דלג לתוכן
דיכאון שאינו מגיב לטיפול התרופתי
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/09/2007
2 דקות קריאה
שאלה:

אני לוקח ציפרלקס 10 מ"ג, סורבון 30 מ"ג ביום, יחד עם קסנקס 0.25 מ"ג לפי הצורך, הכל במרשם פסיכיארי, ועדיין סובל מדיכאון. אני מתנגד לתרופות מהדור הישן כגון Amitryptyline שגורמות להשמנה. ניסיתי Seroxat מה שגרם לתופעות לוואי קשות. אין לי מסגרת משפחתית תומכת, יש לי רק מעט חברים ואני עובד מהבית לבד. מה עלי לעשות?

תשובה:
לצערי, חסרים בפנייתך פרטים, כגון כמה זמן אתה כבר בדיכאון, אילו תרופות נוספות ניסית בעבר, וכמה זמן אתה נוטל את הטיפול הנוכחי. לכן אענה באופן כללי. האפשרויות לשפר את מצבך כוללות שינוי תרופתי, טיפול פסיכולוגי, שינוי אורח חיים, או שילוב של שתיים או יותר מן האפשרויות האלה. שינוי תרופתי יש לבצע תחת פיקוח של פסיכיאטר. ניתן לעלות את מינון הציפרלקס או את מינון הסורבון, וניתן גם לנסות טיפול בנוגדי דיכאון מקבוצות אחרות (ציפרלקס וגם סרוקסאט שייכים לקבוצת תרופות נגד דיכאון הקרויה SSRI). דוגמאות של תרופות מקבוצות אחרות: סימבלטה, אפקסור, אדרונקס, איקסל, רמרון. טיפול פסיכולוגי: בכל קופות החולים ישנם הסדרים לקבלת טיפול מוגבל בזמן במחיר מוזל. טיפול יעיל דורש פגישה עם המטפל/ת לפחות אחת לשבוע, ועליו להימשך לפחות מספר שבועות או חודשים. שינוי אורח חיים: ציינת חוסר של מערכת תמיכה, ולמעשה אתה מתאר תחושת בדידות. נסה להיזכר אם היו תקופות בחייך בהן עסקת במשהו שהלהיב אותך או גרם לך הנאה, כגון פעילות גופנית, טיפול בבעל חיים, תחביב או עיסוק יצירתי כלשהו. אם היה כזה – נסה להחזיר פעילות זו לחייך הנוכחיים. נסה למצוא סיבות לצאת מן הבית ולשהות בחברת אנשים, גם אפילו הליכה ברחוב או קניות. אם אתה חש שמאוד קשה לך לחשוב על נושא זה, או לטפל בכך בעצמך, אנשים שעשויים לסייע בכיוון זה הם פסיכולוגים המתמחים בטיפול התנהגותי, או מטפלים המכונים "מאמנים". כדאי לברר פרטים מדויקים על מטפל (מה השכלתו, אם יש המלצות עליו) לפני שמחליטים במי להסתייע. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית
רופאים בתחום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"פרופ׳ סרור דאג להסביר לנו על המצב של הילד שלנו, ענה על כל השאלות וחששות שלנו. הוא התייחס לילד בגובה העיניים, היה נעים ומקצועי ביותר. יצאנו מהייעוץ כשכל השאלות שלנו נענו ומרוצים מאוד. בהחלט נמליץ עליו!"
פרופ' סמי ניטצקי
פרופ' סמי ניטצקי כירורגיה
סגן מנהל המחלקה לכירורגיה של כלי הדם והשתלות ברמב"ם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו