס"מ מעצם הזנב ועד לפוביס (עצם החיק). מרחק זה קטן מן הרגיל, ולכן יש סכנה בלידה וגינלית, כי ראש התינוק יתקשה לעבור ביציאה מתעלת הלידה. איני יכולה לתת לך תשובה חד-משמעתית לגבי אם יהיה באפשרותך ללדת לידה וגינלית או שיהיה עלייך לעבור ניתוח קיסרי, מכיוון שזה תלוי במספר גורמים, ביניהם גודל העובר, משקלו, שינויים פיזיולוגים שיחולו באגן ועוד. אמליץ לך להישאר במעקב אצל הגינקולוג המטפל, ולקראת הלידה להעריך את המדדים שיקבעו באיזו דרך יצא התינוק. שיהיה בהצלחה! ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
ד"ר עומרי זידאן
ד"ר עומרי זידאן עור ומין
רופא עור מומחה בתחום אבחון מוקדם של סרטן העור בבית החולים בילינסון
פרופ' סמי ניטצקי
פרופ' סמי ניטצקי כירורגיה
סגן מנהל המחלקה לכירורגיה של כלי הדם והשתלות ברמב"ם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו