דלג לתוכן
הקשר בין תורשה לדיכאון ועל גורמים להתפתחות דיכאון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 27/09/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

גיליתי כי סבו של החבר שלי התאבד וכי החבר שלי ואחיו קיבלו בעבר טיפול תרופתי נגד דיכאון. למרות חוסר היכולת להצביע באופן ודאי על תורשה, האם ניתן לאמוד את הסיכוי להוליד ילד עם נטייה לדיכאון או מחלה נפשית כלשהי?

תשובה:
כאשר מנסים להבין את הגורמים לדיכאון (הכוונה לדיכאון מג'ורי - Major Depression שמאובחן ע"י קריטריונים מסוימים) מגלים שאין גורם ספציפי וידוע. ככל הנראה יש מספר גורמים שתורמים להתהוות המחלה. גורמים ביולוגיים שידועים כמעלים את הסיכון להתפתחות של דיכאון הם: קיימת נטייה או רגישות גנטית שעלולות לתרום להתפתחות דיכאון. היסטוריה משפחתית של דיכאון, הפרעה ביפולרית (מניה-דפרסיה), הפרעת חרדה או אלכוהוליזם מעלים את הסיכון. מחלות נוירולוגיות מסוימות, לדוגמה: פרקינסון, מחלות פרכוסים ועוד. תרופות מסוימות, לדוגמה: תרופות חוסמות קולטני בטא, התמכרות לחומרים כמו אלכוהול, קוקאין ועוד. כאב כרוני, מחלה ממושכת או כל מתח (סטרס) אחר. גורמים פסיכו- סוציאליים שעלולים לתרום להתפתחות דיכאון: כפי שצוין סטרס או אובדן יכולים לתרום להתפתחות דיכאון. מי שחווה אובדן קשה בילדות המוקדמת נמצא בסיכון גבוה יותר לפתח דיכאון במהלך חייו. לסיכום, דיכאון (MDD) המאובחן לפי הקריטריונים המקובלים הוא מחלה נפוצה כיום (20% בנשים ו-12% בגברים). ידוע כי יש מרכיב גנטי שיכול לתרום להופעת הדיכאון, כלומר מי שיש לו היסטוריה משפחתית של דיכאון או הפרעות אחרו שצויינו הוא בסיכון גבוה יותר לחלות בדיכאון במהלך חייו, אך לא ניתן לומר מספרית מהו הסיכון כי יש גם גורמים אחרים שתורמים. ד"ר שירה ארד - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר ואלרי דונצ'יק
ד"ר ואלרי דונצ'יק כירורגיה
מומחה כרורגיה כלי דם
ד"ר אסף פרימן
ד"ר אסף פרימן עיניים
מנהל שירות הקרנית בבית חולים מאיר
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו