דלג לתוכן
מה יכולות להיות הסיבות לשיהוקים בלתי פוסקים ???
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/02/2004
1 דקות קריאה
שאלה:

מה יכולות להיות הסיבות לשיהוקים בלתי פוסקים ???

תשובה:
שיהוק הוא כיווץ לא רצוני של שרירי הסרעפת והשרירים הבין צלעיים. בד"כ שיהוקים הם תופעה קלה וחולפת. לעתים נדירות הם הופכים לבעיה ממושכת או כרונית, ואם אין תגובה לטיפול התרופתי, הרי שייתכן שיגרמו לירידה במשקל, עייפות, התייבשות, חוסר שינה. שיהוק נגרם בד"כ כתוצאה מהרחבה של הקיבה לאחר אכילה מרובה או שתיית משקה מוגז. סיבות נוספות: שינוי בטמפרטורת רירית הקיבה - כמו למשל בשתיית משקה קר, שתייה מרובה של אלכוהול, ועישון. התרגשות פתאומית או לחץ נפשי עשויים גם הם לגרום לשיהוקים. יש מעל 100 סיבות לשיהוקים ממושכים וכרונים, למשל: מחלות בהן יש גירוי של עצב הסרעפת ועצב הוגוס - כמו למשל דלקת באוזן, דלקת בלוע, מחלות צוואריות כמו גויטר, גושים גידוליים במיצר או בצוואר ועוד; מחלות של מערכת העצבים המרכזית כמו גידולים מסויימים, טרשת נפוצה, זיהומים מוחיים ועוד; הפרעות מטבוליות כמו בהשפעת אלכוהול או חומרי הרדמה כללית, או באי ספיקת כליות כרונית, ועוד. חלק מהסיבות שגורמות לשיהוקים ממושכים, אם כן, הן מחלות קשות ורציניות, ולכן יש צורך בהערכה גופנית מדוקדקת במקרה של שיהוקים ממושכים, כולל בדיקות דם, בדיקות הדמיה ועוד. תרופות אפשריות הן טרוקטיל, בקלוזל, פרמין ועוד.
רופאים בתחום
ד"ר פבל ווסקובויניק
ד"ר פבל ווסקובויניק רפואת שיניים
5.0
( 5 חוות דעת )
"טיפול מרגיע ,סובלני ומקצועי"
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
פרופ' משה פפא
פרופ' משה פפא כירורגיה
מנהל (בדימוס) המחלקה לכירורגיה אונקולוגית ומרכז "מירב" לבריאות השד, כירורג בכיר באסותא בתחום השד וכירורגיה של מחלות ממאירות
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו