דלג לתוכן
מידע על ביצוע ביופסיית ערמונית
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/05/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 60, מוגדר כ"ערמונית+1", נוטל כדור קאדקס אחד ביום עקב תסמינים אופיניים קלים. בבדיקת אולטרסאונד נכתב כי הערמונית תקינה, 21 סמ"ק, אך הוסבר לי שההגדרות לא נובעות בהכרח מהגודל אלא לעיתים מהסימפטומים. בעקבות בדיקה ידנית שגרתית של הערמונית הופניתי לביצוע ביופסיה טרנסרקטאלית של הערמונית, עקב חשד לנודולה באונה הימנית של הערמונית. האורולוג הסביר לי כי הרגיש התקשות מה בחלק מהערמונית. האם לגשת לביופסיה על סמך בדיקת רופא אחד בלבד? מה הסיכונים האפשריים בביצוע הביופסיה, ומהי מידת הכאב ואי הנוחות הנגרמים? בדיקת ה- PSA שעברתי תקינה - 0.53.

תשובה:
רק אורולוג שיבדוק אוך ויחוש את ההתקשות הבלוטה יכול לקבוע אם יש צורך בביופסיה או לא. גם שלא ציינת את הסימפטומים שמהם אתה סובל, ולפיכך איני יכולה לתת לך תשובה מוסמכת. ישנן בדיקות אחרות, לא פולשניות, שניתן לבצע על מנת להעריך מהו הגוש, כמו בדיקת CT, בדיקת MRI ומיפוי. ביופסיית ערמונית היא תהליך כירורגי שבו נלקחות דגימות מרקמת בלוטת הערמונית מאזורים שונים. בממוצע נלקחות 6 דגימות. הליך זה גורם למעט אי-נוחות. הסיכון בפרוצדורה נמוך, ובמקרים נדירים הפעולה גורמת דימום, זיהום בערמונית או זיהום בדרכי השתן. אם אתה חושש מן הפרוצדורה אמליץ לך לפנות למומחה נוסף על מנת להיבדק שוב ולשקול ביצוע בדיקות לא פולשניות, ולפיהן להחליט על הצורך בביופסיה. מידע לגבי ביופסיית הערמונית תוכל לקרוא באינדקס הבדיקות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=165
רופאים בתחום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
ד"ר דוד מילאטינר
ד"ר דוד מילאטינר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים וכירורגיה גינקולוגית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו