דלג לתוכן
אלכוהול, מריטת שיער וחשיפה לשמש בתום טיפול ברואקוטן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/01/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 22, לוקחת את התרופה רואקוטן במשך כ-4 חודשים, הפסקתי לחודש וחזרתי לעוד חודשיים. החודש הוא החודש האחרון שלי. עדיין יש לי אדמומיות באיזור הלחיים אבל פצעים של ממש אין לי. אם אני מפסיקה לקחת את התרופה, האם היא תמשיך לפעול? לכמה זמן? כמה זמן אחרי הפסקת נטילת התרופה אפשר לשתות אלכוהול? האם אני יכולה להוריד שיער עם שעווה או לייזר (ברגליים, בידיים וכו')? הבנתי שבפנים אסור ושצריך לחכות חצי שנה. האם צריך לחכות חצי שנה גם לאזורים אחרים בגוף? ואחרי כמה זמן לאחר נטילת התרופה אפשר להשתזף?

תשובה:
שתיית אלכוהול אסורה בזמן שימוש ברואקוטן מכיוון שהתרופה יכולה לפגוע בכבד, וגם אלכוהול פוגע בכבד, כך ששילוב של התרופה ואלכוהול מסכן את הכבד. אין המלצה חד-משמעית בנוגע לזמן שיש להמתין לפני שחוזרים לשתות אלכוהול. אם במהלך השימוש בתרופה תפקודי הכבד שלך היו תקינים, את יכולה לשתות אלכוהול ללא בעיה מיוחדת. אם תפקודי הכבד אינם תקינים, רצוי לחכות לחזרתם לנורמה. גם לגבי חשיפה לשמש אין המלצה חד-משמעית. מקובל שהתרופה נשארת בדם זמן מה לאחר תום השימוש. הייתי נזהרת במיוחד בתקופה של 4 שבועות (הערכה גסה בלבד), וגם אחריה, רצוי למרוח קרם הגנה ולהיזהר מנזקי השמש. לגבי הסרת שיער, ההמלצה הגורפת היא להימנע משעווה ולייזר במהלך השימוש ובששת החודשים לאחר תום השימוש. ההשפעה של התרופה על העור (רגישות והידקקות של העור) אינה מוגבלת לעור הפנים בלבד. יש מחקרים (לא גדולים) שהראו ששימוש בלייזר במהלך השימוש בתרופה אינו מזיק. כך שבאמת ניתן למצוא מידע לכאן או לכאן, אך ההמלצה היא להימנע מכך. עייני בתשובות הבאות: http://www.infomed.co.il/questions/q_120808_9.asp
רופאים בתחום
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
פרופ' יעקב בר
פרופ' יעקב בר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 3 חוות דעת )
"טיפול מסור מקצועי סבלני"
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו