דלג לתוכן
מתי יש לתת לילדים הורמון גדילה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/05/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

לבני בן 5 יש IGF נמוך, אבל לא מספיק כדי לקבל הורמונים. תבחין הורמון גדילה שעבר תקין. הוא מתחת לגובה הנורמלי והוא צומח פחות ופחות. הרופא המליץ לתת לו טיפול. צילום כף יד מראה התאמה לגיל 4-2. איזה הורמון מומלץ? כמה יעלה ההורמון? אחרי כמה זמן רואים תוצאות בדרך כלל?

תשובה:
הורמון הגדילה סומאטרופין (Somatropin), מיוצר בבלוטת יותרת המוח. אצל ילדים ומתבגרים הורמון זה ממריץ את הצמיחה ואת ההתפתחות התקינה של הגוף. אם הורמון זה אינו מיוצר בכמות מספקת, חלה האטה בצמיחה, והתוצאה היא קומה נמוכה, מתחת לגבול התחתון של הגובה התקין. הורמון גדילה ניתן באופן סדיר בהזרקה לילדים הסובלים ממחסור בהורמון הטבעי. הטיפול נמשך מתקופת הילדות עד שמגיעים לגובה המצופה בסוף תקופת ההתבגרות. ככל שמתחילים בטיפול מוקדם יותר, גדלים הסיכויים להצלחה מלאה. הורמון גדילה אינו יעיל כאמצעי לגביהה כאשר רמות ההורמון בגוף תקינות. לא כל כך הבנתי את המצב של בנך, מפני שבתחילה ציינת שאין לו רמה נמוכה מספיק כדי להתחיל טיפול, אך לאחר מכן ציינת כי הרופא אמר לתת לו את הטיפול. ישנו רק הורמון אחד לשימוש במקרים אלה, הורמון גדילה, הנקרא בשמות גנריים שונים: ביוטרופין, גנוטרופין ועוד. אינני יודעת את עלות התרופה, שכן לכל קופת חולים יש מחיר והנחה משלה. את זה כדאי לברר בקופת חולים שאליה את שייכת. בהצלחה ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"פרופ׳ סרור דאג להסביר לנו על המצב של הילד שלנו, ענה על כל השאלות וחששות שלנו. הוא התייחס לילד בגובה העיניים, היה נעים ומקצועי ביותר. יצאנו מהייעוץ כשכל השאלות שלנו נענו ומרוצים מאוד. בהחלט נמליץ עליו!"
פרופ' יעקב ג'ריס
פרופ' יעקב ג'ריס פנימית
מנהל מחלקה פנימית באיכילוב ומכון רקנאנטי לחקר מערכת העצבים האוטונומית, מטפל בלחץ דם לא מאוזן
אורתוטיסט שמואל להב
אורתוטיסט שמואל להב אורתופדיה
אורתוטיסט ומנהל את מכון אורתופדי ברזילי-להב
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו