דלג לתוכן
הידבקות חוזרת בפטריה בנרתיק ודלקת בדרכי השתן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 29/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 22, סובלת מדי חודשיים-שלושה מפטרת והפרשות בנרתיק או מדלקת בדרכי השתן. בכל פעם אני מקבלת טיפול שונה. לטיפול בפטרת אני מקבלת משחות ונרות, ולטיפול בדלקת בדרכי השתן אני מקבלת אנטיביוטיקה. ידוע לי שיש קשר בין יחסי מין לבין בעיותי. האם יכול להיות שבן זוגי נושא את החיידק וגורם לתופעה לחזור אצלי לעיתים תכופות? ואם כן, למי צריך לפנות? ומהן דרכי הטיפול בגבר?

תשובה:
פטריה וגינלית אינה מועברת בדרך כלל על ידי בן הזוג, וגם לא המחולל המזהם הנפוץ של דלקת בדרכי השתן, E Coli, אשר נדיר כגורם לדלקת בדרכי השתן אצל גברים. ישנם מזהמים אחרים, כגון כלמידיה, אשר יכולים להתקיים אצל הגבר ולהדביק את בת הזוג באמצעות יחסי מין. אמליץ לשניכם לבצע תרבית שתן, ולך גם לבצע תרבית וגינאלית. כך תוכלי לקבל טיפול יותר ספציפי, וכן תוכלו לברר אם בן זוגך נשא של חיידק כלשהו ולטפל בו בהתאם. חשוב לשמור על היגיינה נשית כדי לנסות ולמנוע את הזיהומים החוזרים, וכן לשקול נטילת פרוביוטיקה אשר דרושה כדי לאושש את הרירית לאחר טיפול ממושך ותקופתי נגד פטריה נרתיקית. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
ד"ר נתנאל הורוביץ
ד"ר נתנאל הורוביץ המטולוגיה
יושב ראש האיגוד הישראלי להמטולוגיה ורפואת עירויים ומנהל היחידה לטיפול יום במערך ההמטולוגי , הקריה הרפואית רמב"ם
ד"ר בתיה יפה
ד"ר בתיה יפה כירורגיה
מומחית לכירורגיה פלסטית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו