דלג לתוכן
מוקדים שמתאימים לאיסכמיה בבדיקת MRI
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/03/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אימי עברה בדיקת MRI וכחלק מהפענוח כתוב כי הודגמו מוקדי אות חריג בודדים בחומר הלבן התת-קורטיקלי, יכולים להתאים למוקדים איסכמיים בודדים. לאחר הזרקת גדוליניום אין עדות להאדרה פתולוגית או לממצא פוקלי. אות זרימה תקין מכלי הדם התוך-גולגולתיים וללא עדות לממצאים אקסטרא-קרניאליים. לפני זה עשו לה בדיקת CT בבית חולים כי לא הרגישה טוב והיה לה נימול בשפתיים וביד שמאל, והתשובה היתה תקינה. מה משמעות תשובת ה- MRI? האם הדבר אומר שהיא עברה אירוע מוחי והאם יש מה לעשות?

תשובה:
בבדיקת MRI של אימך נמצאו מספר מוקדים שיכולים להתאים לאיסכמיה, תוצאה של חוסר אספקת דם לאזורים קטנים במוח. העובדה שמוקדים אלה אינם משנים צבע כאשר הזריקו חומר ניגוד הנקרא גדוליניום, מקטינה את הסיכוי שמדובר בממצא מסוג אחר, כמו גידול למשל. שאר בדיקת ה- MRI תקינה. ממצאים אלה בהחלט יכולים להעיד על כך שאימך עברה אירוע מוחי. העובדה שבדיקת ה- CT הייתה תקינה בזמן שהתלוננה על נימול בשפתיים וביד אינה שוללת שמדובר באירוע מוחי. בדיקת ה- MRI רגישה יותר ומאבחנת טוב יותר מצבים איסכמיים. עם זאת, אצל אנשים מבוגרים רבים ישנם ממצאים כאלו בהדמיה, בלא שהם בהכרח באים לידי ביטוי קליני. אני ממליצה לפנות לנוירולוג המטפל עם התוצאות, על מנת להחליט על צורך בהמשך טיפול. אם אכן מדובר באירוע מוחי, יהיה כנראה צורך בטיפול בנוגדי קרישה. מידע נוסף תוכלי לקרוא כאן: http://www.infomed.co.il/editorialF/editorial121805.asp
רופאים בתחום
ד"ר בוריס סחנוביץ
ד"ר בוריס סחנוביץ יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
רופא בכיר
פרופ' זיו מזור
פרופ' זיו מזור רפואת שיניים
מנהל מרפאה רב תחומית ומרכז לטיפולי חניכיים והשתלות שיניים בתל אביב
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו