דלג לתוכן
אימפוטנציה פסיכולוגית
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 29/09/2006
2 דקות קריאה
שאלה:

יש לי בעיה לקיים יחסי מין בעקבות אימפוטנציה. הבעיה שלי לדעתי היא פסיכולוגית, מכיוון שהייתה לי חברה והייתי רגיל אליה והצלחתי לשכב איתה, אך כאשר אני נמצא עם בנות אחרות וכאשר אנחנו מגיעים למצב של חדירה, הקשיחות יורדת. מה אפשר לעשות כדי לפתור את הבעיה? אם יש איזושהי תרופה לזה?

תשובה:
אימפוטנציה- אין אונות - הינה מצב של בעיה בהגעה לזקפה. אימפוטנציה מחולקת לאימפוטנציה מסיבה פסיכולוגית ואימפוטנציה מסיבה אורגנית (בעיה עצבית או בעיה בכלי הדם). העובדה שבעברך כן הגעת לזקפה וקיימת יחסי מין מלאים עם חברתך מעידה על כך שככל הנראה לא קיימת בעיה אורגנית. בנוסף, בעיה אורגנית אצל בחור צעיר ובריא המובילה לאימפוטנציה היא מאוד נדירה. קיימים טיפולים רבים, תרופתיים וניתוחים, המטפלים בבעיה אורגנית המובילה לאימפוטנציה, אולם לגבי אימפוטנציה פסיכולוגית, לא קיימת תרופה. אנסה להסביר מעט לגבי אימפוטנציה פסיכולוגית: תהליך הזקפה הינו תהליך אוטונומי, בלתי נשלט, כך שאדם לא יכול להחליט כרצונו מתי להיות בזקפה ומתי להפסיק להיות בזקפה. התהליך האוטונומי, מצד שני, כן נשלט ברמה זו או אחרת על ידי מערכת העצבים המרכזית האחראית לרגשות, תחושות, חרדות ופחדים. כך שמצבים של חרדה עלולים להוביל להפסקת תהליך הזקפה, וזוהי האימפוטנציה הפסיכולוגית. מאוד טיפוסית היא היעלמות הזקפה מייד טרם החדירה, כמו שאתה מתאר בשאלתך, אך גם אי - הופעת הזקפה בזמן המשחק המקדים הינה חלק מהתסמונת. ראשית, עליך להירגע ולא לפחד, שהרי למעשה אין כל בעיה אורגנית אמיתית במערכת האחראית על היווצרות הזקפה, ועם היעלמות החרדה הבעיה תיעלם כלא הייתה. שנית, כאמור, אין תרופה לאימפוטנציה פסיכולוגית, וגם תרופות המשפרות זקפה כגון ויאגרה לא תסייענה משום שהן עובדות על כלי הדם בפין, שבמקרה של אימפוטנציה פסיכולוגית הם תקינים לחלוטין. הדרך להתמודד עם אימפוטנציה פסיכולוגית היא להירגע ולא להיות חרד לגבי הביצועים (יש האומרים שלשתות מעט אלכוהול טרם קיום יחסי המין מוריד את החרדה).חשוב לזכור שישנן דרכים רבות לספק אישה במיטה גם ללא חדירה, וכך החרדה מאיכות ה "ביצועים" יורדת. כמו שתיארת לגבי חברתך הקודמת, פתיחות והתרגלות מאוד מסייעים להפחתת החרדה. אם מדובר בבת זוג קבועה ובמערכת יחסים פתוחה וחברית, שיחה על הנושא ושיתוף תעלים את הבעיה לחלוטין. בהצלחה. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד
רופאים בתחום
 יורם בניטה מרפאת - ANEW
יורם בניטה מרפאת - ANEW רפואה אסתטית
מומחה למדעי השיער EXPERT TRICHOLOGIST
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 16 חוות דעת )
"He is an excellent and very professional dentist.I have no hesitation recommending him for all issues concerning teeth. Dr.Janette Segal"
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו