דלג לתוכן
שילוב תרופות נוגדות קרישה ודלקת אחרי ניתוח מעקפים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 28/09/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

אני לאחר ניתוח AVR ומעקף. האם קיים סיכון בשילוב לקיחת כל התרופות שעלי לקחת כדלהלן: Aspirin Normiten Lipitor Coumadin Naxyn Lanton ו - Dibenilin

תשובה:
התרופות אספירין, נורמיטן וליפיטור נרשמו לך בשל מחלת לב איסכמית בגינה עברת ניתוח מעקפים. לאחר ניתוח החלפת המסתם הוותיני (האאורטלי) יש צורך בנטילת קומדין על מנת למנוע היווצרות קרישי דם על המסתם המלאכותי. גם אספירין וגם קומדין הן תרופות המעכבות את קרישת הדם ("דילול הדם"), אך במקרה שלך השילוב של שתיהן נחוץ. תופעת הלוואי העיקרית של תרופות אלו היא דימום, אך אם תשמור על רמות INR בטווח הטיפולי הסיכון לדימום הוא נמוך. נקסין היא תרופה נוגדת דלקת מסוג NSAIDS. תופעת לוואי חשובה של תרופות מסוג זה היא דלקת או כיב פפטי בקיבה או בתריסריון, ואף סכנה של דימום ממערכת העיכול. מכיוון שהנך נוטל גם תרופות המעכבות את קרישת הדם, ולמרות שהנך נוטל לנטון ("מגן" על הקיבה על ידי הפחתת החומציות בה), מומלץ במידת האפשר להחליף תרופה זו לתרופה אחרת להקלה על כאבים. זאת בתנאי שאין התוויה ברורה לנטילת נקסין כגון פריקרדיטיס או post pericardiotomy syndrome. בכל מקרה יש להתייעץ עם הרופא המטפל שלך לפני ביצוע כל שינוי תרופתי.
רופאים בתחום
ד"ר קלוד מסיקה
ד"ר קלוד מסיקה עיניים
רופא עיניים בכיר במרכז הרפואי שערי צדק
ד"ר גבי לביא
ד"ר גבי לביא רפואת שיניים
רופא שיניים, מומחה לרפואת הפה, מוסמך לביצוע היפנוזה רפואית וכן לשימוש בגז צחוק
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד״ר שמעונוביץ רופאה נהדרת, מקצועית ביותר ובו זמנית נעימה ואדיבה. היא מסורה בצורה יוצאת דופן. אני ממליצה בחום לכל מי שתרצה לבחור בד״ר מיכל שמעונוביץ!!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו